ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معرفی سرویس «پُرس لاین»؛ راهی مدرن برای برگزاری نظرسنجی های اینترنتی

نمایشگاه الکامپ تهران هر سال میزبان تعداد زیادی استارتاپ نوپاست، استارتاپ هایی که هر یک به نحوی می کوشند تا مزایای خوب تکنولوژی را به زندگی سنتی مردم گره بزنند. از میان انبوه استارتاپ هایی که ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۹ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

نمایشگاه الکامپ تهران هر سال میزبان تعداد زیادی استارتاپ نوپاست، استارتاپ هایی که هر یک به نحوی می کوشند تا مزایای خوب تکنولوژی را به زندگی سنتی مردم گره بزنند. از میان انبوه استارتاپ هایی که در نمایشگاه امسال حاضر بودند، «پُرس لاین» از معدود مواردی بود که ایده خلاقانه و کاربردی اش نظر بسیار از شرکت کنندگان را به خود جلب کرد.

پرس لاین می خواهد که برگزاری نظرسنجی های اینترنتی و مطالعات آماری را برای دانشجویان، شرکت های بزرگ و رسانه های خبری آسان کند؛ بستری آنلاین و کاملا رایگان که زحمت هر گونه برنامه نویسی و کاغذبازی اضافه را برای برگزاری نظرسنجی از دوش افراد بر می دارد.

می خواهید بدانید که مردم کدام یک از اجناس فروشگاه تان را بیشتر دوست دارند؟ دانشجو هستید و برای تکمیل پروژه پایان ترم نظر انبوهی از مردم را می خواهید؟ کارمندان اداره تان بابت شرایط محل کار ناراحت هستند و به دنبال دلیل آن می گردید؟

پنل طراحی پرسشنامه در پرس لاین که سادگی در آن موج می زند. البته همین سادگی بیش از حد هم ممکن است به مذاق بسیاری از استفاده کنندگان خوش نیاید.

یقینا برگزاری یک نظرسنجی پاسخ بسیاری از سوالات تان را می دهد، و چه چیزی بهتر از آن که این نظرسنجی در بستر آنلاین انجام شود تا کاغذی را هم اصراف نکرده باشید؟

این ها مزایای استفاده از «پُرس لاین» هستند که علاوه بر افزایش سرعت نظرسنجی و به تبع آن نتیجه گیری سریع تر، می تواند در افزایش علم و آگاهی به جامعه ای که در آن زندگی می کنیم بسیار موثر باشد.

ثبت نام در پُرس لاین رایگان است و وقت چندانی از شما نمی گیرد. خوشبختانه اصلا نیازی به ثبت اطلاعات هم نیست چرا که می توانید از طریق حساب کاربری گوگل هم وارد آن شوید. پس از ثبت نام و تأیید حساب کاربری پنل صاف و ساده پرس لاین روبرویتان ظاهر می شود که هر چه برای ساخت یک نظرسنجی نیاز دارید در آن قرار گرفته است.

اولین قدم طبیعتا نوشتن یک عنوان برای نظرسنجی و سپس ساخت صفحه خوش آمدگویی است. این صفحه را می توانید با یک متن ساده شروع کنید، و حتی در آن ویدیو و عکس بگذارید.

بعد از این کار نوبت به طراحی سوالات و گزینه ها می رسد. خوشبختانه پرس لاین برای این کار ساختار منظم و قابل درکی دارد. از سمت راست پنل می توانید سوالات متنی، چند گزینه ای، چند گزینه ای با عکس، طیفی و درجه بندی (با ستاره و ...) بسازید و به صفحه نظرسنجی تان وارد کنید.

تنظیمات ساده هستند و قابل درک، و طراحی سوال و گزینه ها وقت چندانی از شما نمی گیرند.

تمام این گزینه ها قابل ویرایش هستند و بعضی از آن ها تنظیمات اضافه ای مثل افزودن عکس یا ویدیو، چندانتخابی کردن گزینه ها و اجباری کردن پاسخ را هم دارند که به سادگی قادرید فعال شان کنید.

این تنظیمات شاید برای یک نظرسنجی معمولی و در سطح کوچک کفایت کنند، اما نقص هایی هم دارند. مثلا حداکثر گزینه های هر سوال فقط می تواند 4 مورد باشد یا برای سوالات چند گزینه ای 2 تصویر بیشتر نمی توانید اضافه کنید.

در هر صورت تمام تغییراتی که در نظرسنجی انجام می دهید از طریق فشردن گزینه «پیش نمایش» قابل مشاهده است. با وارد شدن به لینک پیش نمایش نظرسنجی می توانید پیش از برگزاری آن نحوه مطرح شدن سوالات و ترتیب نمایش آن ها را بررسی کرده تا به نتیجه مطلوب برسید.

در نهایت نوبت می رسد به فعال سازی نظرسنجی و انتظار برای گرفتن خروجی. هر نظرسنجی در پرس لاین برای خود یک لینک اختصاصی دارد که تقریبا می توانید همه جا آن را به اشتراک بگذارید؛ فیسبوک، توییتر، تلگرام، گوگل پلاس، لینکدین، ایمیل و هر راه ارتباطی دیگری که می شناسید.

نمایش نتایج به تفکیک شرکت کنندگان در پنل کاربری پرس لاین

افراد می توانند با کلیک روی این لینک وارد صفحه نظرسنجی تان شده و در آن شرکت نمایند. نکته عالی اینجاست که در طول برگزاری هر نظرسنجی می توانید آماری مثل بازدید از نظرسنجی، تعداد پاسخ ها، درصد پاسخ های کامل شده و حتی میانگین زمان پاسخ دهی را مانیتور کنید و حتی ببینید که مردم از چه گجت هایی برای شرکت در آن استفاده کرده اند.

این آمار و ارقام به تفکیک هم ارائه شده اند، بدین معنا که می توانید تک تک گزینه های انتخاب شده توسط افراد را هم مشاهده کرده و نتایج دقیق را با تاریخ و زمان به شکل خروجی اکسل از پرس لاین تحویل بگیرید. شک نداریم که دانشجویان از این قابلیت شدیدا استقبال می کنند.

با تمام این اوصاف و ویژگی های خوب اما جای خالی بعضی از قابلیت ها به وضوح در پرس لاین احساس می شود. اولا نتایج به شکل عددی ارائه می شوند و نه تصویری، و همین موضوع باعث شده که موارد استفاده پرس لاین کمی محدود شوند.

طبیعتا بعضی نظرسنجی ها نیازمند آنند که نتایج شان روی نمودارهای ستونی و دایره ای به نمایش در آیند که امیدواریم در آینده شاهد اضافه شدن آن ها به امکانات پرس لاین باشیم. مورد بعد این که هنوز ابزار درستی برای اشتراک گذاری نتایج نظرسنجی ها در پرس لاین وجود ندارد. بنابراین اگر بخواهید این نتایج را در جایی منتشر کنید می بایست کارهای دستی اش را خودتان انجام دهید.

رسیدن به نتیجه آماری مهم ترین دلیل برگزاری یک نظرسنجی است و خوشبختانه پرس لاین آمار و ارقام خوبی از آن ها در اختیارتان قرار می دهد.

به عقیده ما رابط کاربری پرس لاین هم راه درازی تا تکمیل شدن در پیش دارد. اگر چه سادگی آن را تحسین می کنیم، اما فضا بیش از حد خشک و خالی است و تیم پرس لاین در طراحی آن می توانست سلیقه و ظرافت بیشتری به خرج دهد.

در خصوص نظرسنجی ها هم همینطور، امکان شخصی سازی دکمه ها و پس زمینه نظرسنجی، تعویض فونت، وارد کردن آیتم های شخصی و  ... مواردی هستند که می توانند پرس لاین را از چیزی که حالا هست جذاب تر کنند.

البته باید جانب انصاف را هم رعایت کنیم، پرس لاین فعلا قدم های اولش را برداشته و تا تبدیل شدن به یک سرویس کامل و قابل استفاده برای نظرسنجی های بزرگ کشوری راه درازی در پیش دارد.

قابلیت هایی مثل نمایش نظرسنجی در پاپ آپ، قرار دادن سوالات در وبسایت ها و وبلاگ ها و گرفتن تحلیل و گزارش مفصل مواردی هستند که قرار است به سرویس بیایند که مطمئنا تجربه کاربری در آن را چندین پله ارتقاء خواهند داد.

با تمام این اوصاف اما در مجموع می توانیم بگوییم که پُرس لاین با امکانات فعلی می تواند کمک حال خوبی برای انجام پروژه های دانشجویی و نظرسنجی هایی در سطح کوچک باشد. ایده پشت این استارتاپ حقیقتا مفید و کاربردیست و هیچ بعید نمی دانیم که با دیدن آن افراد دیگر هم به فکر ساخت نمونه های مشابه بیفتند.

از این رو آینده پرس لاین بیش از همه به تلاش گردانندگانش بستگی خواهد داشت که چگونه کیفیت خدمات خود را برای کاربران افزایش می دهد. برای ثبت نام و استفاده از این سرویس می توانید به وبسایت پُرس لاین مراجعه نمایید.

به روز رسانی: بخش تحلیل و گزارش پُرس لاین ساعاتی پیش برای دسترسی به انواع نمودار راه اندازی شده که می توانید همین حالا از امکاناتش بهره بگیرید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • abolghasem nezhadabdollah
    abolghasem nezhadabdollah | ۹ بهمن ۱۳۹۵

    من قبلا ازین سرویس برای یه پروژه تست ایده استفاده کردم. امروز که دوباره مراجعه کردم، متوجه شدم نمودارهای گرافیکی هم اضافه شده که جالب بودند.

  • mohammadreza shahbazi
    mohammadreza shahbazi | ۹ بهمن ۱۳۹۵

    سلام و ممنون از معرفی این سرویس نرم‌افزاری، من دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت هستم و امروز بعد از آشناشدن با پُرس‌لاین، از اون استفاده کردم. سرویس خوب و راحتی بود اما محدودیتی در تعداد گزینه‌ها نداشت. امیدوارم آمارهای پیشرفته‌ای هم ارائه بشه.

  • sina
    sina | ۹ بهمن ۱۳۹۵

    چیزیه که واقعا لازم بود. امیدوارم اپلیکیشینی براش طراحی بشه تا مردم راحت تر توی نظر سنجی هاش شرکت کنن و اطلاعاتی مل سن و جنسیت و استان محل سکونت هم بهش اضافه بشه. در ضمن میشه با گذاشتن جایزه برای شرکت در نظرسنجی افراد رو تشویق به استفاده از این ابزار که خیلی به درد دانشجوها میخوره بکنن.
    در ضمن یک خصوصیت مهمی که باید داشته باشه اینه که کسی که پرسشنامه رو تنظیم میکنه باید بگه از چه گروه سنی یا از چه منطقه ای نظرسنجی صورت بگیره تا نتایج علمی تر باشه.

مطالب پیشنهادی