ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پهپادهای حامل مسافر به ناوگان حمل و نقل دبی افزوده می شوند [تماشا کنید]

با وجود آتش نشان های مجهز به جت پک، مسابقات پهپادی میلیون دلاری و حتی برنامه هایی برای تأسیس هایپرلوپ، به نظر می رسد دبی مکان بدی برای تماشای فناوری های پیشرفته امروزی نباشد. در ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ | ۲۳:۱۵

با وجود آتش نشان های مجهز به جت پک، مسابقات پهپادی میلیون دلاری و حتی برنامه هایی برای تأسیس هایپرلوپ، به نظر می رسد دبی مکان بدی برای تماشای فناوری های پیشرفته امروزی نباشد. در آخرین تلاش اماراتی ها، سیستم حمل و نقل محلی از آزمایش و بررسی درون های تاکسی شخصی Ehang رونمایی کرده که به نظر می رسد در ماه جولای پروازهای واقعی و تجاری خود را انجام خواهند داد.

گفتنی است درون دارای سرنشین Ehang 184 نخستین بار در نمایشگاه CES به نمایش در آمد که بیشتر شبیه به یک هلیکوپتر خودران با سیستم رهیاب داخلی است که مسافران را بدون نیاز به خلبان به مقصد مورد نظرشان می رساند. کاربران از طریق موبایل می توانند یکی از پهپادهای مذکور را خبر کنند که قادر است تا 30 دقیقه پرواز کرده و باری با وزن حداکثر 100 کیلوگرم را تا مسافت 40 الی 50 کیلومتری حمل کند.

لازم به ذکر است کمپانی چینی در حال حاضر توافق نامه ای را با ایالت نوادا به امضا رسانده و پروازهای آزمایشی خود را در آنجا انجام می دهد و همچنین یک شرکت زیست فناوری نیز قصد دارد تا از پهپادهای مورد اشاره برای انتقال عضوهای پیوندی استفاده کند.

اما نکته قابل توجه این است که بر اساس اعلام سازمان راه ها و حمل و نقل دبی، احتمالاً امارات متحده عربی اولین مکان برای بهره برداری تجاری از درون های مورد بحث خواهد بود. سازمان مذکور اشاره کرده است که هم اکنون در حال تست پهپادهای برای حمل مسافرین بوده و از جولای 2017 به صورت رسمی وارد واگان حمل و نقل دبی می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • alex
    alex | ۲۷ بهمن ۱۳۹۵

    دبی هم دنبال قر و فره فقط از اسکنر بی مصرف عنبیه بگیر تا برج خلیفه !

  • mohamad seraj
    mohamad seraj | ۲۷ بهمن ۱۳۹۵

    افتضاه ترین یاختار شهری رو تهران الان داره که هر روزم شلوغ تر میشه و جا بره این کارا نیست

مطالب پیشنهادی