ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمازون ابزار هوش مصنوعی جدیدی را برای تشخیص سن فرد از روی عکس ارائه کرد

آمازون به تازگی ابزاری مبتنی بر هوش مصنوعی معرفی کرده که نوعی نرم افزار شناسایی تصویر به شمار می رود و قادر است سن انسان را تخمین بزند. این سامانه در چارچوب پلتفرم Rekognition آمازون ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

آمازون به تازگی ابزاری مبتنی بر هوش مصنوعی معرفی کرده که نوعی نرم افزار شناسایی تصویر به شمار می رود و قادر است سن انسان را تخمین بزند. این سامانه در چارچوب پلتفرم Rekognition آمازون عمل می کند، که جعبه ابزاری برای توسعه دهندگان در قالب خدمات محاسبات ابری AWS این کمپانی محسوب می شود.

البته ابزار آمازون برخلاف سرویس های مشابه، عددی دقیق را ارائه نمی کند و به جای آن بازه ای تقریبی را برای سن فرد صاحب عکس اعلام می نماید. همچنین ویژگی های دیگر چهره از جمله جنسیت شخص، استفاده از عینک، لبخند زدن و غیره را نیز به صورت احتمال بیان می دارد.

همان طور که می دانید، مایکروسافت نیز چندی پیش وب سایت مشابهی را برای این کار به راه انداخت و اگر بخواهیم این دو سرویس را با یکدیگر مقایسه کنیم، باید بگوییم الگوریتم های هوش مصنوعی هر دوی آنها تنها در صورتی عملکرد قابل قبولی خواهند داشت که تصویری استاندارد و بدون نشانه های گمراه کننده به آنها تحویل دهیم.

البته هیچکس انتظار ندارد AI بتواند سن افراد را در هر تصویری با دقت کامل حدس بزند، اما آمازون می گوید پلتفرم Rekognition برای توسعه دهندگانی که به سامانه های تشخیص اشیاء عمومی، نامگذاری و دیگر عملیات مشابه علاقه دارند، بسیار سودمند خواهد بود.

به عقیده «جف بار» از آمازون، تخمین بازه سنی افراد می تواند در «کاربردهای امنیت عمومی، آمارگیری های رسمی، یا جمع آوری مجموعه تصاویر خاص برای بازه زمانی مورد نظر» مورد استفاده قرار گیرد، ضمن اینکه می توان انتظار داشت با بهره گیری از روش های یادگیری عمیق شاهد ارتقاء قابل توجه در این سیستم و سرویس های مشابه آن باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • salemi
    salemi | ۲۴ بهمن ۱۳۹۵

    مال مایکروسافت واقعا چرته سن من 15 20 سال بیشتر نشون میده بیستا عکس امتحان کردم! سن دو نفر دیگه رو هم ازمایش کردم با 4 5 تا عکس مختلف حد اقل پنج سال بالاتر نشون میداد!!

مطالب پیشنهادی