ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی گوپرو؛ عملکردی به مراتب ضعیف تر از هدف گذاری ها و پیش بینی ها

برکسی پوشیده نیست که گوپرو، سال بسیار ضعیفی را پشت سر گذاشت و حالا با انتشار گزارش مالی این کمپانی از سه ماهه چهارم سال 2016 میلادی، می توانیم نگاهی دقیق تر به عملکرد آن ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

برکسی پوشیده نیست که گوپرو، سال بسیار ضعیفی را پشت سر گذاشت و حالا با انتشار گزارش مالی این کمپانی از سه ماهه چهارم سال 2016 میلادی، می توانیم نگاهی دقیق تر به عملکرد آن داشته باشیم. گوپرو طی این بازه زمانی، ضرر بسیار چشمگیر 373 میلیون دلاری را پشت سر گذاشته.

این در حالی است که گوپرو، طی سه ماهه پایانی سال 2016، به درآمد 540 میلیون دلاری دست یافته و دومین سه ماهه پر درآمد خود با 100 میلیون دلار بیشتر نسبت به سه ماهه پایانی 2015 را رقم زده است. با این همه، درآمد نهایی حدود 30 میلیون دلار از پیش بینی ها کمتر بوده و حرکاتی چون اخراج نیروها طی چند دوره، تعطیل کردن برخی از واحدها و هزینه 102 میلیون دلاری برای اجازه ارزش گذاری روی دارایی هایی با مالیات معوقه، به ضرردهی گوپرو دامن زده است.

گوپرو اوایل سال گذشته میلادی به سرمایه گذاران اخطار داد که 2016، سالی سخت از لحاظ مالی برای کمپانی خواهد بود. اما این کمپانی حتی نتوانسته پیش بینی های خود در قبال درآمد را عملی سازد و نرخ درآمد 1.185 میلیارد دلاری سال 2016، تقریباً 200 میلیون دلار از هدف گذاری ابتدایی گوپرو در سال ماه فوریه 2016 کمتر است و ضمناً کاهش چشمگیر نسبت به درآمد 1.6 میلیارد دلاری سال 2015 دارد.

جالب اینجاست که در صورت عدم توسعه و عرضه محصولات جدید گوپرو، یعنی دوربین های Hero 5 Black و Hero 5 Session، اوضاع می توانست برای کمپانی بسیار وخیم تر باشد. بنابر گزارش گروه آماری NPD، این دو دوربین که در ماه سپتامبر معرفی و در ماه اکتبر عرضه شدند، پرفروش ترین دوربین های دیجیتال ایالات متحده بوده اند. ضمناً نیک وودمن، مدیرعامل گوپرو هم از عرضه خانواده Hero 6 در سال 2017 خبر داده است.

یکی از بزرگترین غایبین گزارش مالی گوپرو، پهپاد کارما است که سرنوشت غم انگیزی داشت و بعد از سقوط 2500 واحد فروخته شده از آسمان، فراخوان جمع آوری آن منتشر شد. گوپرو بعد از صرف سه ماه برای بازطراحی باتری این پهپاد، سری کارما را مجدداً دیروز روانه بازار کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sina aghaei
    sina aghaei | ۱۵ بهمن ۱۳۹۵

    این گوپرو یه برنامه میکس واسه گوشی های اندرویدی داره اسمش quik واقعا خیلی کامل و با افکت های زیبایی هستش

مطالب پیشنهادی