ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

به زودی نخستین AirLock خصوصی در ایستگاه فضایی بین المللی نصب می شود

ناسا به تازگی پیشنهاد شرکت خصوصی «نانورکس» (NanoRacks) مبنی بر نصب نخستین هوابند (Air Lock) تجاری در ایستگاه فضایی بین المللی را پذیرفته، پروژه ای که امکان انتقال ایمن اشیاء و افراد از درون ایستگاه ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

ناسا به تازگی پیشنهاد شرکت خصوصی «نانورکس» (NanoRacks) مبنی بر نصب نخستین هوابند (Air Lock) تجاری در ایستگاه فضایی بین المللی را پذیرفته، پروژه ای که امکان انتقال ایمن اشیاء و افراد از درون ایستگاه به محیط خلاء و فضا را ممکن خواهد ساخت.

این ایرلاک به «نانورکس» اجازه می دهد تا ماهواره ها و محموله های تجاری بیشتری را به ISS فرستاده و نیاز مشتریان بیشتری را برآورده سازد. این کمپانی فضایی خصوصی در سال 2009 تأسیس شده و به دیگر شرکت ها در بهره گیری از مدار پایینی زمین کمک می کند.

گفتنیست یکی از مهم ترین اقدامات نانورکس پرتاب ماهواره های کوچک شرکت های مختلف از ایستگاه فضایی بین المللی است، اما ایرلاک کنونی ISS کوچک بوده و نمی تواند ماهواره های بزرگ تر را عبور دهد، ضمن اینکه تنها پنج الی ده بار در سال باز و بسته شده و بخشی از آن نیز در اختیار پروژه های ناسا و شرکت ژاپنی قرار می گیرد؛ بنابراین آنها تصمیم گرفتند خودشان ایرلاک جدیدی را نصب کنند

نانورکس برای ساخت این ایرلاک با شرکت بوئینگ همکاری می کند و طرحی گنبدی شکل از جنس آلومینیوم را برای آن در نظر گرفته که سال 2019 همراه با محموله ناسا به ایستگاه فضایی خواهد رسید و به ماژول Tranquility متصل خواهد شد.

این ایرلاک پنج برابر بزرگ تر از ایرلاک ژاپنی بوده و می تواند ماهواره هایی در ابعاد یخچال فریزر را به فضا پرتاب کند، همچنین امکان ارسال چندین ماهواره کوچک به صورت همزمان نیز وجود دارد.

لازم به ذکر است این پروژه یکی از مجموعه قراردادهای تجاری خصوصی است که به تدریج راه خود را به سمت ISS باز می کنند، و بخشی از برنامه ناسا برای تجاری سازی و درآمدزایی از ایستگاه فضایی را تشکیل می دهند که نهایتاً در اواسط دهه 2020 به طور کامل در اختیار شرکت های خصوصی قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی