ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت جدید اپل آیفون ها را در برابر خط و خش و آسیب دیدگی مقاوم می کند

پیش از این گزارش های متعددی مبنی بر استفاده دوباره اپل از شیشه در طراحی آیفون 8 منتشر شده و اشاره کرده اند که شاسی فلزی دستگاه بین پنل های شیشه ای در جلو و ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

پیش از این گزارش های متعددی مبنی بر استفاده دوباره اپل از شیشه در طراحی آیفون 8 منتشر شده و اشاره کرده اند که شاسی فلزی دستگاه بین پنل های شیشه ای در جلو و پشت دستگاه ساندویچ خواهد شد.

اما هم اکنون خبرهای جدیدی به گوش می رسد که احتمالا اپل در محصولات آینده خود از سرامیک «زیرکونیا» بهره خواهد برد که در حال حاضر در اپل واچ ها مورد استفاده قرار گرفته و نسبت به شیشه و فلز مقاوم تر است.

بر اساس پتنتی که اپل در تاریخ 29 جولای 2015 با عنوان «پولیش لیزری سرامیک» ثبت کرده، کوپرتینویی ها مدت زمان نسبتاً زیادی است که به دنبال استفاده از سرامیک در محصولات خود هستند.

در پتنت مذکور علاوه بر سرامیک «زیرکونیا» به «یاقوت کبود» نیز اشاره شده؛ در واقع بیشتر به توضیح نحوه استفاده از تکنیک پولیش لیزری برای پرداخت یاقوت کبود پرداخته شده است.

نکته جالب توجه در پتنت های مورد بحث این است که در عکس های مورد استفاده در آن، موبایل آیفون به وضوح مشاهده می شود. علاوه بر آن اختراع ثبت شده بیان می کند که صفحه نمایش تنها قطعه ای نیست که از جنس یاقوت کبود تولید خواهد شد و در تولید قاب پشتی، دکمه هوم و محافظ شیشه ای دوربین نیز از همین ماده استفاده می شود.

گفتنی است با استفاده از یاقوت کبود در آیفون های نسل آینده می توان انتظار تعبیه تکنولوژی شارژ وایرلس در آنها را داشت و همچنین از مقاومت آنها در برابر آسیب های وارد شده در اثر افتادن و یا خط و خش خوردگی اطمینان لازم را داشت.

BGR
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • amirreza
    amirreza | ۱۶ بهمن ۱۳۹۵

    حداقل قبل انتشار یه برسی بکنین بد نیست دیگه هر... هرچی می خواد میگه

  • hector_k2
    hector_k2 | ۱۶ بهمن ۱۳۹۵

    زیرکونیا :l

مطالب پیشنهادی