ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معرفی حسگر جدید سونی برای موبایل با توانایی تصویربرداری خارق العاده [تماشا کنید]

سونی امروز از سنسور دوربینی رونمایی کرد که می تواند قابلیت های تصویربرداری موبایل های آینده را متحول سازد. این حسگر CMOS سه لایه، قادر است ویدیوهای سوپراسلوموشن با نرخ 1000 فریم بر ثانیه را ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ | ۲۱:۳۰

سونی امروز از سنسور دوربینی رونمایی کرد که می تواند قابلیت های تصویربرداری موبایل های آینده را متحول سازد. این حسگر CMOS سه لایه، قادر است ویدیوهای سوپراسلوموشن با نرخ 1000 فریم بر ثانیه را با رزولوشن تمام اچ دی به ثبت برساند، که تقریباً هشت برابر سریع تر از بهترین حسگرهای موجود در بازار به شمار می رود.

سونی برای ساخت این ماژول از ترکیب دو لایه حسگر و یک لایه DRAM پرسرعت استفاده کرده که قادر است تصاویر را با سرعت فوق العاده ای بافر نماید. این مجموعه می تواند تصویری 19.3 مگاپیکسلی را فقط ظرف 0.008 ثانیه به ثبت برساند.

این سرعت بالا می تواند انحراف تصاویر در سرعت حرکت بالا یا «رولینگ شاتر» را به حداقل برساند. همان طور که می دانید در دوربین های مجهز به حسگر CMOS از جمله اسمارت فون ها و DSLRهای حرفه ای در زمان خواندن اطلاعات از بالا تا پایین تصویر، اجسامی با حرکت سریع دچار انحراف و کشیدگی می شوند، اما سرعت بالای حسگر جدید سونی این مشکل را برطرف ساخته که نتیجه آن را در زیر می بینید:

اگرچه قابلیت فوق به نوبه خود اهمیت دارد، اما هیجان انگیز ترین بخش ماجرا قابلیت ضبط ویدیوهایی با نرخ 1000 فریم بر ثانیه است که می تواند سریع ترین حرکات را با بیشترین جزئیات به ثبت برساند. سونی می گوید دوربین به صورت خودکار حرکات ناگهانی و سریع را شناسایی کرده و حالت اسلوموشن را فعال می نماید، ضمن اینکه به خاطر لایه بافر DRAM این حسگر را می توان در هر موبایلی به کار گرفت.

گفتنیست در حال حاضر بهترین موبایل های موجود در بازار از جمله پیکسل گوگل در حالت فیلمبرداری تمام اچ دی نهایتاً به نرخ 120 فریم بر ثانیه می رسند، که یک هشتم سرعت حسگر جدید سونی است. هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد زمان عرضه این فناوری به بازار از سوی شرکت سازنده اعلام نشده.

نمونه ویدیوی ضبط شده با این سنسور را می توانید در ادامه مشاهده نمایید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • GEEEEK
    GEEEEK | ۲۰ بهمن ۱۳۹۵

    ای حمید مقدسی روحم شاد شد. روح نیاکانمم شاد شد. خدا ازت راضی باشه

  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۲۰ بهمن ۱۳۹۵

    سلام من به سونی و طرفداران وفادار آن و البته در مواردی قانع :))))))))) منم خودم طففدار سونی ام

  • shs77
    shs77 | ۲۰ بهمن ۱۳۹۵

    فوق‌العاده است 960 فریم!!!
    البته فکر نمیکنم پردازنده فعلی موبایل ها توان پردازش فول اچ دی 960 فریم رو داشته باشن!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی