ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ناسا و طراحی کاوشگری برای شناسایی نشانه های زندگی در قمر اروپا

ناسا در ماه ژوئن سال 2016، کمیسیونی متشکل از 21 دانشمند را تشکیل داد تا کاوشگری را برای بررسی اروپا (قمر مشتری) طراحی کرده و امکان انجام مأموریت ها توسط آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند. ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ | ۰۸:۳۰

ناسا در ماه ژوئن سال 2016، کمیسیونی متشکل از 21 دانشمند را تشکیل داد تا کاوشگری را برای بررسی اروپا (قمر مشتری) طراحی کرده و امکان انجام مأموریت ها توسط آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند. حال پس از گذشت 8 ماه محققان ارزیابی های خود را به اتمام رسانده و در قالب گزارشی ارائه کرده اند.

همانطور که در تصویر مشخص است، دانشمندان برای این منظور به سراغ یک فضاپیمای مکعب شکل با پاهای ظریف رفته اند تا به اهداف تعیین شده برای آن دست پیدا کنند؛ اهدافی که مهم ترین آنها بررسی نشانه های زندگی در گذشته و زمان حال خواهد بود.

محققان معتقد هستند که پوسته یخی قمر اروپا یک اقیانوس آب شور را در زیر خود پنهان کرده است. همچنین بر این باورند که اقیانوس مذکور در تماس با سطحی سنگی و سیلیکاتی است که منابع و انرژی مورد نیاز برای بقا را فراهم می کند.

مورد دیگری که در لیست اهداف در نظر گرفته شده برای کاوشگر به چشم می خورد، بررسی احتمال سکونت پذیر بودن قمر اروپا به وسیله آزمایش مواد غیر یخی موجود روی آن است. در آخر نیز کاوشگر وظیفه تحقیق و تجسس روی مشخصات و ویژگی های مواد سطحی و زیر سطحی را بر عهده خواهد داشت.

لازم به ذکر است که کاوشگر مورد اشاره جزئی از برنامه Multiple Flyby Mission است که برای پرتاب در دهه 2020 برنامه ریزی شده و پس از پروژه فضایی وایکینگ مربوط به دهه 1970، اولین مأموریت با تمرکز روی جستجوی نشانه های زندگی در دیگر قسمت های فضاست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی