ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزیر ارتباطات: نرخ پهنای باند داخلی تا جای ممکن کاهش می یابد

وزیر ارتباطات با اشاره به سیاست های دولت مبنی بر افزایش تولید محتوا در داخل کشور و استفاده از ترافیک داخلی، از طرح کاهش نرخ پهنای باند سخن گفت. وی در این رابطه افزود: کاهش ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۶:۴۵

وزیر ارتباطات با اشاره به سیاست های دولت مبنی بر افزایش تولید محتوا در داخل کشور و استفاده از ترافیک داخلی، از طرح کاهش نرخ پهنای باند سخن گفت. وی در این رابطه افزود:

کاهش نرخ پهنای باند برای اپراتورهای ارتباطی داخل کشور خواهد بود تا میزان هزینه ای که برای ترافیک ارتباطات در شبکه ملی اطلاعات پرداخت می کنند، نسبت به ترافیک بین المللی متفاوت باشد.

واعظی اظهار داشت این طرح در کمیسیون تنظیم مقررات در دست بررسی است، و با توجه به آن می توان نرخ پهنای باند را تا 20 درصد کاهش داد. او همچنین به کاهش تعرفه دسترسی کاربران به محتوای داخلی اشاره کرد و گفت:

بر اساس سیاست های تعیین شده، تعرفه را به نصف قیمت ارتباطات بین الملل کاهش دادیم و نظرمان این است که اگر زمینه فراهم باشد، باز هم کاهش قیمت خواهیم داشت.

جالب اینجاست که چندی پیش معاون وزیر ارتباطات از کاهش تعرفه پهنای باند داخلی برای اپراتورها تا یک دهم ترافیک بین الملل سخن گفته بود، که با صحبت های امروز دکتر واعظی در تناقض است. همچنین با توجه به وعده کاهش 50 درصدی قیمت ترافیک داخلی برای کاربران از دوشنبه هفته قبل، هنوز هیچ نشانه ای از اجرای طرح فوق دیده نمی شود.

گفتنیست وزیر ارتباطات در صفحه اینستاگرام شخصی خود به شکایت کاربران در مورد اتمام زودهنگام بسته های اینترنتی پاسخ گفت و اعلام کرد با توجه به درخواست های مکرر، کمیته ویژه ای برای بررسی «حجم خوری» یا «گیگ خوری» از سوی اپراتورها تشکیل شده. وی همچنین کاربران را به اعلام دقیق مشکلات خود از طریق سامانه 195 ترغیب نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • AliRezaUnique
    AliRezaUnique | ۱ اسفند ۱۳۹۵

    انقدر وعده های دروغ دادن این مسئولین الان هیچکس باور نمیکنه

  • Saeidm1371
    Saeidm1371 | ۱ اسفند ۱۳۹۵

    بابا این 195 هم الکیه. من ADSL مخابرات چ و ب استفاده میکنم یه 10 روزی هست که از ساعت ۱ شب سرعت دانلود از 400kb به 60kb میرسه. شکایت که کردم میگه "با سلام پهناي باند خريداري شده در ساعات روزانه مي باشد و پهناي باند و ترافيك شبانه بعنوان هديه رايگان ميباشد و از شرايط قرار داد روزانه تبعيت نميكند". درصورتیکه اینترنت شبانه من از ساعت 2 شرو میشه...
    نمیدونم اینو چطور بهشون بفهمونم?

  • _78
    _78 | ۱ اسفند ۱۳۹۵

    بنظرم این میتونه اول راه باشه،بازم خوبه بلاخره بایداز یه جایی شروع کرد که غیراین امکان پذیرنیس

  • ooghry
    ooghry | ۳۰ بهمن ۱۳۹۵

    حواستون باشه که منظور ایشون از اینترنت داخلی شاید فقط سایت های خاص باشه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی