ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

این پانزده نکته را رعایت کنید تا طول عمر بیشتری داشته باشید

در گذشته به دلیل بیماری هایی که امروزه به راحتی درمان می شوند، عده ی زیادی فوت می کردند. البته در مقابل عده ای نیز به این بیماری ها مبتلا نمی شدند و عدد سن ...

لیلا حیدری
نوشته شده توسط لیلا حیدری | ۹ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

در گذشته به دلیل بیماری هایی که امروزه به راحتی درمان می شوند، عده ی زیادی فوت می کردند. البته در مقابل عده ای نیز به این بیماری ها مبتلا نمی شدند و عدد سن شان سه رقمی می شد. متاسفانه در دنیای پیشرفته ی امروز که برای اکثر بیماری ها درمان های متنوعی وجود دارد باز هم مرگ و میر جوانان زیاد است. از این رو در زیر 15 عاملی  که در طول عمر افراد اثر مثبتی می گذارد، برای شما آورده شده تا با رعایت آنها بتوانید عمر طولانی داشته باشید.

  1. تعداد زیاد کسب و کارهای کوچک

دو دانشگاه لویزیانا و بیلور تحقیقی انجام داده اند که نشان داده جامعه هایی که کسب و کارهای کوچک دارند، عمر طولانی تری نسبت به جوامع مملو از عمده فروش ها دارند. این امر نشان دهنده پویایی جامعه است که نهایتا منجر به سلامت عمومی آن می شود.

  1. اخلاق و خصوصیات خوب

دیگران شما را چگونه توصیف می کنند؟ نتیجه ی مطالعه ای که بر روی مردان انجام شده این است که مردان باوجدان و ریسک پذیر بیشتر از دیگر مردان، و زنانی که سازگارتر و از نظر احساسی پایدارترند، بیشتر از دیگر زنان عمر می کنند.

  1. خوردن غذاهای خوب

آنچه که می خورید بیشتر از آنچه که فکر کنید بر روی عمرتان اثر می گذارد. غذاهایی که دارای اسیدچرب امگا3 و آنتی اکسیدان ها هستند عمر طولانی تری به شما هدیه می دهند.

  1. ازدواج موفق

تحقیقات زیادی اثر ازدواج موفق را بر طولانی شدن عمر فرد نشان داده اند. از طرف دیگر احتمال مرگ افراد مجرد در جوانی دو برابر آنهایی است که متاهل اند. البته این نتایج در مردان شدیدتر از زنان نشان داده شده است.

  1. نخ دندان کشیدن

نخ دندان کشیدن نه تنها نیاز شما را به دکتر کمتر می کند بلکه طول عمرتان را نیز افزایش می دهد. برخی از دانشمندان گفته اند اگر مرتب نخ دندان بکشید 6 سال به عمرتان افزوده می شود. همچنین با درآوردن موادی که لا به لای دندان های تان مانده، احتمال ابتلا به عفونت هایی که منجر به بیماری های کشنده می شوند را کمتر می کنید.

  1. داشتن مادری که در جوانی باردار شده باشد

اگر مادر شما در سن 25 سالگی و کمتر از آن شما را به دنیا آورده باشد، احتمال زنده بودن تان تا 100 سالگی بیشتر خواهد بود.

  1. فرزند دار شدن

اگر فکر می کنید بچه ها عمر شما را کم می کنید در اشتباهید، زیرا تحقیقات نشان داده اند که احتمال ابتلای پدرها به بیماری های قلبی-عروقی کمتر از آنهایی است که بچه ندارند. همچنین کلید طول عمر زیاد برای مادرها، تعداد فرزندانی است که به دنیا می آورند. هر چه فرندان بیشتری به دنیا بیاورند بیشتر زنده می مانند.

  1. ایستادن

اگر کار شما پشت میزی است از میزهایی استفاده کنید که مجبور باشید بایستید. ایستادن بر طویل شدن تلومرهای فرد اثر مثبتی می گذارد. اگر تلومر ها کوچک شوند سلول های بدن می میرند.

  1. آفتاب بیش از حد نگرفتن

رایج ترین نوع سرطان در ایالات متحده سرطان پوست است. متاسفانه اکثر مردم زمانی از ضد آفتاب ها استفاده می کنند که می خواهند آفتاب بگیرند. برای طول عمر بیشتر از مرطوب کننده، لوسیون و ضد آفتاب هایی استفاده کنید که UV آنها مناسب استفاده ی روزانه باشد.

  1. ورزش کردن

ورزش

شمار تحقیقاتی که نشان دهنده ی اثر ورزش کردن بر رفع بیماری ها می باشد آنقدر زیاد است که قابل مقایسه با هیچ عامل دیگری نیست. مسئله ی مهم این است که دقیقا چه ورزشی مناسب شماست؟ برخی تحقیقات نشان داده اند که دویدن عمر انسان را زیاد می کند و برخی دیگر خلاف آن را ثابت کرده اند. به نظر بهترین کلید این است که در هر ورزشی تعادل داشته باشید. برخی متخصصان می گویند ورزش مداوم می تواند باعث آسیب رسانی به شما شود.

  1. خوابیدن

عاملی که اثرش تقریبا مساوی با اثر ورزش عنوان شده، خوابیدن است. 8 ساعت خواب شبانه می تواند از ابتلای فرد به بیماری های زیادی جلوگیری کند.

  1. قهوه ی زیاد خوردن

تحقیقات نشان داده اند که نوشیدن قهوه نه تنها باعث افزایش عمر می شود بلکه خطر ابتلا به آلزایمر و دیابت را کم می کند. آنتی اکسیدان های موجود در قهوه مانع از آسیب مولکول های بدن می شوند. بر اساس تحقیقی که بر 400000 فرد مسن بین 71-50 صورت گرفته نشان داده شده آنهایی که قهوه ی بیشتری می خوردند به مدت 12-13 سال بیشتر از دیگران زندگی کرده اند.

  1. پرخوری نکردن

در آمریکا به کودکانی که تا آخرین لقمه ی خود را می خورند جایزه می دهند، اما ژاپنی ها که معمولاً بیش از 100 سالگی عمر می کنند، به کودکانی جایزه می دهند که تا 80% معده شان را پر کرده باشند. کلید طول عمر زیاد در کم خوردن غذاست.

  1. داوطلب شدن

خدمت داوطلبانه به جامعه، به سود شماست. تحقیقات نشان داده اند این عامل زمانی طول عمر را افزایش می دهد که داوطلبان نوعدوست و به ایجاد ارتباط با دیگران علاقمند باشند.

  1. مدیریت خوب استرس

استرس و سلامتی رابطه ی تنگاتنگی دارند. اکثر کارآفرینان آموزش مدیریت استرس می بینند. برخی با مدیتیشن آرام می شوند و برخی کاری را انجام می دهند که روح شان را شاد می کند یا کاری را انجام می دهند که از آن لذت می برند.

با خوب زندگی کردن و وقت گذراندن با عزیزان تان طول عمرتان را به شکل باور نکردنی افزایش خواهید داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • sorush33
    sorush33 | ۱۰ بهمن ۱۳۹۵

    در تکمیل توصیه های خوراکی عرض کنم که هرچقدر از میزان کالری غذامون کم کنیم،طول عمر بیشتری خواهیم داشت
    به عبارت دیگه کالری کمتر = عمر بیشتر

  • مجتبی محبی
    مجتبی محبی | ۹ بهمن ۱۳۹۵

    عمر بیشترو واسه زندگی تو ایران... نحس ترین نقطه زمین میخوام چیکار؟؟

مطالب پیشنهادی