ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

زاکربرگ خطاب به ترامپ: درب ها را به سوی مهاجران باز بگذارید

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک در جدیدترین پستش به سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهور تازه بر تخت نشسته ایالات متحده در مورد مهاجرت خارجی ها به این کشور واکنش نشان داده است. نسبت های آبا و ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۹ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک در جدیدترین پستش به سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهور تازه بر تخت نشسته ایالات متحده در مورد مهاجرت خارجی ها به این کشور واکنش نشان داده است.

نسبت های آبا و اجدادی من به کشورهای آلمان، اتریش و لهستان بر می گردد. اصالت همسرم چینی است و اجداد او نیز به چین و ویتنام منتسب است. آمریکا ملت مهاجران و پناهندگان است و ما باید به این مسئله افتخار کنیم.

زاکربرگ عملی شدن وعده های ترامپ و سر قول ماندنش را تحسین می کند و حتی از رسیدگی قانونی و جدی به پرونده مهاجران غیرقانونی و مهاجمان استقبال می کند، اما در سوی مقابل نگران سیاست های نژادپرستانه او است.

من نگران تاثیر نه چندان دلچسب اجرائیات تند رئیس جمهور ترامپ هستم. به نظر من کشور ایالات متحده آمریکا می بایست از ورود استعدادهای مختلف دنیا به کشور استقبال نماید.

مطلب زاکربرگ قلم تندی ندارد، اما به طور کامل سیاست های ترامپ را در فضای مجازی به چالش کشیده است و در بخش نظرات و پست های اشتراک گذاری شده، شاهد واکنش های گسترده مردم، چه آمریکایی و چه خارجی هستیم.

مدیران صنعت تکنولوژی و دنیای فناوری گاه و بی گاه مخالفت های خود با سیاست های تند دونالد ترامپ را بروز می دهند، اما یقیناً دوست دارند روابط خوبی با دولت داشته باشند.

گفتنی است مارک زاکربرگ از سال ها پیش مدافع مهاجرت و پناه جویی به کشور آمریکا بوده است و در سال 2013 گروهی بدون منفعت برای ساماندهی مهاجران با استعداد راه اندازی کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mohammad Reza Baghban
    Mohammad Reza Baghban | ۹ بهمن ۱۳۹۵

    دلم میسوزه برای اون دوستانم که امسال میلیون ها تومان پول Application Fee دانشگاه ها رو دادن و حتی اگر پذیرشم بگیرن دیگه نمیتونند برند. سال قبل 90000 نفر ایرانی درخواست ویزا آمریکا رو کرده بودن 40 درصد رد شده بودن از جمله خودم که نتونستم پذیرشام رو نهایی کنم حتی در صورتی که این 30 روز هم تموم بشه کار از اینم که هست سخت تر خواهد شد.

  • محمد امینی
    محمد امینی | ۹ بهمن ۱۳۹۵

    جالبه به سیاست های وحشتناک ترامپ در مورد تغییر اقلیم معترض نشده در حالی که چیزی که باعث نابودی زمین میشه همین تغییر اقلیمه. اما چون میدونه توجه مردم به سمت همین سیاست های مهاجرتیه و از طرفی فیسبوک هم مملو از استعداد های مهاجره به شکل بسیار ماهرانه ای به سیاست مهاجرتی ترامپ اعتراض کرده. طوری که توجه مردم جلب بشه و از طرفی دولت هم خیلی ناراحت نشه.
    امان از سیاست ها و رفتار های پویولیستی که عامل اصلی بسیاری از مصیبت هامونه.

مطالب پیشنهادی