ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استفاده از چتر نجات، راهکار مورد نظر آمازون برای ارسال کالا توسط پهپاد

به نظر می رسد اهالی کمپانی آمازون از بروز و بررسی هیچ ایده خلاقانه و جدیدی دریغ نمی کنند و به طور جدی پروژه های توسعه پهپادهای حمل کننده کالا را در دست تحلیل دارند. بعد ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

به نظر می رسد اهالی کمپانی آمازون از بروز و بررسی هیچ ایده خلاقانه و جدیدی دریغ نمی کنند و به طور جدی پروژه های توسعه پهپادهای حمل کننده کالا را در دست تحلیل دارند.

بعد از آنکه اوایل ماه گذشته پتنتی از سوی این خرده فروشی بزرگ دیده شد که به نگهداری و ارسال محصولات به کمک کشتی های عظیم هوایی اشاره داشت، جدیدترین پتنت این شرکت تئوری جالبی را در زمینه حمل کالا با پهپاد ارائه می کند.

همانطور که به سادگی می توان حدس زد یکی از مسائل دشوار و محدودکننده بهره مندی از یک پهپاد، مصرف سوخت و عمر کوتاه باتری های آنها است؛ بیشترین میزان مصرف هم به هنگام فرود و صعود اتفاق می افتد.

بنابراین چاره مورد نظر آمازون برای نزدیک تر شدن رویکرد مورد نظرش، استفاده از چتر نجات است؛ به این صورت که پهپاد با حفظ ارتفاع مشخصی در محل مورد نظر قرار گرفته، با سنجش وزن کالا و وضعیت آب و هوا محموله را با چتر نجات به سطح زمین و دست مشتری می فرستد.

تلفیقی از دو پتنت اخیر آمازون را تصور کنید؛ حضور کشتی های عظیم هوایی در آسمان و پرواز پهپادها به ارتفاع پایین تر و ارسال کالا به کمک چتر نجات.

به نظر می رسد کمپانی تحت مدیریت جف بزوس با وجود اینکه به عنوان یک شرکت خلاق تکنولوژیک شناخته نمی شود، در زمینه توسعه راهکارهای جابجایی محموله با پهپاد پیشرو بوده و ایده های بسیار جالب توجهی در سر می پروراند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • | ۲۷ بهمن ۱۳۹۵

    حالا خوبه باد باشه کلا کالا بره یه جا دیگه آی ضربه بخوره آمازون ???

    • ramin
      ramin | ۲۸ بهمن ۱۳۹۵

      جهان سوم جاییه که به ناب ترین ایده های دنیا می خندیم!!!

مطالب پیشنهادی