ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

چگونه بر ترس تان غلبه کنید و کارآفرین شوید؟

همیشه همه ی افراد قادر به تحقق بخشیدن به رویاهای شان نیستند. در نتیجه در موقعیت هایی مشغول به کار می شوند که مورد رضایت شان نیست. گاهی نیز از رها کردن موقعیت فعلی کارشان ...

لیلا حیدری
نوشته شده توسط لیلا حیدری | ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

همیشه همه ی افراد قادر به تحقق بخشیدن به رویاهای شان نیستند. در نتیجه در موقعیت هایی مشغول به کار می شوند که مورد رضایت شان نیست. گاهی نیز از رها کردن موقعیت فعلی کارشان هراس دارند. اگر شما نیز چنین هستید دیجیاتو چندین راه برای غلبه بر ترس تان پیشنهاد می کند:

  • غلبه بر ترس از شکست

بدترین ترسی که ممکن است برای کسی پیش بیاید، ترس از شکست است. برای غلبه کردن بر این ترس کسب و کار خودتان را هم راستا با کار تمام وقتی که دارید به راه بیاندازید و تا زمانی که درآمد حاصل از کسب و کارتان به میزان 70٪ کار روزانه تان نشده استعفا ندهید. برای رسیدگی به کسب و کار خود از زمان های خالی تان استفاده کنید.

  • احساساتی نشدن نسبت به کار

تمایل انسان به این است که به کاری که می کند علاقه مند شود. اما نباید چنین باشید زیرا در صورت شکست خوردن ممکن است ضربه ی روحی جدی بخورید. کارتان را با جدیت دنبال کنید اما در مورد آن احساساتی نشوید چرا که ممکن است شما را در تصمیم گیری ها به خطا ببرد.

  • نداشتن شک به خود

شاید فکر کنید که کارآفرین باهوشی نخواهید بود اما سخت در اشتباهید چرا که این فکر ناشی از اعتماد به نفس پایین تان است. اگر به خود شک داشته باشید قطعا شکست بر سر راه، به انتظارتان می نشیند. هیچ ترسی از استعفا دادن نداشته باشید. فقط باید ذهن تان را دوباره برنامه ریزی کنید و به دنبال تحقق بخشیدن به رویاهای تان بروید.

  • نگاه کردن به ترس از منظری دیگر

در جامعه ی امروز، کارآفرینان را افراد عجیب غریبی می دانند، زیرا ذهن همه طوری طراحی شده که دانش آموز باید درس بخواند، به دانشگاه برود و نهایتا یک شغل پایدار و قابل اعتمادی انتخاب کند که هم او را بیمه کند هم مزایای دیگر داشته باشد. درحالیکه کارآفرینی مزایایی فراتر از اینها دارد و همیشه به این گونه نیست که به سرعت بعد از فارغ التحصیلی به فرد، کار پیشنهاد شود. پس بر ترس تان غلبه کنید.

  • قرار دادن مهلت های زمانی

مشاهده شده افرادی که مهلت های زمانی تعیین می کنند، بهتر از دیگران به اهداف شان می رسند. با این کار به جای اینکه نگران چگونگی پیش روی اتفاقات باشید، بیشتر به فکر انجام دادن کارها در مهلت های زمانی مشخص شده خواهید بود.

  • برقراری ارتباط با افراد موفق

با کارآفرینان موفق در ارتباط باشید. اگر آنها توانسته اند در زمینه ی کاری شما موفق شوند، شما نیز می توانید.

با در نظر گرفتن موارد بالا بدون ترس و اضطراب از کارتان بیرون بیایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی