ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

پانزده نکته کلیدی که افراد موفق را از دیگران متمایز می سازد

«کوین کروس» نویسنده مقاله های کسب و کار وب سایت Forbes در مصاحبه با بیش از 200 فرد موفق و ثروتمند از جمله 7 میلیاردر، 13 قهرمان المپیک، 20 دانشجوی معدل الف و تعداد زیادی ...

لیلا حیدری
نوشته شده توسط لیلا حیدری | ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

«کوین کروس» نویسنده مقاله های کسب و کار وب سایت Forbes در مصاحبه با بیش از 200 فرد موفق و ثروتمند از جمله 7 میلیاردر، 13 قهرمان المپیک، 20 دانشجوی معدل الف و تعداد زیادی کارآفرین موفق، سؤال ساده ای را از آنها پرسید: «اولین راز موفقیت و بهره وری شما چیست؟»

او پس از تجزیه و تحلیل پاسخ های همه افراد به 15 نکته زیر رسیده که در ادامه می توانید آنها را مطالعه کنید.

  1. دقایق برای آنها مهم است نه ساعت

افراد موفق می دانند که 1440 دقیقه در یک روز وجود دارد و هیچ چیز دیگری مانند زمان با ارزش نیست. پول رفته باز می گردد اما زمان از دست رفته، هرگز. شانون میلر ژیمناست آمریکایی می گوید:

تا به امروز برنامه کاری من بر حسب دقیقه به دقیقه ی زندگی ام اجرا شده است.

  1. آنها تنها روی یک موضوع تمرکز می کنند

افراد موفق روزانه 2-3 ساعت روی مهم ترین کار روزشان بدون حواس پرتی کار می کنند. تام زیگلار مدیر عامل شرکت زیگلار (وبسایت پرفروش ترین فروشنده) معتقد است:

اولین بخش از روزتان را به کاری اختصاص دهید که اثر زیادی بر کسب و کارتان دارد.

تام زیگلار

خوب دقت کنید، چه کاری بیشترین اثر را در رسیدن به اهداف تان می گذارد؟ انجام چه کارهایی باعث می شود ترفیع کاری بگیرید؟

  1. از لیست وظیفه استفاده نمی کنند

به جای لیست وظیفه از تقویم استفاده کنید. در تحقیق ها نشان داده شده تنها 41% کارهای نوشته شده در لیست وظیفه انجام می شوند و کارهای انجام نشده، افزایش نگرانی و استرس فرد را به همراه دارند که به آن اثر زیگارنیک گفته می شود.

افراد موفق همه ی کارهایشان را روی تقویم می نویسند و طبق آن عمل می کنند. یکی از موسسان The Art of Charm (وبسایت مشاوره) به نام Jordan Harbinger می گوید:

یک تقویم بردارید و روزتان را به بخش های 15 دقیقه ای تقسیم کنید. به نظر سخت می آید، اما این کار باعث می شود شما جزء موفق ترین افراد قرار بگیرید.

  1. کارها را به تعویق نمی اندازند

هیچ کس از آینده خبر ندارد به همین دلیل، این افراد بر تمام دقایق زندگی شان حساس اند. برای همه پیش می آید که تردمیل خریده اما از آن استفاده نمی کنند، زیرا همیشه دویدن روی آن را به تعویق می اندازند. باید بر تعویق غلبه کرد. چه کارهایی برای بهتر شدن آینده ی خود می توانید انجام دهید؟ از امروز شروع به انجام دادن آن کارها کنید.

  1. برای شام به منزل می روند

آندرو گروو معتقد است:

همیشه می توان کارهای بیشتری را انجام داد، و باید این روش را در پیش بگیرید.

افراد موفق همیشه ارزش زندگی را می دانند. در کنار کار، مسائل مهم دیگری نیز برای آنها وجود دارند، مانند خانواده، ورزش و کمک کردن به دیگران. آنها 1440 دقیقه هر روز عمرشان را به این کارهای مهم اختصاص می دهند.

  1. از دفتر یادداشت استفاده می کنند
ریچارد برانسون

ریچارد برانسون موسس شرکت های جهانی ویرجین بارها در برنامه های تلویزیونی و سخنرانی هایش گفته بدون دفتر یادداشت کوچکش هیچ جا نمی رود. ارسطو اوناسیس می گوید:

همیشه با خود یک دفترچه داشته باشید و همه چیز را در آن بنویسید. این نکته میلیون ها دلار ارزش دارد که در مدرسه به شما آموزش داده نمی شود.

افراد بسیار موفق ذهن خود را با نوشتن کارها و افکار در دفترچه، خالی نگه می دارند.

  1. کمتر به ایمیل خود سر می زنند

افراد موفق هرگز با هر ویبره یا صدای اعلان موبایل شان به سمت آن نرفته و مدام آن را چک نمی کنند. آنها برای این کار زمان خاصی قائل می شوند، مثلا آخر شب یا سه بار در روز در ساعت های متفاوت (صبح، ظهر و شب).

  1. در هر جلسه ای شرکت نمی کنند

همه ی قرارهای ملاقات با ارزش نیستند. چه بسا افرادی نیز در آن جلسات وجود دارند که مد نظر شما نبوده و تنها وقت تان را می گیرند. این جلسات دیر شروع می شوند و دیر به اتمام می رسند. از این رو تا می توانید سریع تر آنها را ترک کنید. مارک کیوبن معتقد است:

تنها در جلساتی شرکت کنید که قرار است برای شما پول به همراه بیاورد.

  1. تقریبا به همه چیز «نه» می گویند

وارن بافت میلیاردر معروف می گوید:

تفاوت میان افراد موفق و بسیار موفق در این است که گروه دوم به خیلی چیزها «نه» می گویند.

به یاد داشته باشید شما تنها 1440 دقیقه زمان در اختیار دارید، نمی توانید آن را دور بریزید.

  1. از قانون 80/20 استفاده می کنند

در اکثر موارد 80% خروجی ها تنها از 20% فعالیت ها به دست می آیند. افراد بسیار موفق می دانند چه کارهایی بیشترین نتیجه را به بار دارند از این رو بر آنها تمرکز کرده و بقیه را نادیده می گیرند.

  1. تقریبا همه ی کارها را به دیگران محول می کنند

افراد بسیار موفق از خود نمی پرسند: چگونه می توانم این کار را انجام دهم؟ بلکه می پرسند: چگونه می توان این کار را انجام داد؟ آنها کلمه ی «من» را از اکثر جملات حذف می کنند.

  1. از نام روزها الهام می گیرند

افراد بسیار موفق از نام روزها برای انجام کارها الهام می گیرند. برای مثال از سه شنبه برای سمینارها و از پنج شنبه برای پرداختی ها و کارهای مالی استفاده می کند تا هفته را با خیال آسوده تری آغاز کنند. کارهای تان را دسته بندی کنید تا بتوانید کارآیی خود را بالا ببرید.

  1. تنها یک بار برای هر موضوعی زمان می گذارند

تا به حال چند بار برای شما اتفاق افتاده که ایمیلی را باز کرده، خوانده اید و تصمیم گرفته اید بعدا به آن رسیدگی کنید؟ افراد بسیار موفق تا ایمیلی را باز می کنند، به این دقت می کنند که چند دقیقه از آنها وقت خواهد گرفت؟ اگر کمتر از 5 دقیقه باشد در همان زمان به آن رسیدگی می کنند و کار را به زمان دیگری موکول نخواهند کرد.

  1. برنامه مشخصی برای صبح دارند

عجیب ترین نکته ی این افراد بسیار موفق که توجه نویسنده را جلب کرده این است که تعداد زیادی از آنها به عادت های صبح شان اشاره کرده اند. نویسنده ی کتاب «صبح معجزه گر» Hal Elrod می گوید:

اکثر مردم تلاش می کنند کارهای بیشتری انجام دهند تا موفق شوند، در حالی که معجزه ی صبح در این است که ظرفیت شما را بالا برده تا موفق تر شوید و متاسفانه آن گروه از افراد، معجزه ی صبح را نادیده می گیرند.

اکثر افراد مصاحبه شده صبح خود را با تامین سلامت روحی و جسمی شروع می کنند. بدین صورت که با عبادت کردن، مدیتیشن، مطالعه ی کتاب های انگیزشی یا خاطره نویسی به سلامت روحی و با خوردن آب، صبحانه و ورزش سبک به سلامت جسمی خود می رسند.

  1. همه چیز به انرژی ربط دارد

شما نمی توانید تعداد دقایق روز را بیشتر کنید اما می توانید سطح انرژی تان را بالا ببرید تا توجه، تمرکز، تصمیم گیری و بهره وری خود را افزایش دهید. افراد بسیار موفق هرگز غذا، خواب و استراحت خود را فدای کار نمی کنند.

در هر صورت شاید شما یک کارآفرین، قهرمان المپیک یا میلیونر نباشید، اما رازهای به دست آمده از این افراد می تواند به شما کمک کنند تا کارهای بیشتری در زمان کمتری از روز انجام دهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی