ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

راهنمای استراتژی های موثر در لیگ آو لجندز؛ Kog’Maw

بازی های ویدیویی به مرور زمان، بیشتر و بیشتر به صحنه رقابتی وارد می شوند، عناوینی که روزی تنها به عنوان یک سرگرمی به آن ها نگاه می شد، امروزه به عنوان ورزش های الکترونیکی ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۸ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

بازی های ویدیویی به مرور زمان، بیشتر و بیشتر به صحنه رقابتی وارد می شوند، عناوینی که روزی تنها به عنوان یک سرگرمی به آن ها نگاه می شد، امروزه به عنوان ورزش های الکترونیکی شناخته می شوند. سردمدار عناوین رقابتی هم بازی های سبک MOBA هستند، بازی هایی با گیم پلی عمیق و تکیه زیاد بر کار تیمی، هر ساله بازیکنان و تیم های زیادی را برای رقابت فرا می خوانند.

با وجود مسابقات با شکوه این عناوین، هنوز هم موبا بستری است که بازیکنان غیر حرفه ای هم می توانند از آن لذت ببرند. مخاطبین اصلی این سبک بازیکنانی هستند که خارج از مسابقات حرفه ای و بیشتر به منظور سرگرمی و گاهی به چالش کشیدن مهارت های شان این بازی ها را تجربه می کنند.

لیگ آو لجندز محبوب ترین عنوان موبا است که میلیون ها بازیکن در سرتاسر جهان دارد. پیشتر به منظور آشنا سازی پلیرها با عناوین موبا و لیگ او لجندز، مکانیزم های ابتدایی این عنوان را در یک سری از مقالات توضیح دادیم. حال به سراغ راهنمایی هایی عمیق تر خواهیم رفت و از این پس هر هفته، یکی از هیرو های لیگ آو لجندر را معرفی کرده و نحوه بازی با او را آموزش خواهیم داد.

Kog'Maw

  • سلامتی: 525 واحد در لول یک، 1902 واحد در لول هجده
  • بازیبابی سلامتی: 6 واحد در هر پنج ثانیه در لول یک، 16.2 واحد واحد در هر پنج ثانیه در لول هجده
  • مانا: 287 واحد در لول یک، 967 واحد در لول هجده
  • بازیبابی مانا: 7.25 واحد در هر پنج ثانیه در لول یک، 14.9 واحد واحد در هر پنج ثانیه در لول هجده
  • مقاومت در برابر آسیب فیزیکی: بر حسب لول، بین 23 الی 74
  • مقاومت در برابر آسیب جادویی: 30
  • قدرت آسیب رسانی ضربات عادی: 55.5 واحد در آغاز بازی، 96.4 واحد در لول هجده
  • سرعت ضربه زنی: 0.679
  • سرعت حرکت: 330 واحد در هر ثانیه

درباره Kog'Maw

Kog'Maw از جمله هیرو های ADC است. در مورد این چمپیون ها، مقالات زیادی نوشته ایم و بازیکنان را به خوبی با وظیفه و مسئولیت این ها در طول بازی اشنا کرده ایم. اما اگر بخواهیم به طور خلاصه بگوییم، چمپیون های ADC، چمپیون هایی هستند که با اتکا فراوان به آیتم ها، قادر اند که در اواسط و اواخر بازی، آسیب بسیاری را به تیم حریف وارد کنند.

چمپیون های ADC یا Attack Damage Carry، وظیفه دارند که تیم شان را به پیروزی برسانند و به همین دلیل هم Carry نامیده می شوند. دلیل این مسئولیت و وظیفه این ها، این است که چمپیون ADC هر تیم، در اواخر بازی قدرت بسیار زیادی دارد و می توانند با ضربات سنگین شان، چمپیون های حریف را از سر راه خود بردارند.

هر یک از این چمپیون ها هم به شکل مشخصی این نقش خود را ایفا می کنند. اگر بخواهیم این ها را از نظر سرعت ضربه زنی تقسیم بندی کنیم، سرعت ضربه زنی برخی شان کم است، اما هر ضربه شان آسیب مهلکی وارد می کند و برخی هم کاملا بالعکس. Kog'Maw از چمپیون های دسته دوم و سرعت ضربه زنی بسیار بالایی دارد. وی با بهره گیری از همین خصلتش، یکی از ADC های بسیار قدرتمند بازی به شمار می رود.

نقاط قوت

Kog'Maw در اواسط و اواخر بازی به شدت قوی می شود و می تواند آسیب فوق العاده زیادی وارد کند. وی همچنین به لطف قابلیت ها و آیتم هایش می تواند در تیم فایت ها نقش موثری ایفا کند. قابلیت های وی در کنار آیتم هایی که تهیه خواهد کرد، به Kog,Maw این اجازه را خواهند داد که هیرو های تانک را سریع از سر راه بردارد. وی با کمک قابلیت آلتیمیتش قادر است کار حریفان را تمام کند و ضربه نهایی را به آن ها وارد کند. برد ضربات عادی و قابلیت های وی هم بالاست و در نتیجه وی می تواند در بسیاری از نبرد های یک به یک پیروز باشد.

  • Kog'Maw پس از تهیه آیتم های اصلی اش، بسیار قدرتمند می شود. در واقع یک جهش بسیار تند و تیز در قدرت آسیب رسانی Kog'Maw پس از خرید آیتم های اصلی اش ایجاد می شود. به همین دلیل هم این چمپیون از جمله ADC های بسیار قوی در فاز های میانی و پایانی بازی است.
  • قابلیت های Kog'Maw به وی اجازه می دهند که به راحتی تک تک اعضای تیم حریف را از پیش رو بردارد. برای مثال بین تمامی ADC ها، وی می تواند بیشترین آسیب ممکن را به تانک ها وارد کند. جدا از قابلیت هایش، آیتم های وی هم به او در این امر یاری خواهند رساند.
  • هیرو های ضعیف تر هم از دست Kog در امان نیستند و حتی اگر بخواهند فرار هم کنند، Kog'Maw می تواند با قابلیت آلتیمیت دوربردش کار آن ها را بسازد، به همین دلیل وی می تواند مانع فرار چمپیون های حریف پس از نبرد ها شود. در ادامه این مقاله به قابلیت آلتیمیت این چمپیون خواهیم پرداخت.
  • برد ضربات عادی و قابلیت های Kog'Maw بسیار بالاست و از آن جایی که این چمپیون قدرت آسیب رسانی بالایی دارد، می تواند در اکثر نبرد های 1 به 1 پیروز شود. هیرو های دور زن، حتی پیش از این که بتوانند خود را به Kog برسانند، بخش اعظمی از سلامتی شان را از دست خواهند داد.

نقاط ضعف

Kog'Maw یکی از شکننده ترین ADC ها است و اکثر حریف روی وی تمرکز کند، خیلی سریع کشته خواهد شد. متاسفانه هیچ راهی هم برای فرار ندارد و نمی تواند به راحتی از دست اساسین ها و میج های تیم حریف فرار کند. وی در اوایل بازی به شدت ضعیف است و مدتی هم طول می کشد که بتواند قدرتمند شود (همان طور که گفتیم وی به 3 ایتم اصلی خود نیاز دارد). به همین دلایل هم Kog'Maw نیاز به مراقبت فراوان دارد. هم تیمی های وی باید همواره حواس شان به او باشد و از وی محافظت کنند.

  • Kog چمپیون بسیار کم جانی است، حتی در میان دیگر ADC ها! وی خیلی راحت کشته می شود و از جریان تیم فایت ها حذف می شود. به همین دلیل هم جایگیری هنگام بازی با این چمپیون اهمیت ویژه ای دارد. بدون جایگیری درست، نه می توانید خوب به حریف آسیب برسانید و نه می توانید از خود محافظت کنید.
  • Kog اگر گیر بیفاتد هم هیچ راهی برای فرار ندارد. قابلیت های وی به او این اجازه را می دهند که از سرعت حرکت حریف بکاهد و شاید اسپل فلش هم هر چند دقیقه به او یاری برساند، اما این ها اصلا و ابدا برای فرار کافی نیستند. به همین دلیل هم وی باید توسط هم تیمی هایش محافظت شود.
  • Kog'Maw در لین بسیار بسیار ضعیف است و مدت زیادئ هم طول می کشد که قدرتمند شود. به همین دلیل وی نیاز مبرمی به هیرو های ساپورت دارد. هیرو های ساپورت به طور کلی در فاز لین از ADC پیشتیبانی می کنند، اما پشتیبان Kog'Maw باید بسیار خوب بازی کند تا Kog'Maw سریع تر به نقطه اوج قدرتش برسد.

قابلیت ها

Icathian Surprise: وقتی که Kog'Maw کشته می شود، تبدیل به یک بمب متحرک می گردد! بازیکن می تواند Kog'Maw را تا 4 ثانیه پس از مرگش کنترل کند. طی این 4 ثانیه، Kog قادر نیست که از قابلیت ها و ضربات عادی اش استفاده کند و فقط می تواند حرکت کند. سرعت حرکت وی هم در این 4 ثانیه، 40 درصد افزایش می یابد. حریفان هم نیم توانند طی این مدت Kog را هدف بگیرند و به او آسیب وارد کنند. با به اتمام رسیدن این بازه زمانی، Kog منفجر شده و آسیب سنگینی را به واحد های اطرافش وارد می کند.

  • بهترین کاربرد این پسیو، گرفتن انتقام است! Kog در بسیار از فایت ها، قطعا قادر نیست که زنده از مخمصه فرار کند.. به جای تلاش برای فرار، کنار حریفان تان بمانید، با آن ها مبارزه کنید و تا حد ممکن از سلامتی شان بکاهید. اگر که کشته شدید، این شانس را خواهید داشت که با پسیو تان کار حریف را هم تمام کنید.
  • اگر حریف تان سرعت حرکت بالا و به طور کلی، راهی برای فرار دارد، می تواند به راحتی از این قابلیت پسیو فرار کند. پس هنگام مبارزه با این هیرو ها، در نظر داشته باشید که ممکن است پسیو تان کاری از پیش نبرد. در نتیجه سعی کنید که با پسیو تان هیرو های بی تحرک را نشانه بگیرید.

Caustic Spittle: پسیو: سرعت ضربه زنی Kog'Maw هم افزایش می یابد. هر چه سطح این قابلیت بالاتر رود، میزان این افزایش هم بیشتر می شود.

اکتیو: Kog پرتابه ای را به جهت مشخص شده توسط بازیکن شلیک می کند. از آرمور و مجیک رزیستنس واحدی که مورد اصابت این پرتابه قرار بگیرد، برای 4 ثانیه کاسته خواهد شد. همچنین وی مقداری اسیب جادویی هم دریافت خواهد کرد.

  • به لطف همین قابلیت است که Kog'Maw می تواند خیلی سریع تانک ها را از پای درآورد. در فایت ها این قابلیت را به سمت تانک حریف شلیک کنید تا وی به سرعت از جریان نبرد حذف شود. بدین ترتیب خط مقدم جبهه حریف از پای در خواهد امد و تیم تان می تواند راحت تر روی اهداف کلیدی حریف تمرکز کند.
  • آسیبی که این قابلیت وارد می کند به صورت جادویی است و قدرت آسیب رسانی اش هم با افزایش Ability Power بیشتر می شود. به همین دلیل هم می توان برای Kog'Maw، آیتم های مخصوص به هیرو های میج را خرید! در این مقاله ما به این شیوه از بازی کردن با Kog'Maw نخواهیم پرداخت، اما خودتان می توانید آن را بیازمایید.

Bio-Arcane Barrage: با فعال سازی این قابلیت، سرعت ضربه زنی و برد ضربات Kog'Maw برای 8 ثانیه افزایش می یابد و ضربات وی آسیب جادویی، مضاعف بر آسیب فیزیکی هم وارد خواهند کرد.

  • در تمامی نبرد های تیمی و تک به تک، این قابلیت را فعال کنید تا قدرت آسیب رسانی تان به حداکثر برسد، زیرا که با افزایش یاقتن سرعت ضربه زدن تان، آسیبی که در هر ثانیه وارد خواهید کرد بیشتر می شود و حریفان تان سریع تر سلامتی شان را از دست می دهند.
  • در اوایل بازی که قدرت و سرعت ضربه زنی Kog زیاد نیست، می توانید با فعال سازی این قابلیت، سریع تر و راحت تر فارم کنید، فقط باید حواس تان باشد که لین را به جلو پوش ندهید.
  • دیگر ویژگی مفید این قابلیت، افزایش برد ضربات تان است. برای 8 ثانیه، می توانید در فاصله دورتری نسبت به حریف قرار بگیرید و به او ضربه بزنید. در تیم فایت ها قادر خواهید بود که با استفاده از این قابلیت، در فاصله نسبتا امنی قرار بگیرید و وظیفه تان را انجام دهید.
  • آسیب اضافه این قابلیت، باز هم از نوع جادویی که با Ability Power قدرتمند تر می شود! یعنی اگر آیتم های مخصوص به چمپیون های میج را برای Kog'Maw خریداری کنید، این قابلیت منبع اصلی اسیب رسانی شما به شمار خواهد رفت.

Void Ooze: با فعال سازی این قابلیت، Kog به جهت مشخص شده توسط بازیکن لجن مانندی را شلیک می کند که این لجن برای 4 ثانیه باقی می ماند. هنگام شلیک، هر واحدی که به این پرتابه برخورد کند آسیب جادویی خواهد دید و از سرعت حرکتش کاسته خواهد شد. در مدت زمان 4 ثانیه ای که این لجن روی زمین باقی مانده، واحد هایی که وارد آن شوند آهسته خواهند شد.

  • این قابلیت قدرت آسیب رسانی نسبتا قابل قبولی دارد و می توان از آن برای فارم کردن در ابتدای بازی بهره برد. البته این قابلیت در ابتدای بازی مانا نسبتا زیادی می طلبد و نباید برای فارم کردن فقط به آن تکیه کنید. در فاز های نهایی و در تیم فایت ها هم می توان با این قابلیت به تعداد از اعضای تیم حریف آسیب رساند.
  • این قابلیت از سرعت حرکت حریف هم می کاهد. اگر در حال فرار از حریف یا تعقیب او هستید، قادر خواهید بود که با این قابلیت از سرعت حرکت او بکاهید. اگر حریف تان تحرک زیادی نداشته باشد، همین قابلیت کارتان را راه انداخت.
  • آسیب این قابلیت هم از نوع جادویی است و با Ability Power افزایش می یابد. دلیلی دیگر که موجب می شود بستن آیتم های مخصوص به میج ها روی Kog'Maw ممکن باشد.

Living Artillery: آلتیمیت Kog'Maw، منطقه را هدف ای می گیرد و توپی اسیدی را به آن منطقه شلیک می کند. این توپ با تاخیر 0.6 ثانیه ای بر آن منطقه سقوط کرده و به هر واحدی که اصابت کند آسیب جادویی وارد می کند. هر چه حریف سلامتی بیشتری را از دست داده باشد، این قابلیت آسیب بیشتری را به او وارد می کند. چمپیون هایی که مورد اصابت این قابلیت قرار بگیرند، تا 2 ثانیه بعدی آشکار خواهند شد. اگر تنها 40 درصد از سلامتی حریف باقی مانده باشد، قدرت آسیب رسانی این قابلیت بر او 2 برابر می شود.

کول داون این قابلیت بسیار کم است و می توان پشت سر هم از آن بهره برد، اما استفاده هایی فاصله بین شان و استفاده قبلی کمتر از 8 ثانیه باشد، 40 واحد بیشتر مانا طلب می کنند. در صورت فعال سازی پیاپی این قابلیت، مانا مصرفی ان تا حداکثر 400 واحد افزایش می یابد.

  • همان طور که در توضیحات مربوط به این قابلیت اشاره کردیم، هر چه حریف سلامتی بیشتری از دست داده باشد، از این ابیلیتی بیشتر آسیب می بیند. پس این آلتیمیت برای تمام کردن کار حریفانی که سلامتی شان تقریبا خالی شده و در حال فرار اند بسیار مفید است.
  • همان طور که گفتیم بین هدف گیری و فرود آمدن پرتابه این قابلیت، تاخیر 0.6 ثانیه ای وجود دارد. پس بازیکن باید قادر باشد که به خوبی مسیر حرکت حریف را پیش بینی کند تا بتواند به بهترین شکل ممکن از این قابلیت بهره ببرد.
  • استفاده های پیاپی مانا تان را خالی خواهد کرد1 حواس تان به مانا تان باشد، با شلیک های پیای آن را خالی نکنید! در غیر این صورت مجبور می شودی که به بیس بازگردید تا مانا تان بازیابی شود.

نحوه لول آپ

  • در لول های 6، 11 و 16 حتما قابلیت آلتیمیت را ارتقا دهید. با هر بار ارتقا، هم قدرت آسیب رسانی اش بیشتر می شود و هم بردش به طرز محسوسی افزایش می یابد.
  • توصیه می کنیم که از بین قابلیت های پایه ای تان، به Bio-Acrane Barrage اولویت دهید. این قابلیت سرعت ضربه زنی و در نتیجه پتانسیل آسیب رسانی تان را افزایش می دهد.
  • Void Ooze هم به خاطر آسیب قابل قبولش و ویژگی آهسته کردن سرعت حرکت، باید اولویت بعدی شما باشد.
  • در نهایت Caustic Spittle را ارتقا دهید، زیرا که این قابلیت بیشتر بر ضد تانک ها است و تانک ها هم در اواخر بازی آرمور شان به حد قابل قبولی می رسد.

آیتم ها

آیتم های اولیه

Doran's_Blade_item

Doran’s Blade: یکی از آیتم های اصلی ADC ها در شروع بازی. این آیتم 3 درصد به مالکش لایف استیل می بخشد و سلامتی او را 80 واحد تقویت می کند. دو خصلتی که برای ADC ها بسیار مفید اند، خصوصا برای Kog که در فاز لینینگ بسیار ضعیف است و این آیتم به او کمک می کند که در لین راحت تر و بیش تر دوام بیاورد. دورانز بلید Attack Damage را هم 8 واحد افزایش می دهد که موجب قوی تر شدن ضربات عادی و قابلیت های Kog'Maw می شود.

Health_Potion_item

Health Potion: این معجون سلامتی 150 واحد از سلامتی تان را در طی 15 ثانیه احیا می کند. هر گاه سلامتی تان از حدی کمتر شد این معجون را مصرف کنید. در صورت لزوم، هنگام بازگشت های بعدی از بیس به لین، باز هم از این معجون ها تهیه کنید تا اگر سلامتی تان کم شد مجبور به عقب نشینی نشوید.

آیتم های اصلی

Trinity Force: در پچ های اخیر، این آیتم زیاد برای Kog'Maw خریداری می شود، زیرا که بسیاری از خصلت های او را بهبود می بخشد.. قدرت ضربات او را افزایش می دهد، سرعت ضربه زنی، سلامتی و مانا وی را زیاد می کند و حتی از کول داون قابلیت ها وی می کاهد. پسیو این آیتم سرعت حرکت تان را بعد از هر ضربه زیاد کرده و قدرت ضربات تان را هم پس از استفاده از هر ابیلیتی افزایش می دهد. با توجه به این که Kog'Maw همواره از قابلیت هایششش بهره می برد، این دو پسیو برای او بسیار حائز اهمیت اند.

Blade of The ruined King: این آیتم سرعت ضربه زنی و قدرت ضربات Kog'Maw را افزایش می دهد و به وی 10 درصد لایف استیل می بخشد. به ازای هر یک از ضربات عادی Kog'Maw، قاببلیت پسیو این آیتم 8 درصد از سلامتی باقی مانده حریف و قابلیت اکتیو این آیتم 10 درصد از کل سلامتی حریف را به صورت آسیب به او وارد می کند. این دو قابلیت، موجب می شوند که این آیتم کاملا بر ضد تانک ها باشد. اکتیو این آیتم 25 درصد از سرعت حرکت حریف را هم برای 3 ثانیه می دزدد!

Runaan’s Hurricane: این آیتم سرعت ضربه زنی Kog را 40 درصد بهبود می بخشد و موجب می شود که هر ضربه او با احتمال 30 درصد بیشتر از نوع کریتیکال باشید. سرعت حرکت وی را هم 7 درصد افزایش می دهد. قابلیت پسیو این آیتم باعث می شود که ضربات عادی، سه شاخه! شوند و به دو واحد دیگر هم ضربه بزنند. یعنی یا این آیتم ضربات عادی Kog سه گلوله شلیک خواهند کرد. با ترکیب این آیتم و قابلیت Bio-Arcane Barrage، قادر خواهید بود که با ضربات عادی تان، به سه واحد همزمان به سرعت آسیب بزنید.

دیگر آیتم ها

infinity-edge-w600

Infinity Edge: آیتمی است که اتک دمیج را 70 واحد تقویت می بخشد، شانس کریتیکال بودن ضربات عادی را 20 درصد بیشتر می کند و آسیب ناشی از ضربه های کریتیکال را هم از 200 درصد به 250 درصد افزایش می دهد. این آیتم یکی از ضروری ترین آیتم ها برای اغلبADC ها است. اصلی ترین خصلت Kog'Maw سرعت ضربه زنی است، اما هر ضربه اش باید آسیب قابل قبلی وارد کند که آسیب خروجی او قابل ملاحظه باشد. این آیتم هم به خوبی قدرت هر ضربه را افزایش می دهد.

the-bloodthirster-w600

Bloodthirster: این آیتم بیشترین میزان لایف استیل را برای خریدارش با ارمغان می آورد و به طرز قابلا ملاحظه ای هم قدرت آسیب رسانی او را افزایش می دهد. این آیتم به Kog سپری هم می بخشد که قادر به جذب آسیب های وارد بر او است. Attack Damage او را هم 75 واحد بیشتر می کند که برای وی نسبتا کارآمد است. Bloodthirster از بهترین آیتم های ممکن برای هر ADC ای است و گزینه اول برای لایف استیل به شمار می رود.

mercurial-scimitar-w600

Mercurial Scimitar: این آیتم نه به اندازه بلادترستر به شما لایف استیل می بخشد و نه قدرت ضربات و قابلیت ها تان را افزایش می دهد. اما از قابلیت اکتیوی بهره می برد که قادر است افکت های Crown Control تیم حریف را خنثی سازد. علاوه بر این ها به خریدارش Magic Resistance هم می بخشد. اگر حریفان تان مجهز به قابلیت های CC کشنده ای هستند که با اتکا به آن ها می توانند به راحتی بر شما غلبه کنند، باید به دنبال خرید این آیتم باشید.

lord-dominiks-regards-w600

Lord Dominik’s regard: این آیتم موجب می شود که هیرو های تانک، به راحتی در برابر Kog سر تعظیم فرود بیاورند. مکانیزم این آیتم به این شکل است که به ازای هر 50 واحد اختلاف بین سلامتی Kog و هدفش، 1.5 درصد به قدرت آسیب رسانی ضربات Kog افزوده می شود. یعنی اگر سلامتی حریفی 500 واحد بیشتر از او باشد، قدرت آسیب رسانی وی در برابر او 15 درصد افزایش می یابد. اما خرید این آیتم خیلی توصیه نمی شود. برای مقابله با تانک ها، Kog به دو یژگی بسیار خوب مجهز است، اولا قابلیت Cluastic Splitter و دوما آیتم Blade of the Ruined King.. اما اگر حس می کنید که باز هم تانک های حریف بیش از حد قوی اند، می توانید این آیتم را بخرید.

mortal-reminder-w600

Mortal Reminder: این آیتم از قدرت منابع بازیابی سلامتی می کاهد، به این معنی که قابلیت های درمان کننده، سلامتی را به اندازه 40 درصد کمتر از حالت عادی بازیابی می کنند. این آیتم را در صورتی خریداری کنید که هیرو هایی چون Illaoi، ولدمیر و و سوراکا در برابر تان قرار داشته باشند. این ها می توانند سلامتی از دست رفته شان را به سرعت بازیابی کنند و شما را از پای در بیاورند. در نتیجه با خرید این آیتم، سلامتی این حریفان در برابر شما خیلی آهسته تر احیا خواهد شد و شما فرصت مقابله با آنان را خواهید داشت.

Maw of Malmortius: آیتمی است هم دفاعی و هم هجومی. Attack Damage تان را 55 واحد بهبود می بخشد و مقاومت تان در برابر آسیب هایی فیزیگی را 40 واحد بیشتر می کند. این آیتم برای شرایطی مفید است که تیم حریف قادر است آسیب جادویی بسیار زیادی را وارد کند. اگر میج تیم حریف قوی شده و یا اگر تیم حریف چندین هیرو میج دارد، می توانید از این آیتم برای حفاظت از خود بهره ببرید.

guardian-angel-w600

Guardian Angel: یک آیتم کاملا دفاعی است. هم آرمور تان را تقویت می کند، هم مجیک رزیستنس تان را. اگر هم که کشته شوید، قابلیت پسیو این آیتم دوباره زنده تان خواهد کرد. این ابیلیتی 5 دقیقه کول داون دارد. دقت کنید که ممکن است پس از مرگ تان، بلافاصله مجددا کشته شوید! در صورتی این آیتم را خریداری کنید که مطمئنید دیگر هم تیمی های تان می توانند هنگام زنده شدن از شما پشتیبانی کنند. اگر در اواخر بازی پول بسیار زیادی دارید، می توانید وقتی که این آیتم وارد وضعیت کول داون شد، آن را بفروشید و تا 5 دقیقه بعد از آیتم دیگر استفاده کنید!

نحوه بازی

 

ابتدای بازی

همان طور که در ابتدای مقاله گفتیم، Kog در ابتدای بازی و در فاز لینینگ بسیار ضعیف است. نه ضربات عادی اش قدرت زیادی دارند و نه قابلیت هایش. این چمپیون باید با آیتم ها سرعت ضربه زنی خود را بالا ببرد تا بلکه بتواند در نبرد ها پیروز شود، اما تا قبل از آن باید بسیار با احتیاط بازی کند. در صورتی که مجبور به درگیر شدن در لین شدید، سعی کنید که ابتدا با Void Ooze به حریف ضربه بزنید و او را آهسته کنید و سپس Bio-Arcane Barrage را فعال کرده و تا جایی که می توانید به او آسیب بزنید. نکته ای که در مورد پسیو Kog گفتیم را فراموش نکنید، اگر حس می کنید که نمی توانید زنده از نبرد ایجاد شده بیون بیایید، مبارزه کرده و سعی کنید که با پسیو تان از حریف انتقام بگیرید.

برای این که سریع تر بتوانید آیتم های اصلی تان را تهیه کنید، نیاز به فارم دارید. لست هیت گرفتن با Kog'Maw می تواند سخت باشد، بنابراین باید با بازی کردن تجربه کسب کنید. می توانید با استفاده از Void Ooze و Bio-Arcane barrage راحت تر فارم کنید، اما باید احتیاط کنید و لین را به جلو پوش ندهید.

اواسط بازی

بعد از این که آیتم های اصلی تان را خریداری کردید، قدرت Kog'Maw به شکل قابل ملاحظه ای افزایش می یابد. در این فاز سرعت ضربه زنی وی بسیار بالاست و می تواند به سرعت حریفانش را از پیش رو بردارد. در اواسط بازی، تیم فایت های کوچک و بزرگ شروع می شود و شما باید در این نبرد ها جایگیری مناسبی داشته باشید. به گونه ای جایگیری کنید که دست تانک های تیم حریف به شما نرسد. بعد از این که اعضای خط مقدم حریف را از پیش رو برداشتید، باید روی کری و میج حریف تمرکز کنید. برد این ها اغلب زیاد است و راحت به شما می رسند. این جا است که باید Bio-Arcane Barrage را فعال کنید تا بتوانید از فاصله دورتری به این ها آسیب بزنید. اگر سلامتی این ها کم شد، با آلتیمیت تان کارشن را یکسره کنید.

اواخر بازی

در انتهای بازی قدرت Kog فوق العاده زیاد می شود. علاوه بر این که وی سرعت ضربه زنی بسیار بالایی دارد، قدرت هر ضربه اش هم بسیار زیاد است. وی در این فاز دقیقا مشابه به یک ماشین گان عمل می کند و با سرعت زیاد ضرباتش، آسیب بسیار سنگینی به حریف وارد می کند. نحوه جایگیری در تیم فایت های پایانی بازی مشابه با توضیحات بخش قبل است.

اسپل ها

Flash

Flash: از بهترین اسپل های لیگ برای اکثر چمپیون ها به شمار می رود. دلایلی منطقی هم وجود دارد که تقریبا همه از این اسپل استفاده می کنند. Flash هم فرصت فرار را مهیا می سازد، هم می تواند به شروع درگیری ها کمک کند. Kog هم که هیچ راهی برای فرار ندارد، بهتر است که Flash را در طول بازی با خود همراه داشته باشد.

Heal: این اسپل شما و هم تیمی های اطراف تان را درمان می کند و سرعت حرکت تان را برای 1 ثانیه 30 درصد افزایش می دهد. این اسپل به شما در درگیری ها یک شانس مجدد می دهد و کمک می کند که در لین بیشتر زنده بمانید.

رون

  • به عنوان یک کری، Kog باید قادر باشد که سرعت ضربه زنی اش را تا حد ممکن بالا ببرد تا DPS اش افزایش یابد. به همین دلیل هم توصیه می کنیم که از Quintessence of Attack Speed بهره ببرید.
  • جدا از سرعت ضربه زنی، Kog باید قدرت ضرباتش را هم افزایش دهد، زیرا که اگر خصلت Attack Damage ضعیف باشد، سرعت ضربه زنی تنها به کار نمی آید. به همین دلیل هم توصیه می کنیم که از Mark of Attack Damage استفاده کنید.
  • برای افزایش توان زنده ماندن تان، بهتر است آرمور تان را تا حد ممکن افزایش دهید. Seal of Armor تا حد خوبی این نیاز شما را در اوایل بازی بر طرف می کند.
  • برای حنثی کردن آسیب های جادویی هم باید مقاومت خود را در برابر این نوع آسیب ها تا حد ممکن بالا بببرید. Glyph of Magic Resistance این نیاز تان را مرتفع می کند.

مستری

tm
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • | ۸ بهمن ۱۳۹۵

    لطفا از استراتژی های vainglory هم بگین ایرانی زیاده تو بازی احتیاج هم داریم ب آموزش

مطالب پیشنهادی