ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با جزئیات دوربین جدید سونی اکسپریا XZ Premium آشنا شوید

سونی در موبایل های پرچمدار اکسپریا XZs و XZ Premium از دوربین جدیدی استفاده کرده که به نظر می رسد در نوع خود قابل تحسین است؛ دوربینی 19 مگاپیکسلی با قابلیت ثبت ویدیوهای 4K. دوربین جدید ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۹ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۶:۴۵

سونی در موبایل های پرچمدار اکسپریا XZs و XZ Premium از دوربین جدیدی استفاده کرده که به نظر می رسد در نوع خود قابل تحسین است؛ دوربینی 19 مگاپیکسلی با قابلیت ثبت ویدیوهای 4K.

دوربین جدید که از یک سنسور جدید IMX300 بهره می برد شامل حسگر رنگ RGB، سنسور تشخیص فاصله و فوکوس خودکار تشخیص فازی است. گفتنی است حسگر رنگ RGB به دوربین کمک می کند تا تصاویر بهتر و دقیق تری را ثبت کند. از طرف دیگر سنسور تشخیص فاصله نیز به تولید افکت هایی نظیر بوکه کمک می کند. در اینجا صحبت از بوکه شد و باید عنوان کرد لنز دوربین دارای گشودگی دیافراگم f/2.0 است.

نکته قابل توجه دیگر این است که سونی از یک سنسور سه لایه ای استفاده کرده که به گفته شرکت برای نخستین بار در تلفن های همراه استفاده شده است. علاوه بر آن می بایست به نرخ انتقال اطلاعات 25Gbps از سنسور به حافظه اشاره کرد که در نوع خود بی نظیر بوده و سونی آن را «موشن آی سنسور» نامیده است.

گفتنی است سونی دوربین جدید خود را به یک شاتر پر سرعت ضد اعوجاج مجهز کرده که از ثبت تصاویر دارای شکم جلوگیری می کند مخصوصاً زمانی که جسم مورد نظر در حال حرکت است. این قابلیت جدید به همراه «موشن آی سنسور» به پرچمداران ژاپنی ها این امکان را می دهد تا با سرعت بسیار بیشتری عکسبرداری کنند.

لازم به ذکر است دوربین جدید در هر دو اسمارت فون اکسپریا XZs و XZ Premium مورد استفاده قرار گرفته و با وجود آنکه تعداد پیکسل های آن نسبت به گذشته کمتر است اما در کل برتری هایی را نسبت به نسل پیشین خود خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • محمد
    محمد | ۱۰ اسفند ۱۳۹۵

    خخخخخخ ترکیدم از خنده ????????

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی