ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برخی اپلیکیشن های محبوب اپ استور آسیب پذیری امنیتی دارند

همانگونه که می دانید، فقط اپلیکیشن های اندرویدی نیستند که از مشکلات عمده ای در رابطه با امنیت اطلاعات رنج می برند و نرم افزار های iOS نیز بعضاً با نقص های امنیتی همراه هستند. ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۷:۴۵

همانگونه که می دانید، فقط اپلیکیشن های اندرویدی نیستند که از مشکلات عمده ای در رابطه با امنیت اطلاعات رنج می برند و نرم افزار های iOS نیز بعضاً با نقص های امنیتی همراه هستند.

در چنین شرایطی سرویس هایی وجود دارند که وظیفه اسکن و بررسی امنیت و کدهای باینری اپلیکیشن هایی که در اپ استور حضور پیدا می کنند را بر عهده دارند.

جدیدترین گزارش آماری یکی از این سرویس ها که verify.ly نام دارد نشان می دهد 76 اپلیکیشن iOS محبوب و پرکاربرد در حال حاضر در مقابل سرقت داده ها و نفوذ هکرها آسیب پذیر هستند.

اتفاق هولناک این ماجرا جایی است که اپلیکیشن های این لیست مجموعاً بیش از 18 میلیون بار دانلود شده اند و از طرفی ربطی هم به بهره مندی از پروتکل امنیتی انتقال فایل اپ استور (ATS) ندارد.

به این معنا که احتمالاً در حال حاضر تعداد بسیار زیادی از کاربران در معرض خطر قرار دارند و در سوی مقابل سرویس های فعلی فروشگاه اپل امکان و اجازه قطع فعالیت اپلیکیشن های مربوطه را ندارند.

گفتنی است این لیست به سه دسته ریسک پایین، ریسک متوسط و ریسک بالا تقسیم بندی شده؛ موسسه مذکور فعلاً فقط برخی از اپلیکیشن های ریسک پایین را معرفی کرده و در واقع از عنوان نام نرم افزارهای پرخطر خودداری نموده است.

بر این اساس اپلیکیشن های «ooVoo» ،«ViaVideo» ،«Snap Uploader» ،«Cheetah Browser» و مجموعاً برنامه های اسنپ چت محور در مقابل سرقت اطلاعات آسیب پذیر هستند.

Verify.ly معتقد است اپل نمی تواند مستقیماً کاری برای رفع این مشکل بکند و فعلاً تنها راهکار پیشگری از خطر در این زمینه استفاده از شبکه های خصوصی مجازی و بهبود کدهای برنامه نویسی توسط توسعه دهندگان است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • محمد
    محمد | ۱۹ بهمن ۱۳۹۵

    اپل یعنی امنیت =سیب کپک زده میفهمی که چی میگم ????????????

  • محمد
    محمد | ۱۹ بهمن ۱۳۹۵

    هم اندروید هک میشه و هم ایو اس مهم اینکه کدوم کاربرد بیشتری داره و مهدویت کمتری برای کاربر ایجاد میکنه هرکی موافق است لایک کنه?????

  • محمد
    محمد | ۱۹ بهمن ۱۳۹۵

    اپل یعنی اپل=سیب کپک زده میفهمی که چی میگم ????????????

  • محمد
    محمد | ۱۹ بهمن ۱۳۹۵

    باز بگید اپل هک نمیشه این دیگه ربطی به جابریک نداره???????????????

مطالب پیشنهادی