ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نایب رئیس بخش نرم افزاری اپل: صنعت تکنولوژی در مقابل اخبار کذب مسئول است

«ادی کیو» نایب رئیس ارشد بخش نرم افزار کمپانی اپل اخیراً در جریان گفتگویی با رسانه ها در مورد انتشار گسترده اخبار کذب و تاثیرگذاری آنها در دنیای واقع ابراز نگرانی کرده و معتقد است ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۵:۴۵

«ادی کیو» نایب رئیس ارشد بخش نرم افزار کمپانی اپل اخیراً در جریان گفتگویی با رسانه ها در مورد انتشار گسترده اخبار کذب و تاثیرگذاری آنها در دنیای واقع ابراز نگرانی کرده و معتقد است همه اهالی صنعت تکنولوژی در این رابطه مسئول هستند.

بعد از کشمکش های فراوانی که پیرامون نشر اخبار دروغ در شبکه های اجتماعی و مرتبط با پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امسال آمریکا اتفاق افتاد، تمام توجه ها به منابع خبری کذب معطوف شده و بزرگان تکنولوژی سعی دارند به هر نحوی با آنها مقابله کنند.

درست چند روز بعد از آنکه «تیم کوک» مدیرعامل اپل بر مقابله با اخبار کذب تاکید کرد، کیو خودش و تقریباً همه شرکت های فعال در زمینه تکنولوژی را مسئول این قضایا می داند.

از انجایی که اغلب اخبار از طریق دستگاه های تکنولوژیک و سرویس های ارائه شده آنها منتشر می شوند، فکر می کنم همه ی ما در این مورد مسئولیت داریم. اطلاعات کذب در حال تخریب کردن ذهن و تفکر مردم هستند.

نگاهی به اپلیکیشن اخبار اپل بیاندازید؛ ما می خواهیم که در دسترس همگان قرار داشته باشد و از طرفی هم دوست داریم محتوای آن از منابعی موثق و قابل اتکا تامین شوند. ما به شدت روی گزینش اخبار و آنچه مهم قلمداد می شود حساس هستیم.

وقتی صحبت از واکنش کمپانی بزرگی مانند اپل به این مسئله می شود، کیو معتقد است در حال حاضر صنعت تکنولوژی پاسخ کاملی برای رفع و رجوع این مسائل را در اختیار ندارد اما همگی دست به دست هم در تلاش اند تا با آن مقابله کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی