ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

لیختن اشتاین هم خودروساز شد؛ کانسپت الکتریکی 760 اسب بخاری و رقیب تازه تسلا

امروزه تب ساخت خودروهای الکتریکی به شدت بالا گرفته و شرکت های نوظهوری از کشورهای مختلف جهان وارد این عرصه شده اند. کمپانی NanoFlowcell یکی از این شرکت های تازه تاسیس است که اهل کشور ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

امروزه تب ساخت خودروهای الکتریکی به شدت بالا گرفته و شرکت های نوظهوری از کشورهای مختلف جهان وارد این عرصه شده اند. کمپانی NanoFlowcell یکی از این شرکت های تازه تاسیس است که اهل کشور 36 هزار نفری لیختن اشتاین بوده و در سال 2013 پایه گذاری شده است.

نانوفلوسل تاکنون با چند اتومبیل کانسپت در نمایشگاه های خودرویی حاضر شده و آنطور که خبر می رسد ظاهرا قرار است نمایشگاه ژنو امسال نیز میزبان یکی دیگر از کانسپت های الکتریکی این کمپانی لیختن اشتاینی باشد.

کانسپت مورد نظر کوانت 48 ولت (Quant 48Volt) نام داشته و همانند سایر محصولات نانوفلوسل از باتری های الکترولیتی برای تامین نیرو بهره می برد. اعدادی که این کمپانی در رابطه با کانسپت جدید خود خود منتشر کرده بسیار شگفت انگیز هستند.

بر اساس اطلاعات موجود موتور الکتریکی کوانت 48 ولت توانایی تولید 760 اسب بخار قدرت را دارد و قادر است شتاب صفر تا صد را در عرض فقط 2.4 ثانیه محقق کند؛ حداکثر سرعت نیز 290 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

برای تامین انرژی، این کانسپت به باک هایی برای ذخیره سازی الکترولیت های مثبت و منفی مجهز شده که در مجموع ظرفیتی برابر با 40 گالن (معادل 151 لیتر) دارند. با این منبع، کوانت 48 ولت می تواند مسافتی بالغ بر 960 کیلومتر را طی کند که در صورت عملی شدن رقمی فوق العاده و نزدیک به 1.5 برابر خودروهای تسلا محسوب می شود.

نانوفلوسل در نمایشگاه ژنو 2015 کانسپتی با درهای گالوینگ به نام Quant F معرفی کرد که موتور الکتریکی آن قادر به تولید بیش از 1000 اسب بخار قدرت بود.

در آن زمان، این کمپانی اعلام کرد که در حال راه اندازی یک خط تولید در کشور سوئد بوده و نسخه تولیدی کانسپت مورد نظر تا سال 2018 وارد خیابان ها خواهد شد.

کانسپت Quantino با موتور الکتریکی 136 اسب بخاری دیگر نماینده نانوفلوسل در نمایشگاه ژنو 2015 بود که گفته می شود به عنوان یک خودروی الکتریکی ارزان قیمت سرانجام به مرحله تولید خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Seraj
    Seraj | ۲۰ بهمن ۱۳۹۵

    طراحیشون بی نظیره ?

مطالب پیشنهادی