ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

«ترا بلا»، چشم گوگل در آسمان به یک استارتاپ فروخته شد

گوگل در سال 2014 واحد تصویربرداری ماهواره ای حرفه ای «اسکای باکس» را با قیمت 500 میلیون دلار خریداری کرد و توانست در مراحل توسعه، هفت ماهواره به فضا بفرستند و تصاویر متعدد و باکیفیتی ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۹:۱۵

گوگل در سال 2014 واحد تصویربرداری ماهواره ای حرفه ای «اسکای باکس» را با قیمت 500 میلیون دلار خریداری کرد و توانست در مراحل توسعه، هفت ماهواره به فضا بفرستند و تصاویر متعدد و باکیفیتی از کره زمین ثبت کند.

این کسب و کار بعد از شکل گیری هلدینگ آلفابت به «ترا بلا» تغییر نام یافت و اغلب تصاویر ثبت شده نه تنها در اپلیکیشن پرطرفدار گوگل مپس استفاده می شود، بلکه با دریافت مبالغی در اختیار دیگر متقاضیان نیز قرار می گیرد.

با همه این تفاسر اواخر دی ماه شنیدیم که گوگل قصد دارد برای کاهش هزینه های سنگین ارسال ماهواره و فعالیت های فضایی، تجارت نقشه برداری اش را بفروشد و کمپانی Planet Labs یکی از گزینه های احتمالی هدف است.

حالا آلفابت رسماً تایید کرده که ترا بلا از روز جمعه در اختیار شرکت Planet Labs قرار گرفته و انتقال کسب و کار به زودی تکمیل خواهد شد.

تاکنون هیچ خبر رسمی مبنی بر رقم تایید شده منتشر نگردیده، اما می دانیم با توجه به محدودیت مالی Planet، هزینه قرارداد در دو بخش نقد و واگذاری سهام در اختیار گوگل قرار می گیرد.

شایان ذکر است که بر اساس گفته های مدیران آلفابت، این قرارداد تاثیری در روند پیشبرد و پشتیبانی از سرویس های گوگل مپس نخواهد داشت و این دو شرکت در این زمینه با همکاری یکدگیر فعالیت خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی