ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پیش بینی درآمد 77 میلیارد دلاری اپل در سه ماهه پایانی سال 2016

اپل امروز زمان ارائه گزارش مالی سه ماهه اول سال مالی 2017 (سه ماهه پایانی سال 2016) را به علاقه مندان یادآوری نمود و اعلام کرد همچون همیشه پخش صوتی زنده ای را برای این ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۹ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۷:۱۰

اپل امروز زمان ارائه گزارش مالی سه ماهه اول سال مالی 2017 (سه ماهه پایانی سال 2016) را به علاقه مندان یادآوری نمود و اعلام کرد همچون همیشه پخش صوتی زنده ای را برای این رویداد تدارک دیده است:

پخش زنده صوتی نتایج سه ماهه نخست سال مالی 2017 با استفاده از فناوری HLS صورت خواهد گرفت. این وبکست زنده از ساعت 2:00 بعد از ظهر 31 ژانویه به وقت کالیفرنیا [1:30 بامداد چهارشنبه به وقت تهران] آغاز شده و تا حدود دو هفته قابل پخش مجدد خواهد بود.

سؤال اصلی پیش از اعلام نتایج فوق، این است که آیا عرضه آیفون 7 و نمونه پلاس آن در بازه زمانی تعطیلات سال نو، توانسته این کمپانی را پس از سه فصل متوالی روند نزولی، به وضعیت رشد درآورد یا خیر.

گفتنیست طی هفته جاری بیش از 53 تحلیلگر ارشد بازار سرمایه گرد هم آمده و به اتفاق، اعلام کردند اپل عملکردی فراتر از انتظار داشته. در بین آنها تنها یک نفر پیشنهاد فروش سهام این کمپانی را به سهامداران داد، در حالی که 23 نفر وضعیت فوق العاده خوب را اعلام کردند و 18 نفر نیز پیشنهاد کردند سهام بیشتری خریداری شود.

این گروه تحلیلگران پیش بینی کردند طی بازه 12 ماهه، ارزش هر سهم اپل به 134 دلار خواهد رسید که رشد 10 درصدی را نشان می دهد. با این حال، مؤسسه معروف KGI در ماه نوامبر گذشته اعلام کرده بود فروش آیفون در دو ماه پایانی سال 2016 بین 5 تا 15 درصد کاهش خواهد یافت.

گروه دیگری از تحلیلگران نیز با بررسی های گسترده، اعلام کردند درآمد خالص اپل در سه ماهه پایانی سال 2016 به 76.93 میلیارد دلار می رسد، که رشد 1.38 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد، رقمی که می تواند روند نزولی اهالی کوپرتینو را متوقف سازد.

گفتنیست حتی اگر فروش آیفون نیز کاهش یافته باشد، اما خدمات ارائه شده از سوی اپل می توانند در نقش ناجی این کمپانی ظاهر شده و درآمد کلی آنها را افزایش دهند. به هر حال همه چیز تا پایان همین هفته مشخص خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی