ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل مراسم بین دو نیمه سوپربول را با 300 پهپاد نورافشانی کرد [تماشا کنید]

مسابقات سالانه فوتبال آمریکایی به نام سوپربول (Super Bowl) یکی از پرطرفدارترین رخدادهای ورزشی جهان به شمار می رود و به همین دلیل در بین دو نیمه این رقابت مهم، هنرمندان معروف به اجرای برنامه ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

مسابقات سالانه فوتبال آمریکایی به نام سوپربول (Super Bowl) یکی از پرطرفدارترین رخدادهای ورزشی جهان به شمار می رود و به همین دلیل در بین دو نیمه این رقابت مهم، هنرمندان معروف به اجرای برنامه های ویژه می پردازند.

امسال برای نخستین بار، پهپادها نقش مهمی را در اجرای این برنامه بر عهده داشتند، و صدها دستگاه «ستاره دنباله دار» (Shooting Star) اینتل به نورپردازی آسمان ورزشگاه NRG شهر هیوستن پرداختند:

البته این نخستین بار نیست که اینتل به خلق جلوه های ویژه با پهپادهای اختصاصی اش می پردازد، و چندی پیش آنها با پرواز همزمان 500 ستاره دنباله دار و اجرای برنامه ای استثنایی توانستند رگورد گینس را در این زمینه به نام خود ثبت کنند.

اینتل سال گذشته پهپادهای «ستاره دنباله دار» خود را معرفی کرد که از نوع کوادکوپتر با طول حدود 30 سانتیمتر و وزن تقریبی 28 گرم هستند، و قادرند به مدت 20 دقیقه در ارتفاع بالا پرواز نمایند. این پرنده بدون سرنشین بدنه ای از جنس پلاستیک و فوم دارد و بنابراین در برابر ضربات مقاوم است، همچنین LED تعبیه شده در بدنه آنها قادر است چهار میلیارد رنگ مختلف را به نمایش درآورد.

تمامی این پهپادها از طریق ارتباط وایرلس با کامپیوتر مرکزی در ارتباط هستند و تنها یک اپراتور می تواند علاوه بر اجرای برنامه های از پیش تعیین شده، در هر لحظه برنامه جدیدی را به اجرا درآورد. قبل از اجرای مراسم، کامپیوتر شارژ باتری و سطح سیگنال GPS هرکدام از پهپادها را بررسی می کند و در صورتی که یکی از پهپادها در روند اجرا با مشکل مواجه شود، ظرف چند ثانیه با پهپاد دیگری جایگزین می گردد.

گفتنیست به خاطر سختگیری های سازمان هوانوردی آمریکا (FAA) این برنامه به صورت زنده و در جریان برگزاری مسابقه اجرا نشد و ویدیوی آن چند روز قبل تهیه شده بود. طبق قوانین این سازمان، پهپادها نمی توانند در شعاع 55 کیلومتری ورزشگاه NRG به پرواز درآیند، ضمن اینکه محدودیت هایی نیز برای ارتفاع پرواز و مانورهای آکروباتیک هوایی بالای سر جمعیت های بزرگ انسانی وجود دارد.

با این حال، FAA به خاطر اهمیت مسابقات سوپربول و مراسم بین دو نیمه و با توجه به مهارت بی نظیر اینتل در اجرای برنامه های مشابه، به آنها اجازه داد تا قبل از رویداد رسمی بیش از 300 پهپاد را بالای این سازه چند میلیارد دلاری به پرواز درآورده و برنامه خود را ضبط نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی