ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بیش از 150 هزار پرینتر متصل به شبکه هک شدند

به تازگی هکری به نام Stackoverflowin ادعا کرده بیش از 150 هزار پرینتر متصل به شبکه فاقد تنظیمات امنیتی را هک نموده تا «عموم کاربران را نسبت به خطرات ناشی از اتصال چاپگرها به شبکه ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۲:۴۵

به تازگی هکری به نام Stackoverflowin ادعا کرده بیش از 150 هزار پرینتر متصل به شبکه فاقد تنظیمات امنیتی را هک نموده تا «عموم کاربران را نسبت به خطرات ناشی از اتصال چاپگرها به شبکه بدون تنظیمات فایروال یا دیگر گزینه های امنیتی آگاه سازد.»

این کاربر با استفاده از اسکریپت مخصوص خود توانسته پرینترهای غیر ایمن ساخت شرکت های متعددی نظیر اچ پی، برادر، اپسون و کنون را در شبکه شناسایی کرده و به آنها نفوذ نماید، سپس به این دستگاه ها فرمان داده تا متنی را به چاپ برسانند تا مالک دستگاه را از این واقعه آگاه سازد:

اسکریپت Stackoverflowin تعداد زیادی چاپگرهای قبض فروشگاهی و پرینترهای اداری را آلوده ساخته. این هکر در گفتگو با منابع خبری می گوید «در این حمله، دستگاه هایی هدف قرار گرفته اند که پورت های IPP (پروتکل پرینت اینترنتی)، پورت های LPD (دیمن پرینتر خطی) و پورت 9100 در آنها باز مانده است.»

با توجه به این توضیح، می توان نتیجه گرفت که انتشار مقاله تحقیقاتی هفته قبل از سوی دانشگاه رور بوخوم مبنی بر آسیب پذیری امنیتی محصولات بیش از 20 تولیدکننده برتر نیز در عملی شدن این پروژه بی تأثیر نبوده است.

هکر مورد بحث می گوید برخلاف آنچه در متن بیانیه اش نوشته، پرینترهای آلوده در ایجاد شبکه مخرب بات نت نقش ندارند و این موضوع صرفاً به خاطر سرگرمی عنوان شده. با این حال ضروریست که کاربران چاپگرهای متصل به شبکه نسبت به ارتقاء امنیت این دستگاه ها اقدام کرده تا از بروز مشکلات بزرگ تر جلوگیری نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی