ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شکایت آلفابت از اوبر برای دزدی اطلاعات Waymo
تکنولوژی

آلفابت از اوبر بابت سرقت اطلاعات طراحی خودروهای بدون راننده اش شکایت کرد

کمپانی «ویمو» (Waymo) به عنوان زیرشاخه خودروهای بدون راننده هولدینگ آلفابت به تازگی از یکی از استارت آپ های زیر مجموعه شرکت اوبر شکایت کرده است. بر اساس این شکایت، تعداد قابل توجهی از فایل ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۶ اسفند ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

کمپانی «ویمو» (Waymo) به عنوان زیرشاخه خودروهای بدون راننده هولدینگ آلفابت به تازگی از یکی از استارت آپ های زیر مجموعه شرکت اوبر شکایت کرده است. بر اساس این شکایت، تعداد قابل توجهی از فایل های محرمانه طراحی این کمپانی، بدون مجوز از سرورهای ویمو دانلود شده است.

در میانه های سال ۲۰۱۶ بود که کمپانی اشتراک تاکسی اوبر اقدام به تصاحب یک استارت آپ با نام Otto کرد. این استارت آپ که توسط عده ای از متخصصین سابق گوگل تاسیس شده، به دنبال توسعه یک سامانه خودران برای کامیون ها است.

در بیانه ویمو به این مناسبت آمده:

«ما حدود شش هفته پیش دریافتیم که کارمند سابق ما، «آنتونی لواندوفسکی» (Anthony Levandowski) بیش از ۱۴۰۰ فایل محرمانه مربوط به طراحی سخت افزارهای سامانه هوشمند LiDAR را به صورت غیر مجاز دانلود کرده است.»

ویمو مدعی است که سامانه تشخیصی سه بعدی  LiDAR هسته مرکزی تکنولوژی خودران این شرکت به حساب می آید و استفاده نامجاز از اطلاعات سرقت شده ضرری بزرگ را به کسب و کار این کمپانی وارد می سازد. آنها حجم اطلاعات به سرقت رفته را حدود ۹.۷ گیگابایت اعلام کرده اند.

البته شکایت زیرشاخه آلفابت به شخص لواندوفسکی محدود نمی شود و شامل چندین متخصص دیگری که از این شرکت جدا شده و به Otto پیوسته اند نیز می شود.

لازم به یادآوری است که لواندوفسکی کار خود را با تاسیس استارت آپ «501 Systems» (فعال در زمینه سیستم هوشمند هدایت خودرو) آغاز نمود. مدتی بعد گوگل این استارت آپ را خریداری نمود. اما چند سال بعد این فرد از شرکت گوگل جدا و به همراه «لیور رون» (Lior Ron) مدیر اسبق سرویس گوگل مپ، استارت آپ Otto را راه اندازی کرد. اوبر میانه های سال قبل این استارت آپ را به مبلغ ۶۸۰ میلیون دلار از آن خود کرد.

آلفابت معتقد است مدیران ارشد Otto از بابت دزدی اطلاعات رادار  LiDAR بیش از ۵۰۰ میلیون دلار به جیب زده اند، اما کمپانی اوبر در پاسخ، اتهامات وارده را نفی کرده و گفته است که به طور جدی از حقانیت کارمندان خود دفاع خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mohamad_amin
    mohamad_amin | ۶ اسفند ۱۳۹۵

    لطفا ایمیل job@digiato را چک کنید . ایمیل همکاری دورکار فرستادم. متشکرم

مطالب پیشنهادی