ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خواسته جمعی از سرمایه گذاران فیسبوک: عزل زاکربرگ از ریاست هیئت مدیره

طبق گزارشی که اخیرا یکی از گروه های نظارت بر مصرف کنندگان و البته تعدادی از سهامداران فیسبوک ارائه داده اند، مارک زاکربرگ باید بخشی از اختیارات خود در این شرکت را واگذار نماید و ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

طبق گزارشی که اخیرا یکی از گروه های نظارت بر مصرف کنندگان و البته تعدادی از سهامداران فیسبوک ارائه داده اند، مارک زاکربرگ باید بخشی از اختیارات خود در این شرکت را واگذار نماید و حتی از سمت ریاست بر هیئت مدیره آن نیز کناره گیری کند.

در این پیشنهاد که به رهبری SumOfUs (انجمن مصرف کنندگان از سرتاسر دنیا که با قدرت گرفتن بیش از اندازه شرکت ها مقابله می کند) مطرح شده، ادعا گردیده که موفقیت آینده فیسبوک مستلزم برقراری توازن قدرت میان مدیرعامل و هیئت مدیره آن است و این مهم تنها در صورتی امکان پذیر خواهد بود که ریاست هیئت مدیره بر عهده فرد مستقلی باشد.

در ادامه این پیشنهاد آمده است: انتصاب یک رئیس مستقل میتواند نخستین گام برای قرار گرفتن هیئت مدیره در مسیر تحقق خواسته ها و تامین منافع سهامداران باشد. در ادامه این گزارش همچنین خواسته شده که با توجه به جنجال های اخیر فیسبوک مسئولیت پذیری بیشتری در قبال اخبار کذب داشته باشد.

1500 نفر از سهامداران فیسبوک شکواییه های قبلی SumOfUs در رابطه با ضعف های مدیریتی زاکربرگ را امضا کرده بودند

گفتنی که غول شبکه های اجتماعی این پیشنهاد را در روز جمعه همین هفته دریافت کرد اما سخنگوی آن تا این لحظه ار هرگونه اظهار نظر در این رابطه خودداری کرده است.

طبق گزارشات حدودا 1500 نفر از سهامداران فیسبوک شکواییه های قبلی SumOfUs در رابطه با ضعف های مدیریتی و همچنین تصمیمات زاکربرگ را امضا کرده بودند.

این انجمن در گزارش خود، تصمیم سال قبل فیسبوک برای صدور سهام جدید (بدون تفویض اختیارات جدید برای دریافت کننده آن) را نمونه ای از رفتارهای مشکل زای زاکربرگ دانسته که ریشه در یکی بودن رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت دارد.

براساس این تصمیم هر کدام از  سهامداران شرکت از جمله خود زاکربرگ دو سهم تازه را از گروه سهام کلاس سی آن بابت هر سهم خود دریافت خواهند کرد منتها با ذکر این نکته که سهام جدید هیچگونه حق رای اضافه ای را برای آنها به همراه نخواهد داشت. در واقع با این تصمیم، هر سهم که پیشتر ارزشی برابر با صد دلار داشته به سه رای با ارزش 33 دلار تقسیم می گردد. ظاهرا هدف زاکربرگ از ارائه این سهام نیز ایجاد حجم تازه ای از سهام فیسبوک است تا از این طریق بتواند وعده خود مبنی بر بخشش 99 درصدی از سهامش به سازمان های خیریه را عملی نماید.

به طور معمول، فروش این مقدار سهام از جانب زاکربرگ حق مالکین وی را کاهش می دهد، اما چون سهام جدید از کلاس سی به گونه ای طراحی شده اند که حق رای اضافه ای را برای مالک در بر نداشته باشد، زاکربرگ نیز هیچیک از اختیاراتش را با فروش این سهام از دست نخواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • mj
    mj | ۲۱ بهمن ۱۳۹۵

    دقت کنید که کلید واژه اخبار کذب به معنی فیلتر اخبار هست

  • pop_0098 .
    pop_0098 . | ۲۰ بهمن ۱۳۹۵

    خودش همه را کنار زد حالا وقت خودش شده

  • ali-g
    ali-g | ۲۰ بهمن ۱۳۹۵

    من مدیر عاملی فیس بوک رو قبول میکنم ?????

    • امیر حسین
      امیر حسین | ۲۰ بهمن ۱۳۹۵

      معاون خواستی من هستم????

مطالب پیشنهادی