ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

لذت تفریح خالص؛ لیستی از مورد انتظارترین بازی های کنسول نینتندو سوییچ

در حال حاضر، دو کنسول اکس باکس وان و پلی استیشن 4  بازار کنسول ها را به دست گرفته اند و دیگر نامی از نینتندو به عنوان یک رقیب خطرناک ژاپنی به چشم نمی خورد. بعد ...

پویا پورنصیر
نوشته شده توسط پویا پورنصیر | ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ | ۲۳:۳۰

در حال حاضر، دو کنسول اکس باکس وان و پلی استیشن 4  بازار کنسول ها را به دست گرفته اند و دیگر نامی از نینتندو به عنوان یک رقیب خطرناک ژاپنی به چشم نمی خورد.

بعد از شکست سخت این شرکت با کنسول Wii U، خالقان عناوینی چون ماریو و زلدا برای عقب نماندن از رقبای خود نیاز به یک شروع مجدد قدرتمند دارند. نینتندو سوییچ، کنسول هیبریدی این شرکت می خواهد نقش این شروع مجدد را ایفا کند.

نوآوری های موجود در این کنسول، نوید بازگشت نینتندو به عرصه ی نبرد کنسول ها را می دهد؛ جایی که دیگر رقبا تلاش می کنند با استفاده از فرمول هایی که جواب خود را پس داده اند به ارتقای محصولات قدیمی خود بپردازند.

هر نسل، نینتندو یک کنسول کاملاً جدید را به مشتریان خود معرفی می کند. نینتندو سوییچ را نمی توان یک کنسول قوی دانست، اما هویت قابل حمل بودن آن ارزش این محصول را دوچندان کرده است.

لذت بازی کردن در هر زمان و هر مکان با ویژگی های بصری قابل قبول و بازی های سرگرم کننده و تمرکز روی عناوین دست جمعی و چند نفره از جمله دستاوردهای نینتندو است.

قضاوت درباره ی آینده این کنسول هنوز زود است؛ اما شروع فوق العاده و بازخورد مناسب منتقدان و بازیکنان این صنعت را نمی توان کتمان کرد. با این وجود قیمت نه چندان ارزان آن ( 300 دلار) باعث شده برخی از تحلیلگران در موفقیت این کنسول مردد باشند.

اگر اخبار کنسول نینتندو سوییچ را دنبال کرده اید، مسلماً از تنوع عناوینی که قرار است برای این کنسول عرضه شود آگاهی دارید. بخش عظیمی از ژانرهای مختلف و محبوب قرار است در محصول جدید نینتندو، خودی نشان دهند که نمود آن تا به حال در کنسول های دیگر مشاهده نشده است.

ناگفته نماند که نینتندو سوییچ برای تبدیل شدن به محصولی که خریدار را از کنسول های دیگر بی نیاز کند راه درازی در پیش دارد. اگر پشتیبانی ناشران شخص ثالث و حمایت صد در صد خود شرکت نینتندو و عرضه عناوین متعدد روی این محصول ادامه داشته باشد، می توان روی موفقیت آن حساب باز کرد.

بازی هایی همچون افسانه زلدا و ادیسه ماریو از نظر کیفیت کاملاً تضمین شده اند اما بسیاری از منتقدان این شرکت به فرمول «ماریو - زلدا» شرکت نینتندو روی خوش نشان نمی دهند. منظور از این فرمول، وابستگی بقای کنسول های نینتندو به این دو فرنچایز است؛ پس نینتندو برای ساکت کردن آنان به فرنچایزهای جدیدی نیاز دارد.

دیجیاتو می خواهد در کنار این دو اثر، نیم نگاهی به عناوین دیگر نینتندو سوییچ نیز داشته باشد.

Legend of Zelda: The Breath of the Wild

معرفی نسخه جدید افسانه زلدا یعنی Breath of the Wild به عنوان یک لانچ تایتل، طرفداران را ذوق زده کرد. آخرین ماجراجویی این سری افسانه ای می خواهد طعم دیگری از دنیای هایرول را به طرفداران این سری بچشاند.

به جرات می توان گفت Breath of the Wild نسبت به تمام عناوین نقش آفرینی غربی منتشر شده، اثری به غایت بزرگ تر و گسترده تر است که نشان از جاه طلبی وصف ناپذیر سازندگان دارد.

جزئیات در جای جای بازی بیداد می کند؛ از طراحی لوکیشن گرفته تا لیست بلندبالایی از اسلحه های مختلف و المان های بقا در بازی (همچون توجه به وعده های غذایی به عنوان المان کلیدی بازی برای پیشرفت و زنده ماندن) بیانگر این است که نینتندو باز هم می خواهد استاندارد های جدیدی معرفی کند.

بی دلیل نیست که لقب مورد انتظار ترین بازی از دید منتقدان و بازیکنان در سال 2017 از آنِ آخرین نسخه سری افسانه زلدا است؛ و تعجب آور هم نیست که لقب «بهترین بازی سال 2017» را نیز به دست آورد.

Splatoon 2

اسپلاتون از فرنچایزهای تازه متولد شده شرکت نینتندو است که با پتانسیل بسیار بالای خود، پاسخی سخت به منتقدان فرمول «ماریو - زلدا» داد. ذات مفرح این بازی که براساس قوانین شوتر تیمی تشکیل شده است می تواند نماینده ی خوبی از این ژانر باشد.

نسخه ی دوم این سری مُدها و اسلحه های جدیدی به بازی اضافه کرده است. علاوه بر آن قابلیت بازی کردن به صورت 8 نفره غیر آنلاین،  ماهیت دست جمعی بازی کردن عناوین نینتندو را بیش از پیش افزایش می دهد.

باید منتظر ماند و دید آیا اسپلاتون 2 می تواند دنباله ای شایسته برای نسخه قبلی خود باشد یا خیر.

Ultra Street Fighter 2: The Final Challengers

انتشار آخرین نسخه ی سری محبوب استریت فایتر روی کنسول نینتندو سوییچ می توانست ما را بیشتر هیجان زده کند اما تجربه نسخه کلاسیک و قدیمی این سری نیز خالی از لطف نیست.

حضور شخصیت های جدید که در نسخه دوم نبودند (همچون Evil Ryu و Violent Ken) به همراه قابلیت سوییچ کردن بین گرافیک پیکسلی قدیمی و گرافیک پالیش شده، شاید نتواند روی دیگر کنسول ها موفقیت خاصی داشته باشد اما باید امکانات جدید کنسول نینتندو سوییچ را نیز درنظر بگیرید.

می توانید کنسول خود را در هر مکانی که خواستید ببرید و با جدا کردن Joy-Con Pad از روی کنسول هر که را می خواهید به چالش بطلبید و از بازی کردن به صورت دو نفره لذت ببرید.

Super Mario Odyssey

و باز هم یک نسخه سه بعدی جدید از سری ماریو که این بار برخلاف گشت و گذار در کهکشان ها می خواهد ادیسه جدیدی را بازگو کند.

لوکیشن ها نسبت به نسخه های قبلی این سری تغییرات چشم گیری داشته است؛ گشت و گذار در شهرها با طراحی واقع گرایانه تا به حال در هیچ یک از ماریو های قبلی مشاهده نشده است.

Super Bomberman R

در عین تعجب، نسخه جدیدی از سری Super Bomberman برای کنسول نینتندو سوییچ تایید شد. استودیو Hudsonsoft با پشتیبانی از شرکت کونامی، بخش چندنفره ی جدیدی را به این سری اضافه کرده اند به طوری که هشت نفر می توانند با هم به رقابت بپردازند.

شکل و شمایل سه بعدی آن شاید به مذاق طرفداران قدیمی خوش نیاید اما خوشبختانه ورژن دو بعدی آن نیز در بازی تعبیه شده است.

Xenoblade Chronicles 2

یکی از بهترین سری های نقش آفرینی که برای پلتفرم های نینتندو منتشر می شود، بی شک فرنچایز زنوبلید است. آخرین نسخه از آن که در مراسم رونمایی از کنسول نینتندو سوییچ معرفی شد توسط تتسویا تاکاهاشی توسعه می یابد.

متاسفانه اطلاعات چندانی از آن منتشر نشده اما با نگاه به کارنامه تتسویا و سری زنوبلید، می توان انتظار یک نقش آفرینی ناب ژاپنی داشت.

عنوان جدید از Shin Megami Tensei

در مراسم رونمایی از کنسول نینتندو سوییچ یکی از تیزرهای عجیب غریب مربوط به سری Shin Megamei Tensei بود که جدا از گنگ بودن، اطلاعات خاصی از بازی به نمایش نمی گذاشت.

تنها می دانیم که نسخه آخر این سری توسط آنریل انجین 4 ساخته می شود و با نسخه ی قبلی خود یعنی Shin Megamei Tensei 4: Apocalypese که روی پلتفرم 3DS منتشر شده بود تفاوت های بنیادی دارد.

بازی جدید از تیم سازنده بازی Bravely Default

تنها چیزی که از این بازی ماجرایی-نقش آفرینی می دانیم محدود به چند عکس از بازی است. نینتندو در یک توییتی اعلام کرد که عنوان انحصاری جدیدی قرار است توسط تیم خالق بازی Bravely Default ساخته شود.

طراحی هنری که تلفیقی از آرت استایل پیکسلی به همراه طراحی شخصیت های انیمه های ژاپنی است می تواند هر بازیکنی را به وجد آورد. با کمی تحقیق درباره ی بازی Bravely Default می بینید چنین طراحی بصری دور از انتظار نیست.

Minecraft

گویا ماینکرفت نیز قرار است میهمان کنسول نینتندو سوییچ باشد. استودیو 4J که وظیفه توسعه این بازی روی کنسول ها را به عهده دارد طی خبری این موضوع را تایید کرد.

مهم ترین موضوعی که همه انتظارش را می کشند پشتیبانی از قابلیت های Joy-Con در برخی المان های گیم پلی این بازی است. استفاده از Joy-Con برای استخراج منابع طبیعی و یا المان های حرکتی در بازی می تواند نمایانگر یک اثر جدید از ماینکرفت باشد که جذابیت آن نسبت به نسخه های کنسولی دیگر دو چندان است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • hamid raeisi
    hamid raeisi | ۱۶ بهمن ۱۳۹۵

    عجیبه چرا سود دهی نداره خیلی خوبه این وسیله رسما اگه با سونی همکاری کنه و بازیا انحصاری PS4 روی این اجرا بشه و بازی هایی مثل کال اف و بتل هم روش اجرا شه دیگه نیازی به کنسولای بزرگ نیست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی