ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گلکسی بوک 10 و گلکسی بوک 12 از سوی سامسونگ معرفی شد؛ رقیب تازه برای سرفس مایکروسافت

سال گذشته، سامسونگ با معرفی Galaxy TabPro S، ایده های بسیاری از سری محصولات سرفس مایکروسافت وام گرفت و در تبلت مجهز به ویندوز 10 خود گنجاند. حالا این کمپانی دو تبلت دیگر عرضه کرده ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۸ اسفند ۱۳۹۵ | ۲۱:۵۱

سال گذشته، سامسونگ با معرفی Galaxy TabPro S، ایده های بسیاری از سری محصولات سرفس مایکروسافت وام گرفت و در تبلت مجهز به ویندوز 10 خود گنجاند. حالا این کمپانی دو تبلت دیگر عرضه کرده که حتی بیش از پیش به قابلیت های سرفس اتکا کرده اند.

گلکسی بوک 10 و گلکسی بوک 12 هر دو ویندوز 10 را اجرا می کنند و همراه با کیس های کیبورد و قلم عرضه می شوند. هر دو بدنه ای باریک و آلومینیومی دارند و در دو مدل وای فای و ال تی ای عرضه می شوند.

بوک 10 نمایشگری 10.6 اینچی با ال سی دی 1920 در 1280 دارد و پردازنده Core m3 را درون خود گنجانده در حالی که بوک 12 یک نمایشگر Super AMOLED HDR دوازده اینچی و پردازنده بدون فن Core i5 اینتل را دارد.

بدون هیچ شک و شبهه ای، بوک 12 دستگاه بهتری نسبت به مدل دیگر است، چرا که دوربین بهتر را هم در کنار پردازنده سریع تر قرار داده. هر دو دستگاه از یو اس بی مدل سی بهره برده و تا 10 ساعت هم عمر باتری دارند که به لطف قابلیت شارژ سریع، خیلی زود شارژ می شوند.

سامسونگ کیبورد دستگاه را نسبت به مدل سال پیش بهبود بخشیده و فاصله بین کلیدها بهتر از قبل شده و همچنین حالا شاهد نور پس زمینه کیبورد هم هستیم. ترک پد هم نسبت به TabPro S، پنجاه درصد بزرگ تر شده است.

S Pen که همراه با همه تبلت ها عرضه می شود، قادر به شناسایی 4000 سطح فشار مختلف وارده است. نوک این قلم 0.7 میلی متر ضخامت دارد و هیچ وقت هم نیاز به شارژ شدن ندارد. از آن می توان برای نوت برداشتن، نقاشی کشیدن یا عکسبرداری استفاده کرد.

متاسفانه هیچ جایگاهی برای S Pen، زمانی که از آن استفاده نمی کنید وجود ندارد و مثل یک قلم معمولی باید در جیب یا جایگاهی مخصوص قرارش دهید. همین مسئله ممکن است گم شدن آن ها را سرعت بخشد.

بدون شک، نمایشگر Super AMOLED HDR بوک 12 هم بسیار قدرتمند و توانا بوده و می تواند هر شخصی را شگفت زده کند. با وجود پردازنده ای توانا و 8 گیگابایت رم، پرفورمنس دستگاه هم خیلی خوب به نظر می رسد.

سامسونگ هنوز نگفته که این دو مدل دستگاه در چه تاریخی معرفی می شوند و در مورد قیمت آن ها نیز حرفی به میان نیامده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۹ اسفند ۱۳۹۵

    عمرا رقیب سرفیس بشه

  • زد سام
    زد سام | ۹ اسفند ۱۳۹۵

    رقيب خيالي سورفيس.شما برو ببين چندتا لپتاپ سامسونگ ميخرن كه بيان بوكشو بخرن؟????

  • محمد
    محمد | ۸ اسفند ۱۳۹۵

    اینه
    لذت بردم
    خداییش عجب گجت هایی معرفی کرده همه عالی تر از خوووووب ????

مطالب پیشنهادی