ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قابلیت Xperia Smart Stamina در موبایل های جدید سونی به چه معناست؟

سونی در جریان کنگره جهانی موبایل در شهر بارسلون از چند تلفن همراه جدید رونمایی کرد که در میان آنها، اکسپریا XZ Premium با نمایشگر 4K HDR و سخت افزار برجسته، مورد توجه گسترده قرار ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۹:۴۵

سونی در جریان کنگره جهانی موبایل در شهر بارسلون از چند تلفن همراه جدید رونمایی کرد که در میان آنها، اکسپریا XZ Premium با نمایشگر 4K HDR و سخت افزار برجسته، مورد توجه گسترده قرار گرفت. این دستگاه در واقع جایگزین نخستین اسمارت فون مجهز به صفحه نمایش 4K یعنی اکسپریا Z5 Premium به شمار می رود.

با وجود سخت افزار قوی و طراحی زیبا، بسیاری از کاربران نسبت به عملکرد باتری آن نگران هستند، چون اکسپریا XZ Premium از باتری 3230 میلی آمپر ساعتی برخوردار است که در مقایسه با مدل پریمیوم قبلی، 200 میلی آمپر ساعت کاهش یافته.

با این حال، سونی وعده می دهد که قابلیت جدید «Smart Stamina» می تواند عملکرد باتری بسیار خوبی را برای این پرچمدار به ارمغان بیاورد. این ویژگی در واقع نمونه توسعه یافته از حالت ذخیره سازی مصرف انرژی Stamina است که حدود 4 سال قبل برای نخستین بار معرفی شد، یعنی پیش از آنکه گوگل قابلیت های کاهش مصرف Project Volta یا Doze Mode را در اندروید پیاده سازی نماید.

حالت Stamina در موبایل های سونی با محدود کردن فرایندهای پس زمینه و مصرف داده در زمانی که دستگاه در حالت استندبای است، دوام باتری این محصولات را به دو روز می رساند. با این حال با معرفی اندروید 6 مارشمالو همراه Doze و سیستم Power Saving داخلی، سونی فناوری اختصاصی خود را کنار گذاشت.

حال در اندروید 7.0 و به خاطر درخواست مکرر کاربران، سونی بار دیگر این قابلیت کاربردی را به موبایل هایش آورده، که بسیار بهتر از قبل عمل می کند. در واقع این سرویس هماهنگی کاملی با ویژگی های کاهش مصرف داخلی اندروید دارد و هیچکدام از آنها در عملکرد دیگری اختلال ایجاد نخواهند کرد.

Stamina سه گزینه دارد. یکی از آنها کارآیی دستگاه را در اولویت قرار می دهد، دیگری بدون کاهش چشمگیر کارآیی به افزایش شارژدهی کمک می کند، و نهایتاً حالت Battery time که تقریباً موبایل هوشمند را به یک تلفن همراه معمولی بدل می کند تا حداکثر شارژدهی را تجربه کنید.

سونی همچنین به صورت هوشمند، حداکثر شارژدهی دستگاه را بر اساس نحوه استفاده کنونی و مقدار شارژ باتری به شما اطلاع می دهد تا بتوانید به خوبی برای ادامه روز برنامه ریزی کنید، و در صورت نیاز به شما پیشنهاد می دهد حالت Stamina را فعال سازید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • D-A
    D-A | ۱۲ اسفند ۱۳۹۵

    "با این حال با معرفی اندروید 6 مارشمالو همراه Doze و سیستم Power Saving داخلی، سونی فناوری اختصاصی خود را کنار گذاشت.
    حال در اندروید 7.0 و به خاطر درخواست مکرر کاربران، سونی بار دیگر این قابلیت کاربردی را به موبایل هایش آورده"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    من گوشی سونی دارم با اندروید 6.0.1 این قابلیت stamina رو هم داره!

مطالب پیشنهادی