ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسنپدراگون های میان رده اما قدرتمند کوالکام در راه هستند

با وجود اینکه این روزها همه جا سخن از اسنپدراگون 835 و تجهیز یا عدم تجهیز پرچمداران بعدی به آن است، کوالکام برنامه های ویژه ای برای سری چیپست های میان رده و اقتصادی اش ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

با وجود اینکه این روزها همه جا سخن از اسنپدراگون 835 و تجهیز یا عدم تجهیز پرچمداران بعدی به آن است، کوالکام برنامه های ویژه ای برای سری چیپست های میان رده و اقتصادی اش دارد. گفته می شود کمپانی مذکور مشغول توسعه دو چیپست اسنپدراگون 630 و 635 بوده و مدل 660 هم از مدتی پیش به عنوان SoC میان رده اما نیرومند کوالکام شناخته می شود.

اخیراً اطلاعاتی از سوی یکی از منابع منتشر شده که نشان می دهد اسنپدراگون 630 و 635 در واقع نسخه ای بهینه شده از مدل 625 هستند که شیائومی هم تصمیم به استفاده از آن در موبایل ردمی نوت 4X گرفته است.

بر اساس این خبر دو چیپ مجتمع مورد بحث از هشت هسته Cortex A53 برخوردار بوده و از آنجایی که اسنپدراگون 625 چیپستی بسیار کم مصرف، کم حرارت و پر بازده محسوب می شود، عملکردی به مراتب بهتر از مدل های پیشین خواهند داشت.

تا اینجای کار اطلاعات دیگری از چیپست های اسنپدراگون 630 و 635 در دست نیست اما با توجه با سابقه کوالکام می توان پشتیبانی از رم LPDDR3، شبکه LTE Cat7، فرکانس پردازشی بین 2.0 الی 2.2 گیگاهرتز و پردازشگر گرافیکی آدرنو 506 را برای آن متصور شد.

علاوه بر این گفته می شود اسنپدراگون 660 در حال حاضر بر اساس معماری 14 نانومتری سامسونگ در دست توسعه بوده و از پردازنده ای هشت هسته ای برخوردار است.

این پردازنده احتمالاً ترکیبی از کورتکس A73 و A53 بوده و با پشتیبانی از رم LPDDR4X، پردازشگر آدرنو 512 و شبکه LTE Cat10 توانایی های قابل توجهی ارائه می نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی