ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی مایکروسافت؛ استراتژی ابری، موفقیتی دیگر را رقم زد

کمپانی مایکروسافت به تازگی گزارش خود از سه ماهه دوم سال مالی اش را منتشر نموده و خبر از دستیابی به نرخ درآمد 24.1 میلیارد دلاری و سود خالص 5.2 میلیارد دلاری داده است؛ ارقامی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۸ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۱:۰۰

کمپانی مایکروسافت به تازگی گزارش خود از سه ماهه دوم سال مالی اش را منتشر نموده و خبر از دستیابی به نرخ درآمد 24.1 میلیارد دلاری و سود خالص 5.2 میلیارد دلاری داده است؛ ارقامی که از پیش بینی های تحلیلگران وال استریت به مراتب بیشتر است.

خرید لینکداین از سوی مایکروسافت، اواخر سه ماهه مورد اشاره صورت گرفت اما باز هم توجه ها را در گزارش مالی مایکروسافت به خود جلب می کند. این کمپانی می گوید که لینکداین درآمد 228 میلیون دلاری و زیان 100 میلیون دلاری را در بازه زمانی باقی مانده از این سه ماهه به همراه آورده است. ناگفته نماند که در گزارش مالی مایکروسافت، از لینکداین به عنوان یکی از زیرمجموعه های واحد «تولیدات و پروسه های تجارتی» یاد شده است.

سه ماهه اخیر همچنین بازه زمانی فوق العاده برای استراتژی های ابری مایکروسافت بوده و این کمپانی روز به روز وارد رقابتی سرسختانه تر با «سرویس های وب آمازون» می شود. نرخ درآمد Azure، سرویس پردازش ابری مایکروسافت، با رشد تحسین برانگیز 93 درصدی همراه بوده و میزان استفاده پردازشی از آن، تا دو برابر نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته افزایش یافته است.

تجارت پردازش شخصی، کاهش درآمد 5 درصدی را تجربه کرد و کاهش 81 درصدی درآمد موبایل، یکبار دیگر بر وضعیت وخیم مایکروسافت در این حوزه صحه گذاشت. علاوه بر این، محصولات تجاری ویندوز و واحد سرویس های ابری نیز هر یک رشدی 5 درصدی را پشت سر گذاشتند.

از طرف دیگر، واحد گیمینگ نیز کاهش درآمدی 3 درصدی نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته را تجربه کرده که مایکروسافت دلیل آن را «تاثیر نرخ درآمد کمتر کنسول اکس باکس، بر افزایش درآمد نرم افزار و سرویس ها» خوانده است؛ یعنی همان چیزی که در گزارش مالی سه ماهه پیشین نیز شنیدیم.

اما اگر به نیمه پر لیوان نگاه کنیم، میزان مشترکین پلتفرم اکس باکس لایو حالا به 55 میلیون بازیکن فعال رسیده که یک رکورد تازه به شمار رفته و به مراتب از تعداد 47 میلیون بازیکنان در سه ماهه پیشین بیشتر است.

در نهایت، گفتنی است که درآمد واحد سرفس کمپانی هم تا 2 درصد کاهش یافته است. ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت قرار است تا ساعاتی دیگر به پای صحبت با سرمایه گذاران نشسته و جزییات بیشتری از عملکرد کمپانی ارائه دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی