ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایران روزانه میزبان ۳۵ هزار موبایل قاچاق است

سید محمود سفار، رییس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی اخیراً طی مناظره ای اعلام کرده است که به صورت روزانه، رقمی بالغ بر 30 الی 35 هزار موبایل قاچاق وارد خاک کشور می ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

سید محمود سفار، رییس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی اخیراً طی مناظره ای اعلام کرده است که به صورت روزانه، رقمی بالغ بر 30 الی 35 هزار موبایل قاچاق وارد خاک کشور می شود. وی افزوده این موبایل ها، بعضاً دست دوم، رفرش شده یا تقلبی هستند و حقوق مصرف کننده را پایمال می کنند.

سید محمود سفار می گوید که حدود 1.97 میلیون تلفن موبایل، طی سال 1393 از مبادی قانون وارد کشور شده بود که میانگین ماهیانه آن به حدود 160 هزار واحد می رسد. اما در همین حال، روزانه 30 الی 35 هزار موبایل قاچاق وارد کشور می شوند که تقریباً تا شش برابر از تعداد موبایل های قانونی وارداتی در هر روز بیشتر است.

رییس انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی در بخشی دیگر از سخنانش می گوید فرآیند ورود قانونی موبایل ها، بین 8 الی 14 روز کاری زمان می برد اما در همین حال، قاچاق همان کالا از کشورهای همسایه، در مدتی کمتر از 48 ساعت صورت می پذیرد.

در نهایت گفتنی است که به زعم امیر اسحاقی، دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی، وارد کنندگان قانونی به طور میانگین باید 25 درصد بیشتر از قیمت تمام شده پرداخت کنند اما همین کالا با پرداخت کمتر از 30 هزار تومان وارد کشور می شود. از سوی دیگر وی اشاره کرد که مالیات بر ارزش افزوده باید از مشتری نهایی دریافت گردد، اما در سیستم کنونی از وارد کننده قانونی دریافت می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • محمد امین
    محمد امین | ۱۴ بهمن ۱۳۹۵

    قرار بود طرح شناسه موبایل یه هم چین چیزی راه بندازند چی شد

  • Pedram Zarei
    Pedram Zarei | ۱۴ بهمن ۱۳۹۵

    35 هزارتا؟ هه، برو بالا تر

  • abbas rezayee
    abbas rezayee | ۱۴ بهمن ۱۳۹۵

    کدخدای ان شهر که مرغابی بود بر سر ان شهر خاک رسوایی بود

مطالب پیشنهادی