ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موبایل های Moto G5 و G5 Plus معرفی شدند؛ بدنه فلزی و قیمت مقرون به صرفه

لنوو، کمپانی مادر موتورولا به تازگی از دو موبایل Moto G5 و Moto G5 Plus رونمایی به عمل آورده که هر دو به صورت پیش فرض از اندروید 7.0 نوقا بهره مند بوده و قرار ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۸ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۹:۲۴

لنوو، کمپانی مادر موتورولا به تازگی از دو موبایل Moto G5 و Moto G5 Plus رونمایی به عمل آورده که هر دو به صورت پیش فرض از اندروید 7.0 نوقا بهره مند بوده و قرار است در ماه مارس به بازار عرضه شوند. سری G همواره جرو پرفروش ترین برندهای موتورولا بوده و به صورت سنتی، همواره مشخصات بسیار خوبی را با قیمتی مناسب در اختیار کاربران قرار می دادند.

بدنه پشتی آلومینیومی، مشخصه ای است که زودتر از هرچیز دیگر توجه را به خانواده G5 جلب می کند. در همین حال، موبایل G5 به نمایشگر 5 اینچی از نوع LCD مجهز شده و مدل پلاس، با نمایشگر 5.2 اینچی به دست مشتریان می رسد؛ گفتنی است که هر دو پنل از رزولوشن Full HD 1080p  پشتیبانی می کنند.

مشخصات سخت افزاری دو دستگاه، سازگاری زیادی با شایعات پیشین دارد. مدل معمولی جی 5، به چیپست اسنپدراگون 430 مجهز شده و مدل پلاس از اسنپدراگون 625 به عنوان قلب تپنده بهره می برد؛ چیپستی که عملکردی عالی از نظر پرفورمنس و عمر باتری در موتو زی پلی از خود به جای گذاشته بود.

دوربین G5، سیستمی 13 مگاپیکسلی با گشودگی دهانه لنز f/2.0 است که از فوکوس خودکار تشخیص فاز بهره می برد و دوربین جی 5 پلاس، با سنسور 12 مگاپیکسلی و گشودگی دهانه لنز f/1.7 و پیکسل های فوکوس دوگانه، اندکی بهتر از برادر کوچکتر خود ظاهر می شود. ضمناً دوربین مدل پلاس قادر به ضبط ویدیوهای 4K نیز هست اما این قابلیت در مدل معمولی، به ویدیوهای Full HD محدود شده. ضمناً تصاویر سلفی در هر دو موبایل، با دوربین 5 مگاپیکسلی ثبت می شود.

در حالی که حافظه داخلی موبایل G5 بسته به ناحیه ای که موبایل را در آن خریداری می کنید، می تواند بین 16 یا 32 گیگابایت متغیر باشد، جی 5 پلاس در دو مدل با دو ظرفیت حافظه 32 و 64 گیگابایت عرضه می شود و پشتیبانی از کارت های مایکرو SD هم مهیا شده. گفتنی است که حافظه رم هم بسته به بازار کشورهای مختلف، می تواند بین 2 و 4 گیگابایت متغیر باشد.

گذشته از این مشخصات تحسین برانگیز، دو دستگاه جی 5 و جی 5 پلاس به ترتیب به باتری قابل تعویض 2800 و 3000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده اند و به صورت پیش فرض، به همراه اندروید 7.0 نوقا به دست مشتریان خواهند رسید.

این دو موبایل قرار است در تاریخ نامعلومی از ماه مارس (اسفند یا فروردین) در دو رنگ طلایی و خاکستری به بازار عرضه شوند. قیمت گذاری، تا حد زیادی به مشخصات سخت افزاری وابستگی دارد اما جی 5 با قیمت پایه 199 یورو (2 گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی) و مدل پلاس با قیمت پایه 229 دلار (با دو گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی) به دست مشتریان خواهند رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • | ۸ اسفند ۱۳۹۵

    یا حضرت حاشیه

  • younes nejati
    younes nejati | ۸ اسفند ۱۳۹۵

    مدل پلاس خیلی مشخصات خوبی داره

مطالب پیشنهادی