ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوآوی همچنان به دنبال جایگاه اپل در دنیای موبایل است

از سال 2011 تا به امروز، دنیای تلفن های همراه توسط اپل و سامسونگ به اشغال در آمده. جایگاه سوم اما طی این سال ها شدیدا متغیر بوده و هیچ شرکتی نتوانسته مدت زمان زیادی ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۷ بهمن ۱۳۹۵ | ۲۰:۴۵

از سال 2011 تا به امروز، دنیای تلفن های همراه توسط اپل و سامسونگ به اشغال در آمده. جایگاه سوم اما طی این سال ها شدیدا متغیر بوده و هیچ شرکتی نتوانسته مدت زمان زیادی ثباتش را در این مقطع حفظ کند.

نوکیا، بلک بری، شیائومی و هوآوی طی این شش سال گذشته بسیار بر سر این جایگاه تلاش کردند که از این میان نوکیا و بلک بری حالا خیلی فاصله گرفته اند اما دو کمپانی چینی دیگر به سرعت در حال رشد هستند.

در سال 2014، شیائومی به جایگاه سوم پرفروش ترین برند موبایل دنیا دست یافت اما دو سال بعد کار به جایی رسید که حالا در میان لیست ده برتر، باید جایگاه های پنجم و ششم را برای آن کنار بگذاریم.

از طرف دیگر هوآوی را داریم که با فشاری بسیار، شیائومی را دور نگه داشته است. حالا هوآوی نه تنها سومین برند پرفروش موبایل در دنیا محسوب می شود، بلکه لقب پرفروش ترین برند موبایل در چین را هم از شیائومی ربوده است.

ریچارد یو، مدیر بخش مصرف کنندگان هوآوی در مصاحبه اخیر خود با فورچون گفت که می خواهیم به زودی جایگاه دوم را بگیریم و پس از آن تا سال 2021 به جایگاه اول خواهیم رسید.

به گزارش IDC، در اولین فصل مالی سال 2016، هوآوی ده برابر بیشتر از اپل در فنلاند موبایل فروخت. در پرتقال و هلند، هوآوی پرفروش ترین است ولی در کشورهای ایتالیا، لهستان، مجارستان و اسپانیا رتبه دوم را کسب کرده.

اما اگر هوآوی می خواهد واقعا اپل و سامسونگ را به چالش بکشد، باید توجه بیشتری به بازارهای اصلی نظیر ایالات متحده آمریکا داشته باشد، کشوری که چینی ها در آن به شدت ضعیف عمل کرده اند. هوآوی حتی در لیست ده کمپانی پرفروش آمریکا هم قرار نمی گیرد.

در فصل سوم این سال، اپل گزارش فروش 45.5 میلیون واحد موبایل را داده بود در حالی که رقیب چینی، به تخمین IDC حدودا 33.6 میلیون واحد فروش داشته است؛ شیاری که در حال حاضر بسیار عمیق به نظر می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • mahdi ghaemi
    mahdi ghaemi | ۱۴ بهمن ۱۳۹۵

    جالب بود
    www.gorgandl.com

  • Ali Mbi
    Ali Mbi | ۹ بهمن ۱۳۹۵

    توی خونه سه تا گوشی هواوی داریم، g7, honor 4c, y3II
    تا الان هیچ مشکلی از هیچکدوم ندیدم، مث روز اول کار میکنن!
    نمیدونم چرا بعضیا دوس ندارن پیشرفت هواوی رو ببینن ?

  • alirza_my
    alirza_my | ۸ بهمن ۱۳۹۵

    گوشی چینی گوشی های خوبی هستن مخصوصا هواوی من با تمام برندا کار کردمو میتونم بگم بعد اپل از رابط گوشی هواوی رو خوشم میاد حتی میتونم بگم از رابط سامسونگ خیلی سرتره و بهترو شیک تره رابط هواوی یه چیز تو مایه های اپل و اچ تی سی هس یه حس عجیبو خوبی دست میده مانند سامسونگ نیست که انگار اسباب بازی گرفتی دستت نمیگمم سامسونگ بده سامسونگ واسه خودش یه غولیه اما رابطش هیچ بدرد نمیخوره.اما مشکلی که هواوی داره بروزرسانیای نرم افزاریش ضعیفه و یکمی کیفیت ساختش پایین اونم به چشم نمیاد

  • pioneer
    pioneer | ۸ بهمن ۱۳۹۵

    عمر مفید گوشیای هواوی با ارفاق 3 ساله، بعدش میسوزن، جدا از اینکه از سال دوم به کندی و ترتر میفتن. من صد سال دیگه هم گوشی برند چینی نمیخرم، چون اصالت ندارن.

    • Ali Mbi
      Ali Mbi | ۹ بهمن ۱۳۹۵

      من سه ساله هواوی دارم هنوز مثل روز اول کار میکنه، نه کند شده نه عمر باتریش کم شده، باید گوشی رو یه مدت داشته باشید بعد در موردش نظر بدید!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی