ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

قابلیت Stories به طور آزمایشی به اپلیکیشن فیسبوک اضافه شد

فیسبوک این روزها در شرایط سختی به سر می برد. در حالی که وبسایت این سرویس کماکان یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی دنیاست اما اخبار کذب و مقالات زردی که طی ماه های اخیر ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۷ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۰:۴۵

فیسبوک این روزها در شرایط سختی به سر می برد. در حالی که وبسایت این سرویس کماکان یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی دنیاست اما اخبار کذب و مقالات زردی که طی ماه های اخیر در News Feed کاربران به نمایش در می آید برای گردانندگان آن بسیار جنجال آفرین شده است.

از سوی دیگر طرفداران رقیب کوچک تری مثل اسنپ چت هم به روز به روز بیشتر و بیشتر می شوند. همین موضوع باعث شده که فیسبوک برای رقابت با اسنپ چت به کپی کردن قابلیت های این اپلیکیشن روی بیاورد. در همین خصوص مطمئنا سال پیش را به خاطر دارید که چگونه اینستاگرام بدون هیچ شرمی قابلیت Stories و ارسال پیام های محو شونده را از اسنپ چت کپی برداری کرد.

اما این تازه اول راه بود. فیسبوک اعلام کرده که قابلیتی تحت عنوان Facebook Stories را هم اکنون در کشور ایرلند و برای اپلیکیشن iOS خود آزمایش می کند. عملکرد این قابلیت دقیقا همان چیزی است که می توانید حدس بزنید. باز هم مثل اسنپ چت قادر به آپلود ویدیو و عکس هایی هستید که 24 ساعت پس از انتشار از سرورهای اپلیکیشن حذف می شوند.

همچنین استوری های کاربران فیسبوک هم درست مثل اینستاگرام به شکل دایره هایی در بالای صفحه اپلیکیشن به نمایش در می آیند که با کلیک روی هر کدام می توانید میان استوری افراد مختلف جابجا بشوید.

به کارگیری قابلیت های محبوب دیگر شبکه های اجتماعی در فیسبوک موضوع قابل درکی است، اما نکته عجیب اینجاست که فیسبوک با این کار برای اینستاگرام (که خودش صاحب آن است) رقیب می تراشد. هر چند وقتی به اقدامات قبلی فیسبوک مثل اضافه کردن ویدیوهای زنده نگاهی می اندازیم، اضافه شدن قابلیتی مثل استوریز خیلی هم غافلگیر کننده نیست.

مردم نشان داده اند که به اشتراک گذاری عکس و ویدیوهایشان بسیار علاقه مند هستند، و طبیعی است که فیسبوک هم از نهایت تلاش خود برای کسب درآمد از این موضوع دریغ نمی کند. قابلیت استوریز در فیسبوک فعلا در کشور ایرلند و نسخه iOS اپلیکیشن آزمایش می شود، اما طی ماه های آتی به دیگر نقاط دنیا هم خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی