ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عملکرد کم نظیر سامانه هوشمند خودران drive.ai در شب بارانی [تماشا کنید]

شاید در آینده ای نه چندان دور ماشین های خودران به یکی از اجزای عادی زندگیمان بدل شوند، اما فعلاً مشاهده خودرویی که بتواند به تنهایی از عهده شرایط آب و هوایی و ترافیکی مختلف برآید بسیار ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

شاید در آینده ای نه چندان دور ماشین های خودران به یکی از اجزای عادی زندگیمان بدل شوند، اما فعلاً مشاهده خودرویی که بتواند به تنهایی از عهده شرایط آب و هوایی و ترافیکی مختلف برآید بسیار هیجان انگیز است.

استارتاپ Drive.ai که در زمینه سامانه هوشمند خودران فعالیت می کند، به تازگی ویدیویی را منتشر کرده که عملکرد بسیار خوب فناوری اختصاصی آنها را حتی در شبی بارانی در خیابان های شلوغ مانتن ویو ایالت کالیفرنیا به تصویر می کشد.

این ویدیو از آن جهت اهمیت دارد که یکی از نخستین موارد آزمایش ماشین خودران در شرایط واقعی و وضعیت آب و هوایی نامطلوب به شمار می رود. سال گذشته کمپانی فورد عملکرد سیستم خودرانش را روی سطوح لغزنده و برفی در محیطی بسته و کنترل شده به نمایش گذاشت.

Drive.ai در وبلاگ رسمی خود می گوید رانندگی در شب و در زیر باران، دو مورد از وضعیت های معمول برای هر راننده به شمار می روند و «هرگونه فناوری خودران باید بتواند از عهده تمامی شرایط غیرقابل پیش بینی در وضعیت های مختلف رانندگی برآید، اما بسیاری از تکنولوژی های کنونی از این قابلیت بی بهره اند.»

این استارتاپ از فناوری «یادگیری عمیق» برای برنامه ریزی سامانه هوش مصنوعی خودران استفاده کرده و به جای تعیین دقیق وظایف سیستم قبل از اجرا، به راننده هوشمند اجازه می دهد تا خودش موارد مورد نیاز را بیاموزد. در نتیجه این AI با کسب تجربه بیشتر و رویارویی با شرایط متنوع، به مرور عملکرد خود را ارتقاء خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی