ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوآوی و توسعه دستیاری صوتی مخصوص بازار چین

بعد از ادغام دستیار صوتی الکسا در موبایل Huawei Mate 9، سومین تولیدکننده بزرگ موبایل های هوشمند حالا مشغول ساخت دستیار صوتی جدیدی است که اختصاصاً برای کشور چین تدارک دیده شده. وب سایت بلومبرگ ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

بعد از ادغام دستیار صوتی الکسا در موبایل Huawei Mate 9، سومین تولیدکننده بزرگ موبایل های هوشمند حالا مشغول ساخت دستیار صوتی جدیدی است که اختصاصاً برای کشور چین تدارک دیده شده. وب سایت بلومبرگ در گزارشی، جزییات تازه ای درباره روند توسعه این دستیار صوتی منتشر کرده اما هوآوی نیز از پیش نسبت به چنین برنامه ای خبر داده بود.

در جریان نمایشگاه CES ماه ژانویه، ریچارد یو، مدیر واحد موبایل هوآوی به برخی از اصحاب رسانه گفت که این کمپانی چینی در نظر دارد دستیار صوتی ویژه ای را برای بازار چین توسعه دهد. با این حال، هوآوی در کشورهای دیگر و به خصوص ایالات متحده، به همکاری با سایر کمپانی ها و استفاده از دستیارهای دیگر ادامه خواهد داد.

یو در بخشی از سخنان خود می گوید:

امروز، آمازون و گوگل از ما قدرتمندتر هستند؛ الکسا و دستیار گوگل بهتر هستند. چطور می توانیم با آنها رقابت کنیم؟

اگرچه سخنان یو اندکی مایوسانه به نظر می رسند، اما حقیقت امر آن است که دقیقاً نمی توان دستیار گوگل یا الکسا را با دستیار صوتی هوآوی مقایسه کرد؛ چرا که گوگل و آمازون دستیار دیجیتالی خود را در دسترس چینی ها قرار نداده اند. یو صرفاً سعی داشته از مجادله دوری کند؛ آن هم در زمانی که می داند کمپانی هوآوی، هنوز به قدرت لازم برای مقابله با سایر توسعه دهندگان دست نیافته است.

در عوض، این دستیار صوتی چینی قرار است از اکوسیستم اپلیکیشن ها، بازی ها و سرویس هایی که هوآوی برای بازار بومی چین به ارمغان آورده پشتیبانی کند و قطعاً از شانس زیادی برای موفقیت برخوردار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی