ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

کیا اسپرتیج 2017 با 40 میلیون تومان افزایش قیمت به بازار تهران رسید

نسل جدید کیا اسپورتیج که به دلیل طراحی متفاوتش در مقایسه با نسل قبلی بازخورد های بسیاری را روانه شرکت کیا و مخصوصا طراح آن پیتر شرایر کرده، سرانجام به صورت رسمی در نمایشگاه خودرو ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

نسل جدید کیا اسپورتیج که به دلیل طراحی متفاوتش در مقایسه با نسل قبلی بازخورد های بسیاری را روانه شرکت کیا و مخصوصا طراح آن پیتر شرایر کرده، سرانجام به صورت رسمی در نمایشگاه خودرو تهران توسط شرکت اطلس موتور به عنوان وارد کننده محصولات کیا به ایران رونمایی و قیمت گذاری شد.

اسپرتیج جدید پس از وقفه بسیار طولانی به نسبت عرضه جهانی این خودرو (در سال 2016) با تحویل 90 روز کاری تحویل خریدارن خواهد شد.

قیمت نهایی کیا اسپورتیج جدید 2017 در حدود 189 میلیون تومان خواهد بود که این رقم به نسبت نسل قبلی اسپرتیج، از افزایش قیمت حداقل 20 میلیون تومانی حکایت دارد.

نسل جدید اسپورتیج تنها در مدل 2.4 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 181 اسب بخار عرضه خواهد شد که تقریبا مشابه مدل قبلی است. جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد و به صورت دائمی قدرت را به هر چهارچرخ AWD می رساند.

کیا اسپورتیج را به سیستم های کمکی پایداری بسیاری همچون کنترل ایستاییی در سراشیبی و سربالایی و ESP مجهز کرده است.

از دیگر امکانات کیا اسپرتیج جدید می توان به دوربین دید عقب، چراغ های LED، سیستم ورود بدون کلید، تهویه مطبوع دوگانه، صفحه نمایش لمسی و 5 اینچی قرار داده شده در مرکز کنسول، اسپیکرهای JBL، گرمکن صندلی و فرمان، 6 ایربگ و....عرضه کرده است.

قیمت نهایی کیا اسپتریج جدید تا رونمایی این محصول در نمایشگاه مشخص نبود، اما در حال حاضر نسل جدید توسان ix35 هم همانند اسپورتیج با رقم های بالا در حال خرید و فروش است و در بازه قیمتی 180 تا 190 میلیون تومان عرضه می شود.

با توجه به این که قیمت جهانی این خودرو ها همانند مدل های نسل قبلی خود هستند، شاهد افزایش سود واسطه گران و فعالین بازار خودروهای وارداتی در روند قیمت گذاری نسل جدید اسپرتیج و توسان هستیم.

بنابراین ظاهرا مسئولان اطلس خودرو نیز تصمیم گرفتند تا با پیروی از بازار سیاه،  نسل تازه اسپرتیج را با قیمت عجیب 189 میلیون تومان راهی بازار کند و بدین ترتیب می توان گفت که اسپرتیج جدید عملا به رقیبی برای هیوندای سانتافه های دست دوم مبدل می شود.

پیش این قیمت گذاری، این احتمال نیز وجود داشت تا ظرف سال آینده در پی واردات انبوه توسان و اسپرتیج جدید شاهد تعدیل قیمت آن ها در بازار باشیم، اما حالا با قیمت رسمی و شرکتی 190 میلیونی کیا اسپرتیج 2017، این کور سوی امید نیز عملا از بین خواهد رفت.

در واقع علیرغم آنکه نسل جدید اسپرتیج در بازار جهانی با همان قیمت نسل گذشته روانه میدان شده است، افزایش نزدیک به 40 میلیون تومانی قیمت (نسبت به نسل قبلی) بسیار غیر منطقی به نظر می رسد و نشان از طمع زیاد شرکت های وارد کننده دارد.

مطالب مربوط به مقایسه اسپورتیج و توسان با مزدا CX-5، بررسی اسپرتیج جدید در تهران و بررسی کیا اسپریج نسل قبل را می توانید از اینجا مطالعه فرمایید.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • Vorya Hosseni
    Vorya Hosseni | ۱۹ اسفند ۱۳۹۵

    قیمت پایه اسپورتجLX بدون آپشن 23 هزار دلار تو آمریکای شمالی ( می تونید توی سایت کیا موتور ببینید) با قدرت خرید بالاتری که اونجا وجود داره و احتمالا هزینه های خدماتی بالاتری که نمایندگی ها می گیرن در مقایسه با شرکت وارد کننده ای ایرانی واقعا قیمت ناعادلانس. ولی در کل تقریبا همون سیاست دو برابر کردن قیمت خودروهای وارداتی برای حمایت تولید داخلی !

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی