ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نیکون تولید کامپکت های حرفه ای سری DL را پیش از عرضه به بازار متوقف کرد

تقریباً یک سال قبل نیکون از سه دوربین دیجیتال عضو خانواده DL رونمایی کرد، محصولاتی که می توانستند بازار بی رقیب کامپکت های 4K سونی به خصوص سری RX100 را به چالش بکشند، اما به ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

تقریباً یک سال قبل نیکون از سه دوربین دیجیتال عضو خانواده DL رونمایی کرد، محصولاتی که می توانستند بازار بی رقیب کامپکت های 4K سونی به خصوص سری RX100 را به چالش بکشند، اما به نظر می رسد کمپانی ژاپنی این توان را در خود نمی بیند، چون امروز اعلام کرد تولید سری محصولات DL را بدون فروش حتی یک دستگاه، متوقف ساخته.

سه دوربین مورد بحث با استفاده از حسگرهای تصویر 1 اینچی CX ساخته شدند که در مدل های Nikon 1 نیز به کار رفته اند. ویژگی های اصلی آنها تقریباً یکسان بوده اما از نظر قابلیت بزرگنمایی با یکدیگر تفاوت داشتند، ضمن اینکه قیمت این خانواده نیز زیر 1000 دلار تعیین شده بود.

دو مدل برجسته در این خانواده، DL18-50 و DL24-85 هستند که هرکدام از آنها با گشودگی دیافراگم متغیر f1.8-2.8، قابلیت ضبط ویدیوی 4K و عکسبرداری متوالی فوق سریع معرفی شدند (20 فریم بر ثانیه با فوکوس پیوسته، 60 فریم بر ثانیه بدون فوکوس پیوسته).

اواخر تابستان سال جاری، نیکون اعلام کرد مشکلات تولید مدارات واحد پردازش تصویر، عرضه این محصولات را تا مدت نامعلومی به تعویق انداخته، و پس از آن نیز صحبتی از رفع مشکلات به میان نیامد. اکنون ژاپنی ها می گویند احتمال سوددهی این محصولات با توجه به افت کلی بازار دوربین های کامپکت بسیار کم است و بنابراین چاره ای جز کنسل کردن پروژه نداشتند.

گفتنیست وداع زودهنگام با خانواده DL و رکود کامل فروش دوربین های سری 1 نیکون، آینده این کمپانی بزرگ را به محصولات DSLR پیوند می زند. نیکون نیز همچون کانن در بخش دوربین های میرورلس قادر به رقابت با سونی و فوجی فیلم نیست، ضمن اینکه امید اندکی به فروش موفقیت آمیز اکشن کم هایش دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ناصر
    ناصر | ۲۶ بهمن ۱۳۹۵

    حیف شد

مطالب پیشنهادی