ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چین هم اکنون بزرگ ترین تولید کننده انرژی خورشیدی در جهان است

با مشاهده تصاویر شهرهای بزرگ و صنعتی چین، به خصوص پکن و مه-دود غلیظی که بر فراز آنها گسترده شده، تنها چیزی که به ذهن نمی آید ارتباط این کشور و منابع انرژی پاک است، ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

با مشاهده تصاویر شهرهای بزرگ و صنعتی چین، به خصوص پکن و مه-دود غلیظی که بر فراز آنها گسترده شده، تنها چیزی که به ذهن نمی آید ارتباط این کشور و منابع انرژی پاک است، اما ظاهراً باید این تصور را کنار بگذاریم.

به گزارش سازمان انرژی ملی چین (NEA) در سال 2016 تولید انرژی خورشیدی در این کشور بیش از دو برابر افزایش یافته و در پایان سال به رقم خیره کننده 77.42 گیگاوات رسیده. با این حساب، چین در حال حاضر مقام نخست را در بین تمام کشورهای جهان از نظر ظرفیت تولید انرژی خورشیدی در اختیار دارد.

البته مسئله مهم در سرزمین اژدهای سرخ، جمعیت بالای آن است و اگر تولید سرانه انرژی خورشیدی را معیار اصلی رده بندی قرار دهیم، کشورهایی همچون آلمان، ژاپن و ایالات متحده در جایگاه بالاتری قرار می گیرند. با این حال نمی توان از تلاش گسترده چینی ها برای توسعه انرژی پاک چشم پوشید.

در حال حاضر تنها یک درصد انرژی مصرفی چین از خورشید تأمین می شود که از وابستگی گسترده آنها به سوخت های فسیلی حکایت دارد، اما NEA قول داده تا سال 2020 بیش از 110 گیگاوات دیگر نیز به ظرفیت تولید انرژی خورشیدی خود اضافه نماید.

با توجه به پیشرفت فناوری های زیرساختی، برنامه فوق به کشور چین در روند کاهش وابستگی به سوخت های فسیلی کمک شایانی خواهد کرد و تولید انرژی پاک را در این کشور از 11 درصد کنونی، تا سال 2030 به 20 درصد خواهد رساند.

با این حساب، حتی اگر جمعیت بالای چین را نیز در نظر بگیریم، باز هم کمتر کشوری پیدا می شود که این نرخ رشد را در دستور کار داشته باشد و رقابت با چینی ها زمانی سخت تر می شود که بدانیم بخش های فوق العاده وسیعی از این سرزمین پهناور کاملاً مستعد بهره گیری از انرژی خورشیدی هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آی تی گرد
    آی تی گرد | ۱۸ بهمن ۱۳۹۵

    بعضی ها هم یاد بگیرن بد نیست? ?

مطالب پیشنهادی