ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

از تهران تا قزوین در 10 دقیقه؛ هایپرلوپ در جهان فراگیر می شود

شاید باور کردنی نباشد اما سرانجام پروژه ی حمل و نقل به روش هایپرلوپ (HTT) وارد مراحل نهایی خود شد و چند کشور اروپایی در حال بررسی استفاده از این سیستم هستند. در حال حاضر ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۸ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

شاید باور کردنی نباشد اما سرانجام پروژه ی حمل و نقل به روش هایپرلوپ (HTT) وارد مراحل نهایی خود شد و چند کشور اروپایی در حال بررسی استفاده از این سیستم هستند.

در حال حاضر دو کشور اسلواکی و جمهوری چک ابراز تمایل کرده اند که از این سیستم برای برقراری ارتباط بین دو شهر براتیسلاوا و برونو استفاده خواهند کرد.

مسافت بین این دو شهر ۱۳۰ کیلومتر است و در حال حاظر طی این مسافت به استفاده از قطار معمولی در حدود ۸۰ دقیقه زمان می‌برد اما در صورتی که این پروژه ی ماجراجویانه به اتمام برسد طی این مسافت تنها به ۱۰ دقیقه زمان نیاز خواهد داشت.

برای مشابه سازی می توان گفت که فاصله بین براتیسلاوا و برونو تقریبا مشابه فاصله میان تهران و قزوین است و در صورت استفاده از هایپرلوپ در کشورمان نیز ممکن بود شاهد کاهش فاصله زمانی سفر تقریبا 2 ساعته بین این دو شهر به 10 الی 15 دقیقه باشیم.

به گفته ی درک آلبورن مدیر اجرایی کمپانی هایپرلوپ وان: "جهان در آستانه‌ی مواجه با هایپرلوپ است" این شرکت همچنین موفق به امضای تفاهم نامه ای برای اجرای هایپرلوپ در پایتخت امارات عربی متحد یعنی ابوظبی شده است.

اجرای هایپرلوپ در دوبی نیز قطعی شده است و  هایپرلوپ وان در حال مذاکره با ارگان هایی در استرالیا است تا ببینند آیا امکان پیاده سازی هایپرلوپ در شهر ملبورن نیز وجود دارد یا نه.

هایپرلوپ وان در حال حاضر ۳۰ کارگر تمام وقت دارد اما بیشتر توسعه‌ی این سامانه توسط حدود ۸۰۰ مهندسی که در استخدام ناسا، بوئینگ و SpaceX بوده اند انجام شده است.

این افراد ضمن حفظ شغل قبلی خود برای (HTT) نیز کار می‌کردند. برای اینکه هایپرلوپ به واقعیت بپیوندد HTT اقدام به کسب مجوز برای استفاده از تکنولوژی شناوری مگنتیک آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور کرد.

همچنین مراکز و کمپانی های مشهور زیادی از مرکز تحقیقات هسته ای اروپا در سوییس گرفته تا Oerlikon و Leybold با این شرکت همکاری کردند.

بد نیست اشاره ای هم داشته باشیم به پروژه ای که به صورت موازی در کشور چین در حال انجام است و با نام قطار مگلو شناخته می‌شود و می تواند به حداکثر سرعت ۶۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

وزیر علم و فناوری چین به شرکت دولتی CRRC ماموریت داده است که این قطار ها را تا پایان این دهه به مرحله ی بهره برداری برسانند. نخستین خط تست قطار مگلو نیز یکسال پس از آن در استان شاندونگ در شرق چین ساخته خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (32 مورد)
  • mahdi ghaemi
    mahdi ghaemi | ۱۴ بهمن ۱۳۹۵

    جالب بود
    www.gorgandl.com

  • Mehdi
    Mehdi | ۱۱ بهمن ۱۳۹۵

    هایپرلوپ اگر بعد از 100 سال وارد ایران شد اونوقت باید منتظر تلفات در مقیاس هایپر هم باشیم...

  • بابک
    بابک | ۹ بهمن ۱۳۹۵

    ی جایی خوندم نوشته بود اگه دست از تلاش بردارید بی استعداد ترین افراد هم ازتون سبقت میگیرن، حالا شده حکایت ایران و امارت. مغزای ایران تو ناسا دارن ماهواره میفرستن فضا بعد ما تماس تصویری رو حرام اعلام میکنیم.
    یعنی خود تماس تصویری میفهمید همچین جفایی تو حقش شده ، جان به جان آفرین تسلیم میکرد :)

  • Me.n.KHOF4SH
    Me.n.KHOF4SH | ۹ بهمن ۱۳۹۵

    با هایپر بوپ ایران با سرعت نور روانه بهشت شوید

    • عموجانی
      عموجانی | ۱۰ بهمن ۱۳۹۵

      پرایدم همین کارو میکنه.?

  • بیژن
    بیژن | ۹ بهمن ۱۳۹۵

    هایپر لوپ حرم تا حرم کی راه میافته پس

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی