ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سیگیت تا سال آینده هارد دیسک 16 ترابایتی عرضه می کند

در جریان نشست خبری پس از ارائه گزارش مالی، «استفان لاکزو» مدیرعامل سیگیت اهداف این کمپانی را برای هجده ماه آینده تشریح کرد که یکی از مهم ترین موارد آن، عرضه هارد دیسکی با ظرفیت 16 ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۹ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

در جریان نشست خبری پس از ارائه گزارش مالی، «استفان لاکزو» مدیرعامل سیگیت اهداف این کمپانی را برای هجده ماه آینده تشریح کرد که یکی از مهم ترین موارد آن، عرضه هارد دیسکی با ظرفیت 16 ترابایت است، یعنی 60 درصد بیشتر از هارد دیسک های 10 ترابایتی کنونی.

البته پیش از این محصولاتی مشابه و حتی با ظرفیت بالاتر را در حوزه SSD ها مشاهده کرده بودیم، از جمله نمونه 16 ترابایتی سامسونگ یا SSD شصت ترابایتی سیگیت که تابستان سال جاری معرفی شد. با این حال هارد درایو 16 ترابایتی بر پایه صفحات مغناطیسی تاکنون وارد بازار نشده است.

لاکزو در رابطه با عملکرد سیگیت می گوید:

محصولات هشت ترابایتی ما در حال حاضر از نظر هزینه و عملکرد، پیشروی بازار هستند و هاردهای 10 ترابایتی نیز به خاطر کیفیت فوق العاده، رضایت کامل مشتریان را به همراه داشته اند.

لاکزو افزود سیگیت در حال حاضر هارد دیسک های هلیومی 12 ترابایتی را در دست توسعه دارد و نتایج تست آنها کاملاً رضایتبخش بوده. این کمپانی سال گذشته هارد دیسک های 10 ترابایتی را با استفاده از گاز هلیوم در داخل محفظه برای مشتریان سازمانی ارائه کرد که امنیت و ماندگاری داده بیشتری را در مقایسه با هارد های معمولی به ارمغان می آورند.

لازم به ذکر است سیگیت می گوید غول ذخیره سازی 16 ترابایتی آنها در ابعاد 3.5 اینچی استاندارد تولید می شود و بنابراین به راحتی می توان آن را در کامپیوترهای دسکتاپ معمولی جای داد. البته هنوز در مورد قیمت این محصول سخنی به میان نیامده، اما برای مقایسه می توان به مدل 10 ترابایتی سال گذشته اشاره کرد که 535 دلار قیمت داشت.

گفتنیست سیگیت در سال 2013 اعلام کرده بود هارد دیسک های 20 ترابایتی را تا سال 2020 روانه بازار خواهد کرد، اما لاکزو در کنفرانس اخیر گفت این عمل به سرمایه گذاری بسیار زیاد و پیشرفت فوق العاده در تکنولوژی نیاز دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mahdi ghaemi
    mahdi ghaemi | ۱۴ بهمن ۱۳۹۵

    جالب بود
    www.gorgandl.com

مطالب پیشنهادی