ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توسعه پهپادی غول پیکر و مسابقه ای با سرعت 159 کیلومتر بر ساعت [تماشا کنید]

تصور کنید اگر مسابقات اتومبیلرانی با خودروهای کوچک برگزار می شد چقدر از جذابیت آن کاسته می شد اما گروهی با عنوان «Freedom Drone Sports» نظری مشابه در مورد مسابقات پهپادها دارند و به عقیده ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۹:۱۵

تصور کنید اگر مسابقات اتومبیلرانی با خودروهای کوچک برگزار می شد چقدر از جذابیت آن کاسته می شد اما گروهی با عنوان «Freedom Drone Sports» نظری مشابه در مورد مسابقات پهپادها دارند و به عقیده آنها، درون ها هرچه بزرگتر باشند، جذاب تر نیز هستند. بدین ترتیب یک کمپانی استرالیایی در حال توسعه پهپادی «بزرگ» است که به نظر می رسد در نوع جدیدی از مسابقات با نام Freedom Class حضور داشته باشد.

این کمپانی با سرپرستی کریس بالارد از نسخه آزمایشی «Freedom Class Race V1.0» رونمایی کرده که با طول 120 سانتیمتر، وزنی برابر با 30 کیلوگرم دارد. پهپاد مذکور در پروازهای آزمایشی خود موفق شد به سرعت 159 کیلومتر بر ساعت برسد.

در همین راستا لئونارد هال، مدیر ارشد فناوری کمپانی استرالیایی، ادعا کرده است که با بهبود ایرودینامیک و استفاده از موتورهای با دور بالاتر در نسخه بعدی می توانند از سرعت 200 کیلومتر بر ساعت نیز تجاوز کنند.

علی رغم اینکه مسابقات درون های غول پیکر می تواند از جنبه بصری جالب توجه باشند، اما پرواز آنها کم سر و صدا نیز نخواهد بود. بر اساس گزارش ها نسخه آزمایشی مورد اشاره «صدای غرشی در حد جت جنگی و ماشین مسابقه ای تولید می کند.»

هال در مورد «Freedom Class Race V1.0» گفت «از دید یک ناظر صدای آن فوق العاده خواهد بود و پهپاد به راحتی از صدها متر دورتر دیده و شنیده خواهد شد.»

کمپانی استرالیایی هم اکنون در تلاش برای کسب بودجه مورد نیاز جهت توسعه نسخه دوم این پهپاد است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • GEEEEK
    GEEEEK | ۲۰ بهمن ۱۳۹۵

    اینجور چیزا رو میبینم بخصوص اخرین روبات بوستون داینامیکس که به جای پا به چرخ مجهز شده واقعا اینده واسم ترسناک میشه. قشنگ میتونم ببینم تمام روبات های ترمیناتور 4 دارن واقعی میشن. جدیدا موتورارو دیدین دیگه حفظ تعادل بلدن. همه ی اینا تو ترمیناتور بود با کاربری نظامی. خدا بخیر کنه . تو یوتوب سرچ بزنین latest boston dynamics robot. و شاید ایمان بیاورید :)))

مطالب پیشنهادی