ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دستاورد جدید محققین: باتری فوق العاده ارزان قیمت برای ذخیره سازی انرژی

محققین دانشگاه استنفورد به تازگی موفق شدند نوعی باتری بسیار ارزان قیمت را برای ذخیره سازی انرژی حاصل از منابع تجدیدپذیر ابداع نمایند. مهم ترین نکته در این دستاورد، استفاده از اوره به عنوان ترکیب ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

محققین دانشگاه استنفورد به تازگی موفق شدند نوعی باتری بسیار ارزان قیمت را برای ذخیره سازی انرژی حاصل از منابع تجدیدپذیر ابداع نمایند. مهم ترین نکته در این دستاورد، استفاده از اوره به عنوان ترکیب اصلی الکترولیت باتری است.

همان طور که می دانید اوره، ترکیبی فوق العاده فراوان در کره خاکیست که بیشتر به عنوان کود کشاورزی به کار می رود، و بکارگیری آن در نقش الکترولیت باتری می تواند تا 100 برابر کاهش هزینه را در پی داشته باشد.

پروفسور «هونگجی دای» و دکتر «مایکل آنجل» پژوهشگران اصلی این طرح علاوه بر اوره، از الکتروهای آلومینیومی و گرافیتی برای کاهش هرچه بیشتر هزینه ساخت این باتری استفاده کرده اند. محصول نهایی آنها می تواند مقدار قابل توجهی انرژی را برای استفاده در مواقع لزوم ذخیره نماید.

«دای» در رابطه با این دستاورد می گوید:

در واقع ما با استفاده از ارزان ترین و فراوان ترین مواد روی کره زمین [اوره، آلومینیوم، گرافیت] توانستیم یک باتری بسازیم که اتفاقاً عملکرد بسیار خوبی هم دارد.

این تیم تحقیقاتی قصد دارند در ادامه، فرایندهای شیمیایی باتری ابداعی را به گونه ای تنظیم کنند تا طول عمر آن را افزایش دهند. برای اینکه باتری قابلیت تولید انبوه و استفاده تجاری داشته باشد، باید حداقل 10 سال عمر کند. گفتنیست محصول کنونی آنها با هر بار پر شدن کامل به مدت 45 دقیقه شارژدهی کرده و 1500 سیکل شارژ/دشارژ را تحمل می نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی