ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تولید قدرتمندترین لیزر دنیا
تکنولوژی

نمونه اولیه قدرتمندترین لیزر دنیا با توان ۱۰۰۰ وات تولید شد

به تازگی گروهی متشکل از دانشمندانی از انگلیس و جمهوری چک موفق به ساخت نمونه اولیه از لیزری جدید شده اند که از لحاظ توان تولیدی بسیار قدرتمندتر از تمام نمونه های قبلی است. در داستان ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۷ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۹:۴۵

به تازگی گروهی متشکل از دانشمندانی از انگلیس و جمهوری چک موفق به ساخت نمونه اولیه از لیزری جدید شده اند که از لحاظ توان تولیدی بسیار قدرتمندتر از تمام نمونه های قبلی است.

در داستان های علمی - تخیلی شاهد استفاده از لیزرهای بسیار قدرتمندی هستیم که حتی توانایی نابودی سیاره ها را دارند، اما در واقعیت قدرتمندترین دستگاه های لیزر موجود هم امکان تولید توان چندان بالایی را ندارند. حال به نظر می رسد بالاخره این رویه در حال تغییر است.

توان خروجی این لیزر جدید - موسوم به «لیزر قدرتی با بیشینه بالا» (high peak power laser) - بیش از ۱۰۰۰ وات است. برای مقایسه کافیست بدانید که لیزرهای کوچک تفریحی موجود در بازار توانی در حدود ۵ میلی وات دارند. قدرتمندترین دستگاه های لیزر قابل حملی که توانایی مشتعل کردن یک کبریت را داشته باشند، حداکثر تا ۳۰۰ میلی وات توان دارند.

به گفته سرپرست تیم توسعه، این لیزر جدید ده برابر قوی تر از قدرتمندترین دستگاه لیرزی است که تا کنون بشر موفق به تولید آن شده. دانشمندان نام مستعار «Bivoj» را به افتخار یک شخصیت افسانه ای بر روی این دستگاه ۲ تنی گذاشته اند. قیمت این لیزر سنگین وزن و قدرتمند ۵۰ میلیون دلار تعیین شده است.

طبق گفته دانشمندان، از Bivoj می توان در صنایع نیمه هادی، ماشینکاری فوق حساس و تولید آلیاژهای سخت فلزی بهره برد، گرچه نباید از کاربرد نظامی این لیزر قدرتمند نیز غافل شد.

bgr
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Sina_Tabrizi
    Sina_Tabrizi | ۲۰ بهمن ۱۳۹۵

    چرا اطلاعات غلت تحویل مردم میدین
    ضعیف ترین بازار 1 میلی واته و قوی ترینشون 2 وات یا 2000 میلس وات که قابل حمله و اندازه یه چراغ قوه ست 600 دلارم قیمتشه و برای فروش تونت هست تو یه سایت خارحی البته
    این معمولیاشم که از بازار ایران قابل خریده تا 1 واتش هست

مطالب پیشنهادی