ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موبایل های ارزان قیمت چینی؛ مشکلی بر سر راه اپل و آیفون 7 در بازار چین

اپل در سال 2016 در رده چهارم فروشندگان موبایل در کشور چین باقی ماند و اوپو، ویوو و هواوی به ترتیب مقام های اول تا سوم پر فروش ترین برندهای کشور آسمانی را کسب کردند. ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ | ۰۹:۰۰

اپل در سال 2016 در رده چهارم فروشندگان موبایل در کشور چین باقی ماند و اوپو، ویوو و هواوی به ترتیب مقام های اول تا سوم پر فروش ترین برندهای کشور آسمانی را کسب کردند. بر اساس گزارشی که مؤسسه IDC منتشر کرده، بازار تلفن های هوشمند در چین با رشدی 19 درصدی مواجه شده و سه ماهه چهارم سال 2016 رشدی 17 درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال 2015 تجربه کرده است.

طبق گزارش IDC اپل برای نخستین بار با کاهش فروش سالیانه مواجه شد و آیفون 7 نتوانست مانند گذشته برای دوستداران این برند جذاب باشد و دیگر کمپانی های چینی بخشی از سهم اپل در بازار این کشور را از دست آنها خارج کردند.

گفتنی است گسترش بازار اسمارت فون ها در بازار چین، به «افزایش وابستگی به اپلیکیشن های موبایل» نسبت داده شده که در نتیجه آن کاربران را به تعویض و ارتقای گجت های خود ترغیب کرده است.

«Tay X iaohan» تحلیلگر ارشد بازار معتقد است که اوپو و ویوو با «تولید و عرضه هرچه بیشتر تلفن های میان رده در شهرهای کوچک» کار را برای آیفون های گران قیمت سخت تر کرده اند.

نکته دیگری که در گزارش IDC به چشم می خورد، کاهش فروش اینترنتی در سال 2016 است که تولیدکنندگان را ملزم به ساخت فروشگاه های فیزیکی در سطح کشور کرده است. بر همین اساس کمپانی نظیر شیائومی که رده پنجم فروش در چین را به خود اختصاص داده، تعداد فروشگاه های فیزیکی Mi Home را در طول سال گذشته افزایش داده است.

مؤسسه IDC عنوان کرده که «اپل نیز در زمینه افزایش تعداد خرده فروشی های غیز آنلاین به سختی در حال تلاش بوده است.»

یکی از موفقیت های بزرگ اپل در چین مربوط به اپ استور است. طبق گزارش مؤسسه App Annie، کشور چین در فصل سوم سال 2016 به عنوان پر درآمد ترین بازار اپلیکیشن های iOS شناخته شده است.

با وجود اینکه سهم کوپرتینویی ها در کشور آسمانی در حال کاهش است، اما اروپا به عنوان دومین بازار پر فروش اپل پس از آمریکا به تدریج در حال گسترش است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Meysam-Tn2
    Meysam-Tn2 | ۱۹ بهمن ۱۳۹۵

    اوپو کجایی دقیقا کجایی ؟

مطالب پیشنهادی