معرفی بازی Chezz؛ بی قانونی های قانونمند

Chezz به نوعی نتیجه موفقیت های فراوان Really Bad Chess است. Zach Gage با تغییرات روی قوانین شطرنجی که همه ما می شناسیم، نه فقط با تجربه ها بلکه کسانی هم که خیلی به این ورزش علاقه نشان نمی دادند را شیفته ساخته خود نمود و حالا استودیوی QuickByte Games با Chezz می خواهد همین راه را ادامه دهد. عنوانی که به هیچوجه یک تقلید از Really Bad Chess نبوده و حتی از دیدگاه کانسپت اولیه، می تواند از آن پیش بیافتد.

اما آیا «پرداخت به ایده ها» هم به خوبی Really Bad Chess بوده است؟ پیش از جواب به این پرسش، بیایید ابتدا نگاهی به مکانیزم های گیم پلی ساخته QuickByte Games بیاندازیم. قوانین پایه Chezz تقریبا مشابه دنیای واقعی بوده و همانند آن، دو بازیکن ها باید به رقابت با هم بروند؛ با این تفاوت که جای حرکت های نوبتی شاهد یک گیم پلی Real Time هستیم.

Chezz دو بخش Online و Adventure داشته که یکی از آن ها قابلیت رقابت با هوش مصنوعی را فراهم نموده و با آن قسمت هم می توانید طعم مسابقه با بقیه بازیکن ها را بچشید.

همانگونه که احتمالا می دانید، هنگام انجام این ورزش ابتدا شما یکی از مهره ها را تکان داده و سپس نوبت به حریف می رسد. این روند هم تا کیش و مات ادامه می یابد. QuickByte Games طی حرکتی کاملا هوشمندانه این قاعده نسبتا خسته کننده [برای بعضی ها] را حذف نموده و به کمک المان سرعت، توانسته یک تجربه استثنایی به بازیکن ها هدیه بدهد. خوب این که الان گفتیم یعنی چه؟

مسابقات Chezz همزمان [Real Time] هستند؛ همان وقتی که شما مهره ها را جا به جا می کنید، رقیب هم حرکت هایش را انجام می دهد. اینجا توسعه دهنده برای جذابیت عنوانش از ایده « ثانیه ها» کمک گرفته و اتفاقا بزرگترین محدودیت شما همین است. بعد از حرکت یکی از مهره ها، برای جا به جایی همان مهره باید چند ثانیه [بسته به آزادی عملی که هنگام حرکت دارند] دست نگه دارید.

اسکرین شات های بالا را ببینید؛ روی بعضی مهره ها ثانیه شمارهایی است. این ها نقش حرف هایی که گفتیم را ایفا می کنند. همانگونه که توضیحات نشان می دهند، ایده های Chezz واقعا ناب هستند و مطمئن باشید همین ها برای داشتن یک تجربه سرگرم کننده از ساخته QuickByte Games کافی هستند ولی متاسفانه توسعه دهنده به خوبی نتوانسته آن ها را روی عنوانش پیاده کند.

حالت های مختلف گیم پلی موجب شده اند تا بخش Adventure بازی خیلی کم، رنگ خسته کنندگی به خودش گرفته و تمام مرحله ها یک چالش متفاوت برای بازیکن ها باشند.

تقریبا تمام بخش ها، آن «بالانسی» که باید ببینیم را ندارند. به عنوان نمونه هوش مصنوعی کاملا نوسانی بوده و شاید بعضی اوقات شما را به چالش می کشد اما گاهی وقت ها با حرکت های احمقانه، لبخند را روی لب هایتان می نشانند. جدا از آن، قسمت ارتقا مهره ها هم چندان جالب نیست. چون با وجود سیستم عجیب انتخاب بازیکن ها برای بخش آنلاین، کسانی که پرداخت درون برنامه انجام داده اند چندین قدم جلو خواهند بود.

البته تمام این مشکلات به سادگی از بین رفته و با توجه به گفته های QuickByte Games، آن ها با آپدیت های بعدی نقطه ضعف های ساخته خود را خواهند پوشاند. اما با تمام این کاستی ها، برای آنکه Chezz یک تجربه متفاوت بوده و دارندگان دیوایس های اندرویدی هم قابلیت تجربه اپلیکیشن محبوب Really Bad Chess را ندارند، پیشنهاد می کنیم ساخته QuickByte Games را از دست ندهید.

Chezz
  • Chezz
  • قیمت: رایگان
  • سازنده: QuickByte Games
  • سیستم عامل: iOS و اندروید
  • حجم: 195 / 40 مگابایت

مطالب مرتبط

معرفی بازی Mr Jump؛ روایتی متفاوت از سوپر ماریو ران

احتمالا با مواجه به جمله «روایتی متفاوت از سوپر ماریو ران» حدس زده اید که Mr Jump عنوانی الهام گرفته از ساخته معروف ژاپنی ها بوده و توسعه دهنده می خواهد همانند بعضی سازندگان، از هیاهوی به راه افتاده استفاده نماید. یا ممکن است با تماشای اسکرین شات ها یاد عناوین مشابه که اتفاقا طی... ادامه مطلب

معرفی بازی Whack the Boss؛ خیزش اژدهای درون

سوژه انجام رفتارهای خشونت آمیز روی مدیران، معلم ها و نمونه های مشابه این روزها بسیار داغ شده است. طبیعی هم به نظر می رسد، تصور داشتن تجربه ای عجیب و غریب در بعضی بازی های موبایل می تواند کاربران زیادی را به سمت یک بازی جلب کند. چاره ای هم نیست، وقتی خلاقیت در عناوین... ادامه مطلب

معرفی بازی دلاور؛ پیش به سوی آزادی

به نظر می رسد سندرم بازی های تابستانی این بار با شمایل دیگری به بازار داخلی هم سرایت کرده است. اگر از مخاطب های صنعت گیمینگ باشید، حتما می دانید سه ماه تابستان عناوین بزرگی به انتشار نرسیده و بازیکن ها بیشتر وقت خود را با بازی های قدیمی یا مستقل می گذرند. تقریبا چنین... ادامه مطلب

معرفی بازی Lanota؛ جریان موسیقی

انتخاب عنوان امروز واقعا کار دشواری بود. تمام گزینه های روی میز لیاقت معرفی را داشتند. با این وجود از همان ابتدا می دانستیم به Lanota خواهیم پرداخت. چون ساخته Noxy Games تجربه ای را به وجود آورد که مدت ها به انتظارش نشسته بودیم. فکر کنیم آخرین بار با Lost in Harmony و VOEZ... ادامه مطلب

معرفی بازی Shadow Racer؛ کامل ترین عنوان ریسینگ ایرانی

با وجود پیشرفت نسبی اپلیکیشن های ایرانی، اگر نگاهی به عناوین اسمارت فون ها بیاندازیم میبینیم که بیشتر استودیوها برای ساخت بازی های اتوموبیل رانی رو به «درگ ریسینگ» آورده اند. نمی گوییم این سبک جذاب نیست؛ اتفاقا به خاطر المان های بخش شخصی سازی عناوین درگ ریسینگ، بازیکن ها می توانند دست به ساخت... ادامه مطلب

بررسی قسمت پنجم بازی حریم؛ فرار از زندان

پس از پایان اپیزود پنجم حریم، پرسش عجیبی از خود کردیم؛ آیا این عنوان ادامه همان قسمت های قبلی است؟ بیایید با هم رو راست باشیم، اپیزودهای ابتدایی حریم هیچگاه نمی توانستند یکی از بهترین بازی های ماجراجویی داخلی لقب بگیرند. چون با مشکلات گوناگونی دست و پنجه نرم می کردند. از طراحی نه چندان... ادامه مطلب

نظرات ۰

وارد شوید

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود
x