ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

چگونه فرهنگ یادگیری را در محل کار ایجاد کنیم؟

برخی فکر می کنند با فارغ التحصیل شدن از دانشگاه، یادگیری تمام می شود. کسب و کارهایی که کارمندان آن در وقت خالی به مطالعه ی مربوط به کار می پردازند بسیار موفق تر از دیگران ...

لیلا حیدری
نوشته شده توسط لیلا حیدری | ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

برخی فکر می کنند با فارغ التحصیل شدن از دانشگاه، یادگیری تمام می شود. کسب و کارهایی که کارمندان آن در وقت خالی به مطالعه ی مربوط به کار می پردازند بسیار موفق تر از دیگران هستند.

فرهنگ یادگیری چیست؟

زمانی که کارمندان سازمانی وقت های خالی محل کارشان را به مطالعه بپردازند، نه تنها در نهایت منجر به موفقیت زودتر سازمان می شوند بلکه انسان های بهتری به جامعه تحویل داده می شود. هیچ کس نمی تواند با این حقیقت مخالفت کند که آموزش می تواند ذهن های ارزشمندی را تربیت کند.

تکنولوژی مدام در حال پیشرفت است و راه هایی ارئه می کند که نسبت به قبل ارزان تر هستند. از این رو اگر شرکتی آموزش های جدید را برای کارمندانش فراهم نکند هرگز نمی تواند با تغییرات جامعه همگام شده و از دیگران عقب می ماند.

اغلب کسانی که وارد کار می شوند دیگر انگیزه ای برای یادگیری ندارند مخصوصا آنهایی که به تازگی فارغ التحصیل شده اند. اگر شما نیز چنین کارمندانی دارید از راه های زیر می توانید کمک بگیرید:

  1. ایجاد سیستم مدیریت آموزش (LMS)

LMS نرم افزاری است که مدیریت، ثبت، گزارشات و ارائه ی آموزش آنلاین را برای مخاطب فراهم می کند. شرکت ها می توانند با نصب چنین نرم افزاری که مشابه آن در ایران نیز هست فرهنگ آموزش را در شرکت شان ایجاد کنند.

این گونه نرم افزارها به شما کمک می کند که محتوای لازم را در آن بارگذاری کرده و سپس با دسترسی به اینترنت به راحتی در اختیار کارمند گذاشته و در هر جایی که بخواهد می تواند درس های لازم را ببیند.

  1. آموزش مداوم

مداومت در هر کاری موثر است اما باید مراقب این امر باشید که از حد نگذرد. هر یک یا دو ماه یکبار می تواند فاصله ی زمانی خوبی برای آموزش باشد.

آموزش تکنولوژی های جدید یا استراتژی های مربوط به کار می تواند برای کارمندان مفید واقع شود.

برای این کار باید جلسات آموزش به طور مداوم و بدون تعطیلی با یک برنامه ی مشخص برگزار شوند.

  1. تشویق آموزش در منزل

انسان ها به شیوه های متفاوتی درس می گیرند. برخی در قالب تیم و برخی به طور مجزا. برای این منظور امکان یادگیری در منزل را نیز فراهم کنید تا بتوانید درصد بالاتری از بهره وری را بدست بیاورید.

از آنجایی که معمولا کارمندان بعد از ساعات کاری به کارهای خود شان می پردازند به احتمال زیاد آموزش در منزل را حتی اگر به آنها پولی بابت ساعت هایی که صرف می کنند داده شود، به تعویق خواهند انداخت. از این رو باید برای آنها جایزه ای قرار داد. مثلا به هر بخشی از شرکت که امتیاز بیشتری در آزمون کسب کند جایزه ای تعلق گیرد.

  1. تدریس به واسطه ی کارمندان

اگر تا به حال تدریس کرده باشید می دانید که بیشتر از دانش آموزان، خودتان یاد می گیرید. زیرا برای اینکه مورد تمسخر واقع نشوید یا وقت همه را تلف نکنید سعی می کنید تمام تلاش خود را برای ارائه ی درس بکنید، از این رو احاطه ی بیشتری به مطالب خواهید داشت.

برای هر بخش از یک نفر یا یک گروه درخواست کنید که هر چه از آن یاد گرفته اند را به دیگران بیاموزند. به یاد داشته باشید که آموزش کارمندان، سرمایه ی شرکت شما خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • نوروزی
    نوروزی | ۲۵ بهمن ۱۳۹۵

    میشه یه نرمافزار مناسب تو همین زمینه معرفی کنین. من واقعا واسه محل کارم بهش نیاز دارم

  • james james 12
    james james 12 | ۲۴ بهمن ۱۳۹۵

    سلام دیجیاتو مطالبت خیلییییی کم شده

مطالب پیشنهادی