ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

نکات مهم در برگزاری دوره های آموزشی برای کارکنان

اخیرا مجله ی آموزش، هزینه ی سالانه ی آموزش کارمندان ایالات متحده را 70 میلیارد دلار تخمین زده است. شرکت های کوچک به طور متوسط به ازای آموزش هر کارمند 1105 دلار هزینه می کنند ...

لیلا حیدری
نوشته شده توسط لیلا حیدری | ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

اخیرا مجله ی آموزش، هزینه ی سالانه ی آموزش کارمندان ایالات متحده را 70 میلیارد دلار تخمین زده است. شرکت های کوچک به طور متوسط به ازای آموزش هر کارمند 1105 دلار هزینه می کنند که البته شامل مدت زمان دوره نمی شود. متاسفانه با اینکه شرکت ها به خوبی بر اهمیت آموزش و رشد استعداد کارمندان واقف هستند اما اغلب سودی کمتر از آنچه برای آموزش هزینه می کنند، عایدشان می شود.

قبل از اینکه منابع مالی را وقف دوره های آموزشی مدیران و نیروهای کاری تان کنید، لازم است این سوال ها را از خود بپرسید:

  • آیا کارمندان آماده آموزش هستند؟

قبل از اینکه پولی برای کارمند صرف شود باید از علاقمندی او مطمئن شوید. اگر او در کلاس حاضر نشود یا فعالیت نکند نشان دهنده ی بی علاقگی اوست. قبل از شروع دوره، از آنها بپرسید که آیا به موضوع مورد آموزش علاقمند هستند یا خیر.

در یک جمله: پول تان را برای یک کارمند بی علاقه هدر ندهید.

  • چگونه دوره ی آموزشی به کارمند و شرکت سود می رساند؟

قبل از اینکه دوره های آموزشی را برقرار کنید باید احساس نیازی به آن وجود داشته باشد. پس اول برای پیشرفت تان برنامه ریزی کنید سپس با توجه به نیازتان دوره های آموزشی لازم را تدارک ببینید.

دوره های آموزشی یا باید به منظور افزایش دانش نیروی کاری صورت گیرد یا آماده سازی کارمند برای موقعیت هایی که در آینده باید کسب کند و دیگر اینکه باید مرتبط با اهداف شرکت و کارمند باشند.

  • دوره های آموزش به چه نحوی باید برگزار شوند؟

نحوه ی آموزش بیشترین اثر را بر عملکرد کارمندان می گذارد و عوامل زیادی در آن موثرند.

مثلا به محض معرفی یک کتاب، برخی از کارمندان به سرعت آن را مطالعه می کنند درحالیکه برخی دیگر به دنبال صوت آن کتاب می گردند. از این رو قبل از برقراری دوره ی آموزشی باید نوع علاقمندی در نظر گرفته شود.

نیز یادگیری به مرور زمان ایجاد می شود. به همین دلیل اکثر شرکت ها فاصله ای میان دوره های آموزشی می گذارند تا تعالیم قبلی در کار و کارمند نهادینه شوند.

در نهایت ارزیابی آموزشی باید صورت گیرد تا نقص های پنهان، آشکار شوند و اقدامات لازم صورت گیرند.

  • چه زمانی نتایج آموزش باید به بار بنشینند؟

پاسخ این سوال برای روشن شدن نتیجه ی کار، مهم است. منحنی فراموشی ابینگهاوس نشان می دهد که اگر تعالیم، عملی نشوند بعد از چند روز مورد فراموشی واقع می شوند و باعث تلف شدن همه ی هزینه های صورت گرفته می شود.

اگر شما مدیر بخشی هستید باید بعد از اتمام دوره ی آموزشی به کارمندان خود سر بزنید و ببینید چه میزان از تعالیم داده شده را به کار گرفته اند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی