ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل می خواهد ربات ها مثل کودکان بیاموزند

تا به حال دقت کرده اید که کودکان چطور از بدو تولد و تا زمانی که هوشیاری کاملی به دست می آورند، چطور آرام آرام می آموزند و با آزمون و خطا به حقایق اطراف ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۷ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

تا به حال دقت کرده اید که کودکان چطور از بدو تولد و تا زمانی که هوشیاری کاملی به دست می آورند، چطور آرام آرام می آموزند و با آزمون و خطا به حقایق اطراف خود پی می برند؟

اشیاء را به دست می گیرند و ابعاد مختلف آن را بررسی می کنند، لمس می کنند و نشانه هایی مثل داغ بودن، تیز بودن و همه خطرات را متوجه می شوند و به مرور بر اساس همین تجربه ها، پروسه «یادگیری» ادامه می یابد.

ربات ها هم در حال حاضر از لحاظ عملکردی تفاوتی با یک نوزاد ناتوان ندارند و اگر به صورت برنامه ریزی شده به آن ها مفهومی القا نشود، هیچ کاری نمی توانند انجام دهند. بنابراین چه می شود اگر به آن ها آموختن و تجربه کردن را یاد دهیم؟

ابیناو گوپتا، استادیار شاخه رباتیک دانشگاه Carnegie Mellon و تیمش می خواهند این روند را ایجاد کرده و ربات ها را توانمند سازند. در واقع آن ها می خواهند ربات ها مثل کودکان یاد بگیرند و بیاموزند.

این تیم، چند ماه پیش در کنفرانسی پیرامون بینش کامپیوتری شرکت کرد و دمویی به نمایش گذاشت که این دمو موفق شد نظر گوگل را جلب کند تا سرمایه گذاری 1.5 میلیون دلاری روی آن انجام دهد.

لرل پینتو، دانشجوی مقطع دکترا که از اعضای گروه گوپتا به حساب می آید می گوید با کمک 1.5 میلیون دلار گوگل، حالا می توانند ربات های بیشتری بسازند و دیتابیس غنی تری پدید آورند تا بر اساس آن، آموزش صورت پذیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی