ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

دیجی لیگا: بهترین خودروی 25 تا 35 میلیون تومانی بازار را شما انتخاب کنید

داشتن حق انتخاب در هر شرایطی مسئله ای پر اهمیت است و انتخاب آگاهانه از مهمترین اصول افزایش رضایت مندی مشتریان به حساب می آید. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در شرایط نه چندان ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ | ۲۱:۰۰

داشتن حق انتخاب در هر شرایطی مسئله ای پر اهمیت است و انتخاب آگاهانه از مهمترین اصول افزایش رضایت مندی مشتریان به حساب می آید.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در شرایط نه چندان آزادانه بازار خودرو کشورمان، رقابتی را مبتنی بر رای ها و نظرات شما ترتیب دهیم و در حد توان شرایط لازم برای انتخابی آگاهانه را فراهم آوریم.

"دیجی لیگا" یا جام حذفی اختصاصی دیجیاتو، بر پایه نظر سنجی از شما مخاطبین همیشگی و همراهان قدیمی دیجیاتو طراحی شده و بنا داریم که آن را با فواصل زمانی سه روز یکبار تقدیم حضورتان کنیم.

برای شروع این لیگ به سراغ یکی از پایین ترین رده های قیمتی قابل انتخاب خودروهای نو در بازار کشورمان رفته ایم. جایی که امکان خرید خودروها نو یا دست دوم های نسبتا کم کارکرد با بودجه ای در حدود 25 الی 35 میلیون تومان وجود دارد و برخلاف رده های قیمتی کمتر از 25 میلیون تومان، دست مشتریان برای انتخاب بین چند گزینه مختلف باز است.

در دیجی لیگا درست مانند هر لیگ حذفی دیگری، رقابت ها دو به دو و به صورت حذفی انجام می شود و این شما هستید که با رای های خود می توانید برنده و بازنده این مبارزه را تعیین کنید.

در نهایت نیز خودرو مورد پسند مخاطبان دیجیاتو در بازه قیمتی (25 الی 35 میلیون تومان) تعیین و انتخاب می شود.

طبیعتا انتخاب خودروهای حاضر در این لیگ حذفی با توجه به شرایط بازار خودرو کشورمان و در راستای انتخاب خودرو کاربردی برای عموم مخاطبان انجام شده است و به همین دلیل از لحاظ کردن برخی خودروهای دست دوم بسیار قدیمی (به دلیل تعداد اندک و شرایط متفاوت و خاص نگهداری) در دیجی لیگا خودداری کرده ایم.

راند 1 - ساینا در برابر تندر دست دوم

برای نخستین مرحله از این سری مسابقات به سراغ دو خودرو نسبتا نام آشنا در این رقابت ها می رویم. در یک سوی میدان مسابقه ساینا قرار دارد که لقب تازه ترین ساخته ارزان قیمت سایپا را به دوش می کشد و یک سدان جمع و جور با موتور 1.5 لیتری اقتصادی است که توسط طراحان سایپا مورد بازنگری ظاهری قرار گرفته و با برادر دو قلویش (تیبا) اندکی تفاوت دارد.

البته بهبود های ساینا نسبت به تیبا فقط به مسائل ظاهری محدود نمی شود و سایپا معتقد است که ارگونومی فضای داخلی و تست تصادف ساینا نیز از تیبا بهتر است.

خرید ساینا سدان با گیربکس دستی (احتمال تولید نمونه اتوماتیک در سال آینده وجود دارد) و موتور 85 اسب بخاری 1.5 لیتری این روزها با بودجه ای 28 میلیون تومانی امکان پذیر است و جالب است بدانید که این خودرو از نظر مشخصات فنی نسبت به خودروهایی مانند پژو 206 تیپ 2، پراید و برخی خودروهای چینی، برتری هایی هم دارد و اندکی سریعتر و چابک تر  از آنها ظاهر می شود.

در طرف مقابل اما با رنو تندر (ال 90) دست دوم طرف هستیم که خریدش با بودجه ای 28 میلیون تومان قابل تصور است. البته اگر خواهان خرید نمونه صفر کیلومتر این خودرو باشید، باید رقمی در حدود 38 میلیون تومان را بپردازید که عملا از بازه در نظر گرفته شده برای این مرحله بیشتر است.

نکته چالش برانگیز مقایسه طراحی ظاهری تندر 90 و سایناست که هیچ کدام در گروه خودروهای زیبا جایی ندارند اما انتخاب میان بد و بدتر بین ظاهر این دو خودرو دوست نداشتنی به سلیقه شما بستگی دارد.

در عین حال تندر 90 های دست دوم ظرف 10 سال گذشته ثابت کرده اند که خودروهای نسبتا قابل اطمینانی هستند اما پرسش اینجاست که آیا حاضرید به جای نمونه صفر کیلومتر ساینا، مشقات انتخاب و ریسک خرید تندر 90 دست دوم را بپذیرید یا خیر؟

تندر 90 از یک موتور 1.6 لیتری با قدرت 105 اسب بخار سود می برد که مشخصا مُدرن تر از پیشرانه ساینا به نظر می رسد و شتاب گیری و مشخصات فنی نسبتا مناسبی را در این رده قیمتی ارائه می دهد. البته در خصوص مدل های دست دوم با کارکردی در حدود 100 هزار کیلومتر، احتمال بروز برخی عیوب فنی نظیر سوختن کوئل ها یا روغن ریزی کاسه نمد گیربکس خودرو وجود دارد.

متاسفانه یکی از مهمترین اشکالات تندر به همین مسئله روغن ریزی گیربکس مربوط می شود که در پاره ای موارد آسیب دیدگی کامل و تحمیل هزینه ای سنگین به مالکان را در پی دارد.

بنابراین به شکل دقیق نمی توان گفت که هزینه نگهداری کدامیک از این دو خودرو در بلند مدت بیشتر است، برخی مالکان تندر 90، بیش از 200 یا حتی 300 هزار کیلومتر را بدون مواجه شدن با مخارج اضافی با خودرو خود طی کرده اند و برخی نیز از هزینه های مربوط به تعمیر گیربکس، تعویض کوئیل یا سرویس پر هزینه تعویض تسمه تایم (بیش از 500 هزار تومان) گلایه مندند.

از طرف دیگر بسیاری افراد به شکل احساسی نسبت به خرید خودروهای دست دوم بد بین هستند و ترجیح می دهند خود اولین مصرف کننده یک خودرو باشند، اما با تمام این تفاسیر این شمایید که تصمیم می گیرد که انتخاب ساینا صفر کیلومتر و جدید به یک دستگاه تندر 90 مربوط به 5-6 سال قبل ارجیحت دارد یا خیر.

توجه: کاربران عزیز اپلیکیشن دیجیاتو لطفا برای شرکت در نظرسنجی به وبسایت مراجعه نمایید.

[poll id="2"]

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • mahdi ghaemi
    mahdi ghaemi | ۱۴ بهمن ۱۳۹۵

    جالب بود
    www.gorgandl.com

  • mahdi
    mahdi | ۱۲ بهمن ۱۳۹۵

    کلا خودروهای داخلی بین ۵تا۹ تومن بیشتر نمی ارزن ، پس بین این بازه قیمتی میگم هیچی !! ?

  • AK_007
    AK_007 | ۱۲ بهمن ۱۳۹۵

    صد هزار کیلومتد واقعا زیاده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی